Барановська О.В. Гуманістична парадигма фундаменталізації навчання у змісті
освіти сучасної школи [Електронний ресурс] /О.В. Барановська // Сайт
лабораторії дидактики Інституту педагогіки НАПН України (2013). – Режим
доступу: http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/http_didactics_ucoz_ua_load_materiali_1/baranovska_o_v_gumanistichna_paradigma_fundamentalizaciji_navchannja_u_zmisti_osviti_suchasnoji_shkoli/1-1-0-395
[ Викачати з сервера (213.9Kb)
]
Гуманістична
парадигма фундаменталізації навчання у змісті освіти сучасної школи
Барановська Олена Володимирівна,
кандидат педагогічних наук,
старший науковий співробітник лабораторії дидактики
Інституту педагогіки НАПН України,
м.
Київ
Статтю присвячено аналізу
можливостей фундаменталізації та гуманітаризації навчання в умовах модернізації
освіти. Розглядаються загальні підходи до проблеми гуманізації, гуманітаризації
і фундаменталізації змісту освіти в старшій школі. Аналізуються ключові поняття
«гуманізація», «гуманітаризація», «фундаменталізація» освіти. У статті доводиться
необхідність радикальної гуманізації і гуманітаризації освіти, орієнтації на людину
і фундаментальні цінності. Визначаються очікувані результати гуманітарної
освіти: самовизначення в оточуючому світі;
ціннісні орієнтації; творче застосування сформованих компетентностей;
особистісні якості, позитивна життєва позиція.
Ключові слова: фундаменталізація, гуманізація
і гуманітаризація змісту освіти у старшій школі.
Статья
посвящена анализу возможностей фундаментализации и гуманитаризации обучения в
условиях модернизации образования. Рассматриваются общие подходы к проблеме гуманизации,
гуманитаризации и фундаментализации содержания образования в старшей школе.
Анализируются ключевые понятия «гуманизация», «гуманитаризация»,
«фундаментализация» образования. В статье доказывается необходимость радикальной
гуманизации и гуманитаризации образования, ориентации на человека и
фундаментальные ценности. Определяются ожидаемые результаты гуманитарного
образования: самоопределение в окружающем мире; ценностные ориентации;
творческое применение сформированных компетентностей; личностные качества,
положительная жизненная позиция.
Ключевые слова: фундаментализация, гуманизация и
гуманитаризация содержания образования в старшей школе.
This article analyzes the possibilities
of fundamentalization and the humanization of education in the modernization of
education. The general approach to the problem of humanization, humanitarization
and fundamentalization content of education in high school. It analyzes the key
concept of «humanization», «humanitarization», «fundamentalization»
education. In this paper we prove the necessity of a radical humanization and
humanitarization of education, focus on human rights and fundamental values. The expected results of liberal
education are determined: self-determination in the surrounding world; valued
orientations; creative application of formed competences; personality quality,
positive vital position.
Keywords: fundamentalization content of education in high school, humanization content
of education in high school, humanitarization content of education in high
school.
[ PDF (213.9Kb)
]