П’ятниця, 2024-Кві-19, 17.02.07
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки

Специфіка літературного курсу за вибором «Сонет в історії української та світової літератури»
2012-Кві-20, 13.27.25

Для посилання:

Паламар С. П. Специфіка літературного курсу за вибором «Сонет в історії української та світової літератури» [Текст] / С. П. Паламар // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 158–159.

 

Специфіка літературного курсу за вибором «Сонет в історії української та світової літератури»

 

С. П. Паламар, канд. пед. наук

 

Зміст і спрямованість спецкурсу «Сонет в історії української та світової літератури» сприяють розширенню та поглибленню літературних знань, читацької культури старшокласників, удосконаленню читацьких умінь, які забезпечують цілісний аналіз українського сонета за умови ефективної організації навчальної діяльності учнів, спрямованої на поглиблене осмислення українських сонетних творів за допомогою сучасних методів, прийомів і засобів в органічному взаємозв’язку з вивченням сонета у світовій літературі.

В основу спецкурсу покладено проблемне вивчення сонета як жанру, яке включає диференційований підхід, особистісно орієнтовану організацію навчального процесу. Система запитань і завдань передбачає розвиток творчого мислення учнів, формування умінь самостійно аналізувати сонет, визначати його художні ознаки, оригінальність форми, засоби увиразнення художніх образів.

Програма спецкурсу чітко визначає внутрішньолітературні й міжлітературні зв’язки, а також розкриває можливості зіставлення сонетів з музичними і живописними творами. Завдяки цьому учням надаються широкі можливості встановлення взаємозв’язків конкретно-історичного і загальнолюдського аспектів, що дає змогу звернутися до «вічних тем», наблизити твори минулого до сучасності, а отже, – посилити їх морально-естетичний вплив.

Спецкурс побудовано на історико-літературній основі з актуалізацією знань, набутих на попередніх етапах навчання. =с. 158= Передбачається, що за ним навчатимуться старшокласники, які мають гуманітарні здібності і планують продовжити навчання в гуманітарних вишах. У зв’язку з цим розроблена програма спецкурсу висуває підвищені вимоги до рівня самостійної, дослідницької і творчої діяльності учнів.

Основним методичним принципом програми є принцип текстоцентризму, що передбачає роботу з текстами сонетів як головну на заняттях спецкурсу.

Реалізації завдань літературної освіти і розвитку учнів на заняттях спецкурсу «Сонет в історії української та світової літератури» сприятиме робота вчителя, яка базується на творчому співробітництві з учнями і поступовому наданні їм дедалі більшої самостійності.

В основу розробленої експериментальної методики покладено організацію способів вивчення літературного спецкурсу, спрямованих на формування основних читацьких компетенцій: аналізувати сонет як літературно-художнє явище, самостійно розбиратися в структурі, змісті та формі сонета, визначати ознаки жанру, засоби творення художніх образів сонета, вміти зіставляти, порівнювати український і зарубіжний сонет певної епохи, висловлювати власні оцінні судження щодо прочитаного, почуття, які виникли в процесі читання, уміти працювати з літературно-критичними джерелами. =с. 159=

Категорія: Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1110 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS