Субота, 2024-Кві-20, 04.58.35
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки

Плахотник В. М. Методична система і підручник
2012-Кві-24, 16.14.21

Для посилання:

Плахотник В. М. Методична система і підручник [Текст] / В. М. Плахотник // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 179–180.

 

Методична система і підручник

 

В. М. Плахотник, д-р пед. наук

 

Підручник є матеріалізованою моделлю методичної системи, що належить до підсистеми засоби навчання, і займає в методиці навчання та методичній системі провідне місце.

У кібернетиці й загальній теорії систем моделювання спирається на поняття ізоморфізму і гомоморфізму: ізоморфізм – відношення тотожності систем у структурному чи функціональному аспектах; гомоморфізм – відношення подібності в якомусь структурному чи функціональному аспекті. Підручник – гомоморфна модель методичної системи, оскільки в нього зовсім інша структура, а функціональні характеристики хоча й близькі, але в системі вони сконцентровані, а в підручнику розподілені, що пов'язано з його структурою. І методична система, і підручник мають ізоморфні підсистеми: у методичній системі – це елементи ієрархії нижчого порядку, а в підручнику – частини уроків чи циклів уроків. Так, підсистеми формування мовленнєвих умінь і підсистеми формування мовних навичок методичної системи мають відповідні підсистеми підручника, які циклічно повторюються в його змісті у формі завдань і вправ. І саме завдяки цим елементам підручника реалізується процес навчання. =с.179=

Взаємодія методичної системи із системою учитель – учень, процес навчання, реалізується через увесь підручник. Але на кожному етапі уроку цей процес реалізується через конкретну частину підручника, яка на уроці є домінантною. На уроці може бути задіяно кілька домінантних підсистем, які підключаються послідовно або паралельно.

Взаємозв'язок підручника з іншими засобами може бути безпосереднім, наприклад, стосовно комп'ютерних програм, або опосередкованим. Так, залежно від розуміння суті процесу навчання змінюються і сам підручник, і методи його використання.

Оскільки підручник є частиною методичної системи, яка є ймовірнісною (стохастичною), тобто її результати не можна наперед точно передбачити, і оскільки результати її функціонування залежать від іншої системи учитель – учень, що також є ймовірнісною (різні вчителі і різні учні), точно визначити ефективність підручника без його перевірки на практиці неможливо. Неможливо також визначити ефективність усього підручника через перевірку ефективності окремих його частин: підсистеми, хоч і пов'язані з усією системою, але не можуть її характеризувати в повному обсязі. Єдиним способом визначення ефективності підручника є його кількарічна дослідна перевірка, яка дає можливість визначити, що для більшості вчителів і учнів цей підручник є найкращим. Для інших учителів і учнів необхідні інші, альтернативні підручники. =с.180=

Категорія: Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1380 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS