студентка 5 курсу Горлівського інституту іноземних мов
ДВНЗ«Донбаський
педагогічний університет»
Питання розвитку креативних
здібностей учнів завжди цікавило науковців, оскільки саме творчий потенціал
майбутньої генерації є запорукою процвітання держави. Креативність – це
багатогранне явище, яке досліджується багатьма вченими.
Так, у «Педагогічному словнику»
(Київ, 1979) підкреслюється, що творча особистість має «здібності, мотиви,
знання і уміння, завдяки яким створюється продукт, який відрізняється новизною,
оригінальністю, унікальністю». Дослідниця С. Сисоєва (1994) дотримується тієї
точки зору, що творча особистість – це індивід, який володіє високим рівнем
знань і має креативні здібності, а саме індивідуально-психологічні, що відповідають
вимогам творчої діяльності і є умовою її успішного виконання. Науковець С.
Гончаренко (1997) визначає креативні (творчі) здібності як «стійкі
індивідуальні психічні властивості людини, які є необхідною внутрішньою умовою
її успішної діяльності. Вони виявляються в тому, як індивід учиться, набуває певні
знання, уміння й навички, освоює певні галузі діяльності, включається у творче
життя суспільства». Андрєєв В., розглядаючи діалектику виховання і
самовиховання творчої особистості (1988), підкреслює, що креативні здібності
учня – це синтез якостей особистості, що характеризують ступінь їх
відповідності вимогам певної навчально-творчої діяльності і обумовлюють рівень
її результативності.
(Ви маєте змогу вивантажити файл у
форматі PDF із сервера).