П’ятниця, 2024-Кві-19, 21.17.21
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Реалізація соціокультурної змістової лінії в контексті міжпредметної інтеграції
[ Викачати з сервера (23.4 Kb) ] 2012-Лют-07, 12.54.04

Для посилання:

Ярмолюк Алла. Реалізація соціокультурної змістової лінії в контексті міжпредметної інтеграції [Текст] / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі. – 2010. – №6. – С. 32–36.

 

 

 

Реалізація соціокультурної змістової лінії в контексті міжпредметної інтеграції

 

Алла Ярмолюк,

науковий співробітник лабораторії навчання української мови

Інституту педагогіки НАПН України

 

УДК 378.147

Анотація. У статті розкрито особливості реалізації соціокультурної змістової лінії на уроках української мови в контексті міжпредметної інтеграції, запропоновано приклади завдань, спрямованих на формування соціокультурної компетенції учнів старших класів.

Ключові слова: міжпредметна інтеграція, міжпредметна координація, міжпредметні зв'язки, внутрішньосистемні асоціації, міжсистемні асоціації, генетичні міжпредметні зв'язки, функціональні міжпредметні зв'язки.

 

Реформування сучасної освітньої системи безпосередньо пов'язано з культурною парадигмою, тобто з новим розумінням концептуальних освітніх ідей і принципів. Становлення в філософії освіти культурологічного підходу допомагає з'ясувати соціокультурні проблеми, практично вирішувати їх, ґрунтуючись на ідеях і принципах сучасної культури. Взаємодія освіти і культури (як частини і цілого) є фактором соціального життя, його нормою. Тому важливим завданням освіти є збереження і передача історичного культурного досвіду. Принцип культуровідповідності в навчанні означає те, що школа повинна не підштовхувати до засвоєння нових знань, а ставити учня в умови, коли він сам починає діяти культурно, творчо використовуючи цінності, норми, знання і зразки, які обрав сам.

Вивчення рідної мови, оволодіння культурними цінностями є необхідною передумовою пізнання світу, формування духовної культури молоді. Однак оскільки культурі властиві інтегративні, полісистемні способи діяльності, завдання формування системи цінностей у старшокласників неможливо вирішити лише в рамках викладання одного предмета. Особливої ваги в навчальному процесі набувають міжпредметні зв'язки.

Мета статті — розкрити особливості формування соціокультурної компетенції старшокласників шляхом міжпредметної інтеграції на уроках української мови.


(Ви маєте змогу викачати статтю із сервера)

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1740 | Завантажень: 163 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS