Вівторок, 2024-Кві-23, 23.59.39
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки

Науково-методичне забезпечення спеціального курсу «Художня література в контексті світової культури»
2012-Кві-20, 13.29.19

Для посилання:

Шевченко 3. О. Науково-методичне забезпечення спеціального курсу «Художня література в контексті світової культури» [Текст] / 3. О. Шевченко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 153–155.

 

Науково-методичне забезпечення спеціального курсу «Художня література в контексті світової культури»

 

3. О. Шевченко, канд. пед. наук

 

Ідея дослідження полягає у створенні навчальної програми і методики вивчення літературного спецкурсу «Художня література в контексті світової культури» в профільних класах. Розвиток підвищеного інтересу учнів до літератури як провідного виду мистецтва, а також активізація самостійної творчої діяльності на заняттях спецкурсу, заохочення та стимулювання старшокласників до вивчення складних тем і виконання =с. 153= завдань із залученням різних видів мистецтв досягаються за допомогою ефективних методів, прийомів та засобів навчання, які максимально розкривають можливості учнів профільних філологічних класів.

Результати дослідження. В основі розробленої методики вивчення літературного спецкурсу лежать зміст і організація способів навчальної діяльності, які реалізуються у сформованих спеціальних читацьких компетенція учнів: аналізувати літературний твір як явище мистецтва на високому інтелектуальному рівні, самостійно осмислювати будь-яке художнє явище, висловлювати власні аргументовані оцінні судження. Мистецький контекст вибудовується на основі набутих учнями літературних знань. Відібрано ефективні методи і прийоми вивчення української літератури в контексті світової художньої культури на заняттях літературного спецкурсу: оглядова шкільна лекція, навчальний семінар (дискусія, диспут з полемікою і без неї), самостійна аналітична робота учнів над художнім літературним твором (аналіз та інтерпретація твору, робота з літературно-критичними джерелами, епістолярієм письменників, повідомлення та реферати тощо).

Виявлено, що ефективній реалізації розробленої методики вивчення літературного спецкурсу сприяє якісний вибір мистецького контексту, наприклад, «Символізм у музиці О. Скрябіна», «Імпресіонізм в образотворчому мистецтві М.Врубеля, К. Моне» та ін., «Експресіонізм у творчості Е.Мунка, М. Шагала», «Неоромантичні тенденції в архітектурі В. Городецького» тощо.

У результаті проведеного дослідження виявлено позитивну динаміку щодо підвищення рівня знань учнів профільних філологічних класів з літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст., розуміння сутності понять «художня культура», «мистецьке явище», усвідомлення пріоритетного значення художньої літератури в системі різних видів мистецтв та їх взаємовпливу. Розроблена система запитань і завдань спонукала учнів до пошуково-дослідницької роботи, презентації результатів у навчальному проекті. =с. 154= За допомогою визначених критеріїв доведено доцільність упровадження розробленої методики вивчення літератури періоду модернізму на заняттях спецкурсу «Художня література в контексті світової культури» на основі створеної навчальної програми з урахуванням ключових і спеціальних читацьких компетенцій. =с. 155=

Категорія: Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1123 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS