Полонська Т. К. Науково-теоретичні підходи до
створення елективних курсів з іноземної мови у профільній школі [Текст] / Т. К.
Полонська // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол.,
головн. ред. В. М. Мадзігон; наук. ред. О. М. Топузов]. – К. : Пед. думка,
2011. – Вип. 11. – 800 с. – С. 431–437.
Науково-теоретичні підходи до
створення елективних курсівз іноземної мови
у профільній школі
Т. К. Полонська, канд. пед.
наук,
Інститут педагогіки НАПН
України
Постановка проблеми. Профільне навчання, як вид диференційованого,
передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів, створення
умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного
самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті й структурі
організації навчання. Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно
орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учня у виборі власної
освітньої траєкторії [4].
Головна мета навчання іноземної мови в старшій (профільній) школі
полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції – умінь і навичок
здійснювати спілкування в усній і письмовій формах у межах сфер і тематики,
визначених програмою для кожного профілю, дотримуючись традицій і норм,
прийнятих у країні, мова якої вивчається [6].
Зокрема, метою філологічного профілю навчання іноземних мов у старших
класах, де іноземна мова вважається базовим загальноосвітнім предметом (5 годин
на тиждень), є задоволення професійного інтересу школярів до занять мовами і
філологією. Водночас практичні завдання можуть ставитися різні, залежно від
конкретних педагогічних умов навчання, потреб учнів і наявності відповідних
кадрів. Так, наприклад, це може бути підготовка гідів-перекладачів або
перекладачів технічної чи художньої літератури, дослідницька діяльність у
галузі конкретної мови або загального і порівняльного мовознавства, оволодіння
елементарними дидактичними навичками, підготовка до вступу на мовні факультети
педагогічних вищих навчальних закладів тощо. Рівень навченості випускників
класів з профільним навчанням іноземної мови (профільний рівень) має досягти
показника В2 у термінах Ради Європи.