Четвер, 2024-Кві-25, 17.03.24
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

№4, 2013
2013-Кві-20, 18.42.08

«Українська література в загальноосвітній школі», № 4, 2013

Передплатний індекс 22410

Зміст

ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО І ШКОЛА

Єременко О., Гавриленко І. Не відболить: чорнобильська нота української поезії ...2
У статті розглянуто вірші М. Сингаївського, Б. Олійника, М. Луківа, О. Кучер, що присвячені чорнобильській катастрофі. Ці поезії об’єднані спільною ідеєю — закарбувати в пам’яті нащадків славні імена приборкувачів «мирного» атому, застерегти від повторення трагічних уроків історії.
Ключові слова: техногенна катастрофа, герої-ліквідатори, ліричний герой, персоніфікація, антитеза, оксюморон.

Тодорюк С. Західноукраїнський літературний дискурс національної ідентичності (на прикладі життя і творчості Костянтини Малицької) ...4

У статті розкривається життєвий і творчий шлях Костянтини Малицької, подається її літературний портрет, аналізується її націотворча роль як письменника та педагога.
Ключові слова: педагог, письменниця, література, психологія, поезія, проза, діти, виховання, праця.

ФАХОВІ ПРОБЛЕМИ

Дятленко Т. Майстер-клас як ефективна форма підвищення педагогічної майстерності вчителя ...10

У статті подано визначення майстер-класу як однієї з ефективних форм обміну педагогічним досвідом, розкрито характерні ознаки, структуру й алгоритм підготовки й проведення майстер-класу з методики вивчення української літератури.
Ключові слова: майстер-клас, педагогічна майстерність, обмін досвідом, педагог-майстер.

 Зінченко Н., Шкарупа А. Фольклорно-етнографічний нарис Анатолія Свидницького «Великдень у подолян»: методичний аспект ...12

Стаття містить методичні рекомендації з вивчення фольклорно-етнографічного нарису А. Свидницького «Великдень у подолян». Пропонуються різні методи і прийоми роботи на уроці позакласного читання в старшій школі.
Ключові слова: Анатолій Свидницький, фольклорно-етнографічний нарис «Великдень у подолян», урок позакласного читання, громадянське виховання, народні свята.

КОНКУРС «І ЩОБ ЙОГО ДУХОМ ЗАПЛІДНИТИ УКРАЇНСЬКУ НИВУ»

Аношкіна Г. Моральна й політична оцінка історичного минулого в поемі «Великий льох» Тараса Шевченка  ...15

Мета: ознайомити школярів з містерією «Великий льох», з’ясувати ідейно-художній зміст поеми; розкрити пізнавальний і виховний потенціал твору; розвивати логічне мислення, образну уяву, вміння давати оцінку історичним подіям; робити висновки та узагальнення;формувати світогляд учнів, виховувати інтерес до історичного минулого рідної країни.

 Бондаренко Н. Художня інтерпретація проблеми української еліти в поемі Тараса Шевченка «І мертвим, і живим...» ...17

Мета: дослідити на матеріалі поеми «І мертвим, і живим…» художнє трактування Шевченком проблеми української еліти; розвивати інтерес дев’ятикласників до образного слова, виробляти вміння зіставляти літературний процес з історичними фактами; виховувати повагу до національних цінностей, здобутків українського народу, шану до історичного минулого рідного краю.

Неживий О. Луганець Микола Руденко — Герой України. До уроку позакласного читання «Українські письменники — лауреати Національної премії України імені Тараса Шевченка» ...21

Для уроку позакласного читання розглядається життєвий і творчий шлях видатного українського письменника, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка, уродженця Луганщини Миколи Даниловича Руденка.
Ключові слова: Микола Руденко, лауреати Шевченківської премії, позакласне читання, архівне джерело.

 

СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИКА І ДОСВІД


Жовталюк О. Єдність світу природи і дитячої душі у творі «Гуси-лебеді летять» Михайла Стельмаха  ...25
Мета: допомогти учням усвідомити зв’язок головного героя з природою, привабливість твору, розкрити символіку образу лебедів; формувати вміння обґрунтовувати власне ставлення до прочитаного;розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до навколишнього світу.

Мовчан О. Ідейно-художній зміст віршів М. Рильського «Ознаки весни», «Порада» ...27
Мета: навчальна: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст віршів М. Рильського, створити міні-проект «Риси характеру письменника за його творами»;розвивальна: розвивати навички виразного читання, аналізу поетичних творів, висловлення власної думки щодо прочитаного; виховна: виховувати естетичні смаки, любов до природи.

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

Баранчук О. Історія, написана життям. Урок за оповіданням Анатолія Гая «Чорна рота» ...29

Мета: формувати зацікавлення учнів творчим доробком письменника-земляка Анатолія Гая, прагнення до ширшого самостійного ознайомлення з ним; удосконалювати вміння виразно і вдумливо читати прозові твори, коментувати прихований зміст, висловлювати власні думки з приводу прочитаного й почутого; поглибити вивчене про оповідання; розвивати читацькі уміння і якості; виховувати почуття гордості за рідну землю та відомих земляків, повагу до захисників Вітчизни.

ПОЗАКЛАСНА РОБОТА

Бабійчук Т. Літературна вітальня з героями драматичних творів Лесі Українки ...32

УКРАЇНСЬКА МОВА В ШКОЛІ: ПОШУКИ, ЗНАХІДКИ


Коваленко Л., Щербина Л.
Підготовка до написання твору за картиною художниці Катерини Білокур «Рідне поле». Урок розвитку зв’язного мовлення ...37
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Катерини Білокур, підготувати дітей до написання твору з використанням поданої інформації; розвивати образну мову та навички добору матеріалу, вміння викладати свої думки; вчити відтворювати красу світу; виховувати любов до рідного краю, до творчої спадщини Катерини Білокур.

Баята Л. Вивчаємо словосполучення. 5 клас ...39


ТЕОРЕТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ


Вертій О.
Особливості формування і становлення національних підстав методики вивчення української літератури. Стаття третя ...40
Стаття присвячена з’ясуванню особливостей національних підстав сучасної методики викладання української літератури в школі. Наголошується на значенні українських національних ідейних, психологічних, духовних цінностей у формуванні духовного світу, життєвої позиції учнів, розуміння ними на цій основі мети, смислу та цінності життя.
Ключові слова: ціль, завдання, принципи навчання, цінність, національна ідея.

ГОТУЄМО МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА


Романишина Н.
Формування професійно-творчих здібностей студентів як методична проблема  ...45
Автор долучається до розробки методистами науково обґрунтованої системи формування у студента педвузу професійно-творчих здібностей; зокрема умінь створювати текст за законами белетристичного жанру — фантастичного оповідання.
Ключові слова: художня мала проза, фантастичне оповідання, мистецька реалізація, письменницька компетентність.

ПОЕТИЧНА СТОРІНКА

Вірші Мазуренко Олени ...48

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1466 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS