Цю
наукову працю автор особисто надав для оприлюднення на сайті «Дидактика»
Для
посилання:
Вознюк О.
В. Суб’єкт-суб’єктна особистісно орієнтована парадигма як головний критерій
виявлення педагогічних міфів [Текст] / Олександр Васильович Вознюк // Професійна педагогічна освіта: особистісно орієнтований
підхід : монографія / [за ред.
О. А. Дубасенюк]. – Житомир : Вид-во ЖДУ
ім. І. Франка, 2012. –436 с.
– С. 79–123.
Суб’єкт-суб’єктна особистісно орієнтована парадигма як
головний критерій
виявлення педагогічних міфів
Вознюк О. В.,
кандидат
педагогічних наук, доцент,
докторант кафедри педагогіки
Житомирського
державного університету імені Івана Франка
Особистісно
орієнтована суб’єкт-суб’єктна парадигма у вихованні та навчанні може вважатися
теоретико-методологічним стрижнем, навколо якого кристалізуються освітні смисли
сучасної цивілізації. При цьому зазначена парадигма постає головним критерієм
виявлення та аналізу педагогічних міфів. Розглянемо це твердження більш
докладно.
Людина,
що як мисляча істота, Homo sapiens, пізнає світ (що відповідає магістральному
вектору людського існування), рано чи пізно підіймається на рівень філософської
рефлексії, починаючи усвідомлювати світ за допомогою узагальнених теоретичних
конструктів, всезагальних філософсько-природничих категорій, що сприяє піднесення
на рівень фундаментального знання. Останнє дозволяє здійснити прориви у
будь-якій теоретичній та практичній сфері людського буття, оскільки допомагає
перебороти вузькі рамки окремих предметних галузей пізнання світу.
Це цілком стосується
педагогічної практики і теорії, які можуть набуватиусталеного догматизованого стану у разі, якщо
будуються у вузькому контексті педагогічних реалій.
(Увесь параграф ми маєте
змогу вивантажити із сервера)