П’ятниця, 2024-Бер-29, 13.17.52
Didactics.ua | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
DIDACTICS [107]
Основні події
ЗМІ [9]
Громадянсько-патріотична активність науковців відділу дидактики [4]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




« 1 2 3
15 травня 2013 року на базі гімназії №290 м. Києва відбувся семінар для вчителів «Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі: особистісно-орієнтований підхід». Організатори:  лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, Інститут післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка, Управління освіти Дарницької райдержадміністрації м. Києва, Науково-методичний центр управління освіти Дарницької райдержадміністрації м. Києва, гімназія №290 м. Києва.
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 932 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Тра-16

26 квітня 2013 року на базі Київської гімназії східних мов №1 відбулася І Всеукраїнська науково-практична конференція «Фундаменталізація змісту освіти в умовах профільного навчання: формування ціннісних орієнтацій старшокласників». Організатори: Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки НАПН України, Інститут педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Дра­го­манова, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Польсько-українська науково-дослідна лабораторія дидактики імені Яна Амоса Коменського, Київська гімназія східних мов №1 за участі учителів-практиків загальноосвітніх навчальних закладів, що є експериментальними майданчиками лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України (Тетерівська гімназія Бородянського району Київської області, гім­назія №290 м. Києва, Київська гімназія міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови).
Докладніше: http://didactics.ucoz.ua/load/zakhodi_2013_roku/konferenciji/fundamentalizacija_zmistu_osviti_v_umovakh_profilnogo_navchannja_formuvannja_cinnisnikh_orientacij_starshoklasnikiv/63-1-0-322
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 940 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Кві-27

Результати роботи секції №2 «Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі» у рамках звітної науково-практичної конференції за результатами наукових досліджень співробітників, докторантів, аспірантів, здобувачів і наукових кореспондентів Інституту педагогіки НАПН України за 2012 рік. 
Докладніше: http://didactics.ucoz.ua/load/zakhodi_2013_roku/konferenciji/fundamentalizacija_zmistu_osviti_u_starshij_shkoli/63-1-0-321


Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 994 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Кві-26

18–19 квітня 2013 року в Інституті педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні технології реалізації освітньо-професійної програми підготовки фахівців з початкової освіти». На пленарному засіданні з доповіддю «Формування в учнів системи знань про людину: від початкової до старшої школи» виступила Г. О. Васьківська, завідувачка лабораторії дидактики Інституту педагогіки, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Докладніше:  http://didactics.ucoz.ua/load/zakhodi_2013_roku/konferenciji/vaskivska_g_o_formuvannja_v_uchniv_sistemi_znan_pro_ljudinu_vid_pochatkovoji_do_starshoji_shkoli/63-1-0-317

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 925 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Кві-20

16 квітня 2013 року співробітники лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України в Тетерівській гімназії Бородянського району Київської області провели науково-методологічний семінар «Теоретико-методичні засади формування системи знань про людину в учнів старшої школи у контексті фундаменталізації змісту освіти».
Докладніше: http://didactics.ucoz.ua/load/zakhodi_2013_roku/seminari/teoretiko_metodichni_zasadi_formuvannja_sistemi_znan_pro_ljudinu_v_uchniv_starshoji_shkoli_u_konteksti_fundamentalizaciji_zmistu_osviti/70-1-0-316
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 933 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Кві-18

26 лютого 2013 року у рамках ХVІ Міжнародної виставки навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні–2013» відбувся круглий стіл лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України на тему «Дидактичні засади фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання».
На обговорення було винесено такі питання: 1. Теоретико-методологічні засади фундаменталізації змісту освіти старшої школи; 2. Фундаменталізація змісту варіативного освітнього компонента в основній і старшій школі; 3. Формування ціннісно-смислових орієнтацій в учнів старшої школи;4. Формування морально-громадянських цінностей учнів.
Доповідачі:
Васьківська Галина Олексіївна, завідувачка лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Кизенко Василь Іванович, докторант Інституту педагогіки НАПН України,  кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
Косянчук Сергій Володимирович, аспірант Інституту педагогіки НАПН України;
Савченко Михайло Пилипович, заступник директора з науково-методичної роботи Київської гімназії східних мов №1, заслужений учитель України;
Жукова Алла Георгіївна, директор Київської гімназії міжнародних відносин № 323 з поглибленим вивченням англійської мови.

    










Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1247 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Лют-27

Шановні науковці, керівники і вчителі загальноосвітніх навчальних закладів!
Запрошуємо Вас узяти участь у роботі круглого столу «Дидактичні засади фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання», що відбудеться у рамках ХVІ Міжнародної виставки навчальних закладів
«Сучасна освіта в Україні – 2013».
На обговорення винесено такі питання:
1. Теоретико-методологічні засади фундаменталізації змісту освіти старшої школи;
2. Фундаменталізація змісту варіативного освітнього компонента в основній і старшій школі;
3. Формування ціннісно-смислових орієнтацій в учнів старшої школи;
4. Формування морально-громадянських цінностей учнів.
 
Дата проведення семінару – 26 лютого 2013 року (другий день роботи виставки).
Місце проведення – м. Київ, вул. Мазепи, 13, Київський палац дітей та юнацтва (конференцзал №1, мала арена).
Час проведення семінару – 11.00–11.30.
 
Додаткова інформація:

http://osvita.carshe.com/

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 977 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Лют-11

У Київській гімназії міжнародних відносин № 323 відбувся науково-практичний семінар «Сучасні тенденції формування змісту освіти старшої школи в умовах гімназійного середовища». У заході взяли участь науковці лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України та Київського університету імені Бориса Грінченка. Для гостей вчителі гімназії провели майстер-класи та творчі майстерні, на яких запропонували свої дидактичні знахідки створення та використання в навчальному процесі інтерактивних форм та методів навчальної діяльності.

Див. докладніше:
http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/4214/art/1358799108.html

Категорія: ЗМІ | Переглядів: 1070 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Січ-24

Міський науково-практичний семінар «Сучасні тенденції формування змісту освіти старшої школи в умовах гімназійного середовища» відбувся 17 січня 2013 року на базі Київської гімназії міжнародних відносин № 323 з поглибленим вивченням англійської мови. Орнагізатори: Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, Управління освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, Науково-методичний центр Київської гімназії міжнародних відносин № 323

ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
Васьківська Г. О., завідувачка лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник – «Формування системи знань – пріоритетне завдання фундаменталізації змісту освіти».
Захарчук Н. В.,
старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук – «Формування екологічної культури старшокласників в умовах гімназійного середовища».
Косянчук С. В.,
науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України – «Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в освітньому середовищі гімназії».
Мартиненко С. М.,
доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри початкової освіти та методик гуманітарних дисциплін Київського університету імені Бориса Грінченка – «Особливості модернізації змісту освіти в умовах гімназії».
Кизенко В. І., старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук – «Проблема формування варіативного компонента змісту освіти в умовах профільного навчання».
Бондар С. П., провідний науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук – «Проблема компетентнісно спрямованого змісту освіти старшої школи».
Барановська О. В., старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук – «Проблема фундаменталізації змісту гуманітарних предметів в освітньому середовищі гімназії».
Липова Л. А., старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН, кандидат педагогічних наук – «Основні напрями фундаменталізації змісту природничих предметів у старшій школі».
Трубачева С. Е., старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник – «Фундаменталізація змісту освіти в старшій школі на основі діяльнісного підходу».
Лойко В. В.,
кандидат економічних наук, доцент, докторант кафедри економіки, обміну та аудиту Київського національного університету технології та дизайну –  «Дистанційна форма навчання».
Осадчук Р. І., молодший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України – «Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення суспільно-гуманітарних предметів в умовах фундаменталізації змісту освіти».
Жукова А. Г., директор гімназії міжнародних відносин № 323, вчитель-методист – «Змістово-технологічне забезпечення інноваційного розвитку освітнього середовища гімназії». Заключне слово директора гімназії.

Майстер-класи, творчі майстерні
Майстер-клас «Дидактичні умови формування ключових компетентностей старшокласників на уроках російської мови» – Шевченко З. І., старший вчитель.
Калейдоскоп методичних ідей
«Проектна діяльність як важливий аспект компетентнісної освіти гімназистів» (міжпредметні зв’язки – світова література, українська література, англійська мова, французька мова) – Ходорич О. І., вчитель-методист, Липа В. А., вчитель-методист, Бондаренко І. І., старший вчитель, Ольховська Н. В., старший вчитель.
Панорама методичних ідей
«Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів старших класів в умовах диференційованого навчання на уроках математики» – Конченко Т. М., вчитель-методист, Чорна Е.О., вчитель вищої категорії.
Інтегрований урок «Система формування теоретичних знань з хімії та фізики в учнів старшої школи як засіб фундаменталізації знань про живу природу» ) – Баланюк Т. В., старший вчитель, Лисак О.О., вчитель вищої категорії.
Майстер-клас «Інноваційні електронні навчально-методичні комплекти як засіб модифікації традиційної системи навчання» (на прикладі уроків хімії) – Баланюк Т. В., старший вчитель.
Ток-шоу «Астрід Ліндгрен: казка не закінчується» – «Навчально-пізнавальна активність учнів на уроках світової літератури та в позаурочний час» – Кожукало Н. В., вчитель-методист.
Майстер-клас «Використання інтерактивних форм та методів навчання на уроках алгебри в 9-х класах» – Куциба О. М., вчитель вищої категорії.
Проектні програми ЮНЕСКОЦарьова Н. О., старший вчитель, Коваль А. М., старший вчитель, Жилінська О.В., вчитель вищої категорії.
Презентація «Взаємозв’язок з вищими навчальними закладами. Профільна підготовка». Директор і заступники директора департаменту довузівської підготовки університету економіки та права «Крок» Малько Л. Ф. і Власенко А. О. розповіли про співпрацю гімназії з ВНЗ та шляхи реалізації профільного навчання.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1088 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Січ-17

БЕЗ ФОРМАЛЬНОСТЕЙ. Цивільний шлюб – перевірка стосунків, уникнення відповідальності чи спосіб заробітку?

Див.: «Я краще з’їм перед РАГСом свій паспорт» / Урядовий кур’єр. – 11 січня 2013 р. – №6. – С. 7.

ДУМКА ФАХІВЦЯ

Ситуацію, описану у статті, коментує Галина Васьківська, кандидат педагогічних наук, м. Київ

– Небажання молоді брати шлюб спричинене, серед іншого, неспроможністю старшого покоління передавати новому усталені віками традиції і високий рівень моральності. З іншого боку, немалу кількість хлопців і дівчат страхає невпевненість у завтрашньому дні, тож вони бояться брати відповідальність за свою половинку, не поспішають народжувати дітей. Вихід бачать у цивільному шлюбі, де, на їхню думку, немає жодних зобов’язань. На руку цьому – і переконання деяких психологів, що цивільний шлюб має позитивні аспекти, наприклад, досвід спільного проживання. Утім, для будь-якого суспільства це регрес, бо нівелюються сімейні цінності як основа людського співіснування. Важливою умовою їх формування є, насамперед, знання про людину. У кількох школах України апробується курс за вибором «Людинознавство», який, передусім, спрямований на формування відповідних ціннісно-смислових орієнтацій і системи знань про людину загалом. Отже, сімейним цінностям тут відведено значне місце, що сприятиме зміцненню інституту сім’ї.

Доступ до статті:

http://www.ukurier.gov.ua/uk/articles/ya-krashe-zyim-pered-zagsom-svij-pasport/



Категорія: ЗМІ | Переглядів: 1106 | Додав: Didactics | Дата: 2013-Січ-13

Валентин Знаменський.  Формувати в учнів економічну компетентність
 
Цій темі був присвячений семінар для директорів столичних шкіл
 
У гімназії міжнародних відносин № 323 з поглибленим вивченням англійської мови, яка розташована в Дарницькому районі столиці, нещодавно був проведений міський науково-практичний семінар «Формування економічної компетентності учнів початкової школи в освітньому середовищі гімназії». У заході взяли участь керівники та заступники керівників ЗНЗ міста, науковці. Вчителі початкових класів гімназії провели для учасників заходу майстер-класи.
 У приміщенні гімназії міжнародних відносин № 323 відбувся міський науково-практичний семінар «Формування економічної компетентності учнів початкової школи в освітньому середовищі гімназії». У роботі заходу взяли участь керівники та заступники керівників загальноосвітніх навчальних закладів Києва. Окрім цього, до роботи були залучені фахівці, науковці-освітяни, серед яких завідувачка кафедри початкової освіти та методик гуманітарних дисциплін Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор Світлана Мартиненко, кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії психології Інституту психології ім. Г. С. Костюка, старший науковий співробітник Наталія Дембицька, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувачка лабораторії дидактики НАПН України Галина Васьківська, науковий співробітник лабораторії дидактики Сергій Косянчук; кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики НАПН України Олена Барановська, методист Дарницького районного науково-методичного центру Олена Сухаревська.
Під час семінару розглядалися наступні питання «Сучасні тенденції формування компетентнісно орієнтованого освітнього простору в початковій шкоді». «Соціально-психологічні засади формування основ екологічної культури молодших школярів», «Організаційно-педагогічні умови формування економічної компетентності учнів початкової школи», «Компетентнісний підхід у процесі формування системи знань учнів», «Основи економічних знань учнів та їхні ціннісно-смислові орієнтації», «Економічна складова предметів гуманітарного циклу в умовах фундаменталізації змісту освіти», «Формування уявлень молодших школярів про особисту власність».
Окрім цього, вчителі початкових класів гімназії Світлана Яковчук, Любов Кармаза, Оксана Снітко, Валентина Мальцева, Олена Руденко, Наталія Ольховська, Людмила Ніконова провели для учасників семінару майстер-класи.
«Робота семінару пройшла плідно. Учасники обмінялись досвідом впровадження у навчальному процесі формування економічної компетентності учнів початкової школи в умовах освітнього середовища гімназії, – розповила «Хрещатику» директор гімназії № 323 Алла Жукова. – Наостанок результати науково-практичного семінару були узагальнені в науково-інформаційному збірнику».
Валентин ЗНАМЕНСЬКИЙ
«Хрещатик»,
№180 (4200), 18 грудня 2012 року, с. 4.
Категорія: ЗМІ | Переглядів: 1095 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Грд-19

29 листопада 2012 року лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України провела Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Фундаменталізація змісту освіти як соціально-педагогічна проблема».
Вітали учасників конференції: Олег Михайлович Топузов, в.о. директора Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Олександр Іванович Ляшенко, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор; Юрій Іванович Мальований, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Віктор Валентинович Паржницький, кандидат педагогічних наук, начальник відділення науково-методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту.

 

ДОПОВІДІ

 

Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема. Васьківська Галина Олексіївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувачка лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ; Тимошенко Антон Юрійович, студент Київського національного університету імені Тараса Григоровича Шевченка

Фундаментальність знань учнів як запорука якості освіти. Липова Людмила Андріївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ

Фундаменталізація змісту навчання іноземних мов учнів старшої школи: рівневий підхід. Редько Валерій Григорович, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторії навчання іноземних мов, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ
 
Профільна диференціація в умовах особистісно-орієнтованого навчання. Діденко Галина Олександрівна, заступник директора Авторської школи Гузика, м. Южний Одеської області
 
Діяльнісна спрямованість змісту освіти старшокласників як умова його фундаменталізації. Трубачева Світлана Едуардівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ
 

Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в умовах фундаменталізації змісту освіти. Косянчук Сергій Володимирович, науковий співробітник лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ

Проблема формування екологічної культури старшокласників у контексті фунтаменталізації змісту освіти. Захарчук Наталія Василівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ

Можливості фундаменталізації змісту початкового курсу географії у підвищенні ефективності екологічної освіти та виховання підлітків. Копилець Євгеній Вікторович, науковий кореспондент лабораторії екологічного виховання, Інститут проблем виховання НАПН України, м. Київ

Застосування  інтерактивних  технологій  в  освітньому  середовищі гімназії. Жукова Алла Георгіївна, директор Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови, м. Київ

Русский язык как компонент культуры общения народов Крыма. Трофимова Тетяна Миколаївна, викладач Ялтинського медичного коледжу, АР Крим

 

СЕКЦІЇ

 Теоретичні засади фундаменталізації змісту освіти і навчання. Педагогічні технології та інновації.

Підсекція А. Підсекція Б.

Фундаменталізація змісту гуманітарної освіти в умовах профільного навчання.

Фундаменталізація змісту природничої освіти в умовах профільного навчання.

Фундаменталізація освіти в умовах профільного навчання та професійної підготовки як соціально-педагогічна проблема.

Підсекція А. Підсекція Б.

 

ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ






«Багато хто скаржиться, та й життя це стверджує, що лише

деякі учні здобувають у школах ґрунтовну освіту, а більшість –

лише поверхову освіту або навіть тільки натяк на освіту…

Це відбувається тому,  що в школах нехтують суттєвим,

звертають увагу на нікчемне і пусте <.>,

більша частина знань ковзає

по поверхні розуму і не укоріняється в ньому»

Я. А. Коменський


ЗМІСТ

Зміст збірника наукових праць «Дидактика: теорія і практика» Ви маєте змогу вивантажити із сервера за адресою:
http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/http_didactics_ucoz_ua_load_materiali_1/didaktika_teorija_i_praktika/1-1-0-169
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1297 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Грд-02


Міський науково-практичний семінар «Формування економічної компетентності учнів початкової школи в освітньому середовищі гімназії» в і д б у в с я 23 листопада 2012 року на базі Київської гімназії міжнародних відносин №32 з поглибленим вивченням англійської мови


 

Організатори:

Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, лабораторія соціальної психології;

Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, лабораторія дидактики;

Управління освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації;

Київська гімназія міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови.

 

ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ:

• Сучасні тенденції формування компетентнісно орієнтованого освітнього простору в початковій школі (Жукова Алла Георгіївна, директор гімназії №323);

• Соціально-психологічні засади формування основ економічної культури молодших школярів (Дембицька Наталія Миколаївна, кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії соціальної психології Інституту психології ім. Г. С. Костюка, старший науковий співробітник);

• Організаційно-педагогічні умови формування економічної компетентності учнів початкової школи (Мартиненко Світлана Миколаївна, завідувачка кафедри початкової освіти та методик гуманітарних дисциплін Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор);

• Формування уявлень молодших школярів про особисту власність (Сухаревська Олена Олександрівна, методист Дарницького районного науково-методичного центру)

• Компетентнісний підхід у процесі формування системи знань учнів (Васьківська Галина Олексіївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувачка лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України);

• Основи економічних знань учнів та їхні ціннісно-смислові орієнтації (Косянчук Сергій Володимирович, науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

• Економічна складова предметів гуманітарного циклу в умовах фундаменталізації змісту освіти (Барановська Олена Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України);

• Шляхи формування економічної культури учнів початкової школи в освітньому середовищі гімназії (Зданевич Оксана Григорівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови)

 

МАЙСТЕР-КЛАСИ:

1. Навчання грамоти (читання). 1-й клас. «Шлях хліба з лану до столу» (Яковчук Світлана Михайлівна, вчитель вищої категорії Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови);

2. Математика. Розв’язування прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків. Розв’язування задач. 2-й клас (Кармаза Любов Іванівна, вчитель вищої категорії, старший вчитель Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови);

3. Українське читання. 3-й клас. Українські народні пісні. «Ходить гарбуз по городу» (Снітко Оксана Павлівна, вчитель І-ї категорії Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови);

4. Курс «Пізнай себе». 3-й клас. Розвиток емоційної сфери (Мальцева Валентина Борисівна, психолог вищої категорії Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови);

5. Проект «Діалог культур та дитяча дипломатія». 4-й клас. Екологія і економіка. Соціально-економічний механізм взаємодії суспільства і природи (Руденко Олена Леонідівна, вчитель вищої категорії, Ольховська Наталія Василівна, вчитель вищої категорії, старший учитель Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови);

6. Проект «Я і мій край». 4-й клас. Природні ресурси Землі (Ніконова Людмила Іванівна, вчитель вищої категорії, вчитель-методист Київської гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови).




Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1925 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Лис-23

18 жовтня 2012 року на сайті створено новий розділ Доробки майбутніх науковців з метою оприлюднення відповідних матеріалів від студентів, членів МАН та ін.
Горлівський інститут іноземних мов –
http://didactics.ucoz.ua/load/dorobki_molodikh_naukovciv/gorlivskij_institut_inozemnikh_mov/59

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 831 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Жов-18

15 жовтня 2012 року за сприяння Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Інституту педагогіки НАПН України, Інституту сходознавства імені А. Ю. Кримського НАН України, Київського міжнародного університету, посольств країн Сходу в України в Київській гімназії східних мов №1 відбулася Дев’ята Всеукраїнська науково-практична конференція «Україна – країни Сходу в ХХІ столітті: діалог мов, культур, педагогічних систем».

Діяли секції:

1. «Українська мова та література в діалозі культур у педагогічних технологіях»;

2. «Іноземні мови – засіб спілкування у діалозі культур глобалізаційного світу (підсекції:

Східні мови в педагогічних технологіях у системі освіти ХХІ століття (китайська, японська, арабська, перська, гінді, турецька, корейська, індонезійська мови) та Європейські мови (англійська, французька, німецька, іспанська);

3. Педагогіка діалогу культур у змісті освіти сучасної школи. Формування толерантності та культури миру: досвід, проблеми, перспективи.

4. Молодіжна студія «Толерантність – крок до успішного майбутнього».

У пленарному засіданні і в роботі секцій взяли участь науковці лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 962 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Жов-15

09 липня 2012 року головний редактор журналу «Українська література в загальноосвітній школі» Н. Логвіненко повідомила, що статтею А. Фасолі «Літературна освіта: компетенції, компетентності, знання, уміння і навички» фахове видання розпочинає обговорення низки актуальних проблем шкільної освіти.

До слова запрошуються
педагоги-практики і вчені, а також усі, хто переймається відповідними питаннями.

Редакція журналу чекає на наукові і методичні доробки.
 ОЗНАЙОМИТИСЯ ЗІ СТАТТЕЮ:
Фасоля А. Літературна освіта: компетенції, компетентності, знання, уміння і навички [Електронний ресурс] /  А. Фасоля. – Українська література в загальноосвітній школі. – 2012. – №6-7. – 64 с. – С. 26–31. – Режим доступу: http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/ukrajinska_literatura_v_zagalnoosvitnij_shkoli_arkhiv/fasolja_a_literaturna_osvita_kompetenciji_kompetentnosti_znannja_uminnja_i_navichki/56-1-0-140
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1161 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Лип-09

РІДНА ШКОЛА • 2012 • №4-5 (квітень-травень). Див. http://didactics.ucoz.ua/index/pro_nas/0-25
Категорія: ЗМІ | Переглядів: 924 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Чер-27

19 квітня 2012 року відбулася щорічна звітна науково-практична конференції за результатами роботи співробітників, аспірантів, докторантів і здобувачів Інституту педагогіки НАПН України. У рамках конференції працювали наукові секції. Робота секції «Дидактика» (керівник – Васьківська Г. О., зав. лабораторії) проходила у форматі «круглого столу». Обговорювалися результати завершального етапу дослідження «Дидактичні засади диференціації навчання в основній школі» (2009–2011 роки) з огляду на завдання, що випливають з нової теми «Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання» (2012–2014 роки)Ви маєте змогу ознайомитися зі звітом. Файл-архів доступний за адресою: http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/http_didactics_ucoz_ua_load_materiali_1/didaktichni_zasadi_diferenciaciji_navchannja_v_osnovnij_shkoli/1-1-0-111

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 1017 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Кві-21

Лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України

Інститут післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка

Науково-методичний центр профільного навчання Управління освіти Дарницької РДА м. Києва

Науково-методичний центр управління освіти ДРДА

Гімназія №290 м. Києва

 

 

Сучасні тенденції

формування змісту освіти в умовах профільного навчання

 

Київ

 

11 квітня 2012 року

 

Програма семінару

 

• Дидактичні засади допрофільної підготовки як необхідна умова набуття учнями фундаментальних знань.

П. І. Замаскіна, директор гімназії № 290 м. Києва

 

• Методологічні засади фундаменталізації змісту освіти у старшій школі.

Г. О. Васьківська, кандидат педагогічних наук, завідувачка лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Основні напрями фундаменталізації змісту природничих предметів в умовах профільного навчання.

Л. А. Липова, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Основні напрями дослідницької діяльності учнів як засіб фундаменталізації змісту природничої освіти у профільній школі.

Н. Р. Петрощук, завідувач НМЦ профільного навчання ІППО КУ ім. Бориса Грінченка

 

• Діяльнісна спрямованість змісту освіти в умовах профільного навчання.

С. Е. Трубачева, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Основні аспекти фундаменталізації змісту гуманітарних предметів в умовах профільного навчання.

О. В. Барановська, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Дослідницька діяльність з української літератури як засіб фундаменталізації змісту профільної освіти.

Н. М. Кадоб’янська, методист НМЦ профільного навчання ІППО КУ ім. Бориса Грінченка

 

• Фундаменталізація змісту варіативного освітнього компоненту в умовах профільного навчання.

B. І. Кизенко, кандидат педагогічних наук, докторант лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Упровадження профільного навчання в школах м. Києва як засіб підвищення якості фундаментальної освіти старшокласників.

О. В. Русецька, головний спеціаліст відділу організації роботи ГУОНМС м. Києва

 

• Актуальність фундаменталізації змісту освіти в умовах профільного навчання з погляду суб’єктів навчально-виховного процесу.

C. В. Косянчук, науковий співробітник лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України

 

• Результати зовнішнього незалежного оцінювання як відображення стану засвоєння змісту профільного навчання.

Л. П. Колотій, завідувач НМЦ ЗНО ІППО КУ ім. Бориса Грінченка

 

• Проблеми якості середньої освіти на сторінках журналу «Рідна школа».

А. В. Пугач, кандидат педагогічних наук, головний редактор журналу «Рідна школа»

 

• Компетентнісний потенціал змісту освіти в умовах малокомплектної школи.

О. І. Сахно, завідувач райметодкабінетом відділу освіти Путивльської райдержадміністрації Сумської обл.

 

• Екологічний аспект змісту - важлива складова перепідготовки фахівців.

Т. Ф. Лукашенко, викладач університету «Україна»

 

• Результати впровадження профільної освіти в школах Дарницького району.

H. A. Тоскучова, начальник відділу з питань загальної середньої освіти управління освіти Дарницької РДА

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 988 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Кві-12

2012-бер-16

Вийшов друком

(видавництво «Задруга», м. Київ)

біобібліографічний покажчик (28 випуск) із серії «Ювіляри НАПН України» –

«Ніла Йосипівна Волошина»

 

 

 

Біобібліографічний покажчик «Ніла Йосипівна Волошина» (видається коштом аспірантів ювілярки) із серії «Ювіляри НАПН України» вміщує бібліографію, яка висвітлює життя та діяльність Н. Й. Волошиної, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, заслуженого діяча науки і техніки України. Представлено науковий доробок ученого за 40 років наукової та науково-педагогічної діяльності (1969–2009 рр.): монографія, державні освітні стандарти з літератури, шкільні навчальні програми, методичні посібники, підручники з української літератури, публікації, наукову школу.

Покажчик адресовано науковцям, аспірантам, викладачам вищих навчальних закладів, педагогам, студентам, а також усім, хто цікавиться методикою викладання літератури в загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах, проблемою естетичного виховання учнів засобами мистецтва слова.

 Від упорядників

Важливим напрямом діяльності Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського (далі – ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського) є науково-інформаційне забезпечення інноваційного розвитку педагогічної науки, освіти і практики, поширення передового досвіду, сприяння впровадженню наукових розробок для підвищення професійного рівня педагогічних та науково-педагогічних кадрів, навчанню учнівської та студентської молоді. З цією метою в ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського з 2001 р. започатковано підготовку інформаційних видань про життя та діяльність видатних педагогів світу й України в трьох серіях: «Видатні педагоги світу», «Академіки НАПН України» та «Ювіляри НАПН України», які надсилаються до національних, державних та провідних книгозбірень освітянської мережі.

28-й випуск біобібліографічного покажчика з циклу «Ювіляри НАПН України» присвячений науковій та науково-педагогічній діяльності Ніли Йосипівни Волошиної, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, заслуженого діяча науки і техніки України, заступника директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України, головного спеціаліста інституту, головного редактора часопису «Українська література в загальноосвітній школі», автора понад 250 наукових праць з методики викладання літератури в загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах, проблем естетичного виховання учнів засобами мистецтва слова. Це – монографія, автореферати дисертацій, Концепція літературної освіти, державні освітні стандарти з літератури, розроблені за її співучастю, шкільні навчальні програми, методичні посібники, підручники з української літератури, публікації з періодичних видань та видань, що продовжуються, які написані нею за 40 років діяСтруктуру покажчика розроблено з дотриманням чинних рекомендацій Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського «Биобиблиографический указатель: рекомендации по составлению и оформле» (1988).

Біобібліографічний покажчик складається з чотирьох розділів.

Розділ І «Життєвий і творчий шлях Ніли Йосипівни Волошиної» знайомить з життєвим шляхом, науково-педагогічною та громадською діяльністю вченого і складається з чотирьох частин.

Підрозділ «Статті про життєвий і творчий шлях Н. Й. Волошиної» містить відгуки учнів, колег, які характеризують значення наукового доробку, інноваційних розробок, в цілому внесок Н. Й. Волошиної у розвиток та перспективи літературної освіти в національній школі.

У підрозділі «Основні дати життя та діяльності Н. Й. Волошиної» дати розміщено за хронологією, після зазначеного року подано короткий запис основної події.

У підрозділі «Нагороди і відзнаки» показано нагороди Н. Й. Волошиної за досягнення на ниві освіти.

Підрозділ «Література про життєвий і творчий шлях вченого» містить публікації про її життєвий шлях, науково-педагогічну та суспільну діяльність Ніли Йосипівни Волошиної.

Розділ ІІ «Хронологічний покажчик праць Н. Й. Волошиної» містить бібліографічні описи праць ученого, зокрема: монографії, навчально-методичні посібники, підручники, програми, статті, вміщені в наукових збірниках, матеріали наукових конференцій та публікації у фахових періодичних виданнях, написані як одноосібно, так і у співавторстві. Їх згруповано та розміщено за нижчезазначеною схемою, матеріали представлено у хронологічному порядку – за прямою хронологією з виокремленням років видання, а в межах року – за видами документів:

книги та брошури;

статті та інші матеріали з неперіодичних видань та видань, що продовжуються, у т. ч. з газет (мовний принцип розташування такий самий);

рецензії (з поміткою «рец.:»);

видання, де Н. В. Волошина є упорядником, укладачем чи одним із укладачів (з поміткою «упоряд.:»);

праці за редакцією вченого (з поміткою «ред.:»), у підготовці яких вона брала участь як головний або відповідальний редактор, голова або член редколегії.

Документи одного виду згруповано за зведеним російсько-українським алфавітом.

Розділ ІІІ «Наукова школа вченого» вміщує два підрозділи: «Доктори педагогічних наук» та «Кандидати педагогічних наук». Документи розміщено у прямій хронології, а в межах року – за алфавітом.

У розділі IV «Ювілейні вітання» вміщено поздоровлення від колег, друзів, учнів.

Допоміжний апарат бібліографічного посібника складається з:

передмови від упорядників;

іменного покажчика, в якому наведено прізвища співавторів, упорядників, редакторів, авторів рецензій та інших осіб, відомості про яких є в бібліографічних записах. У дужках зазначено номери бібліографічних записів, які відображено в підрозділі 1.4. «Література про життєвий і творчий шлях вченого»;

алфавітного покажчика назв праць Н. Й. Волошиної, який містить посилання на номери бібліографічних записів другого розділу «Хронологічний покажчик праць Н. Й. Волошиної».

Бібліографічний опис та скорочення слів здійснено згідно з чинним державним стандартом України. Джерелами відбору матеріалів є фонди Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського та інших державних бібліотек України. Більшість публікацій переглянуто de visu, непереглянуті – з позначкою астериском (*).

Покажчик адресовано науковцям, аспірантам, викладачам вищих навчальних закладів, учителям, студентам та всім, хто цікавиться методикою викладання літератури в загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах, проблемою естетичного виховання учнів засобами мистецтва слова.

 

 ЗМІСТ

Від упорядників ....................................................... 4

РОЗДІЛ І. Життєвий і творчий шлях Ніли Йосипівни Волошиної ............ 7

1.1. Статті про життєвий і творчий шлях Н. Й. Волошиної ............... 7

Наталія Логвіненко, Світлана Паламар. Учителю! Перед іменем твоїм ..... 7

Світлана Жила. Світ Ніли Йосипівни Волошиної ......................... 10

Лілія Овдійчук. Грані особистості Ніли Волошиної ..................... 12

Володимир Гладишев. Слово про ювіляра ................................ 14

Лідія Бондаренко. Називаю Вас своїм Учителем ......................... 15

Ніна Головченко. Уроки Ніли Волошиної ................................ 16

Валентина Сиверська-Лихошва. Яка вона, філософія життя

Ніли Волошиної? ...................................................... 17

Анатолій Градовський, Юрій Тимошенко. Науковий портрет

Н. Й. Волошиної ...................................................... 19

Олена Семеног. Секрет феномена наукового керівника ................... 23

Василь Іванович Шуляр. Наукова школа професора Ніли Волошиної

як культурологічно-освітній простір (науково-публіцистичний диптих) .. 26

Людмила Базиль. Роль особистості вченого у формуванні літературознавчої

компетентності словесника ............................................ 35

1.2. Основні дати життя та діяльності Н. Й. Волошиної ................ 43

1.3. Нагороди і відзнаки ............................................. 43

1.4. Література про життєвий і творчий шлях вченого .................. 44

РОЗДІЛ ІІ. Хронологічний покажчик праць Н. Й. Волошиної .............. 51

РОЗДІЛ ІІІ. Наукова школа вченого .................................... 75

3.1. Доктори педагогічних наук ....................................... 75

3.2. Кандидати педагогічних наук ..................................... 96

РОЗДІЛ ІV. Ювілейні вітання ......................................... 174

4.1. Іменний покажчик ............................................... 177

4.2. Алфавітний покажчик назв праць Н. Й. Волошиної ................. 181

4.3. Список скорочень ............................................... 189

РОЗДІЛ V. Життєвий і творчий шлях Ніли Йосипівни Волошиної

у світлинах ......................................................... 191

 

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 2942 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Бер-16

РЕЗУЛЬТАТИ ІНШИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ДИВ.: http://didactics.ucoz.ua/load/doslidzhennja/4

20 січня 2012 року в Інституті соціології НАН України проведено круглий стіл на тему «Нове покоління на порозі дорослого життя: цінності, життєві плани, вибір професії» (за результатами опитування учителів і 11-класників України, проведеного Інститутом педагогіки НАПН України спільно з Інститутом соціології НАН України у вересні-жовтні 2011 року).
Під час проведення круглого столу обговорено низку питання:
• «З якими відчуттями входять представники нового покоління у доросле життя? Якими є життєві плани одинадцятикласників? На що вони сподіваються? Хто вони – оптимісти чи песимісти?»;
• «Які професії хочуть здобути випускники загальноосвітніх навчальних закладів України? Що саме впливає на їхній професійний вибір?»;
• «Яких навчальних предметів (курсів за вибором) не вистачає старшокласникам, а що перевантажує учнів?»;
• «Сучасні вчителі й сучасні учні: навчально-виховний процес очима тих і інших»;
• «Учні та Інтернет», а також інші проблеми.
Від лабораторії дидактики в обговоренні взяли участь: Галина Олексіївна Васьківська, зав. лабораторії, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, Сергій Володимирович Косянчук, аспірант лабораторії дидактики.
ДОВІДКА. Загальнонаціональним за масштабом опитуванням було охоплено 1013 11-класників і 1066 учителів загальноосвітніх навчальних закладів. Вибірка репрезентативна, розроблена на основі статистичних даних Держкомстату України, похибка вибірки не перевищує 3,2%. Співкерівники проекту – Наталія Миколаївна Лавриченко (Інститут педагогіки), доктор педагогічних наук, Олена Геннадіївна Злобіна, доктор соціологічних наук (Інститут соціології).
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 837 | Додав: Didactics | Дата: 2012-Січ-25

1-50 51-100 101-122
[ Добавить новость ]
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS