Коритько Валентина. Урок за поемою Миколи Вороного «Євшан-зілля» …27–29.
Для покликання: Коритько Валентина. Урок за поемою Миколи Вороного «Євшан-зілля» [Текст] / Валентина Коритько // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 27–29.
Цитата, с. 27–28.
Тема уроку: Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Роль слова, пісні, історії в житті людини.
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю М.Вороного, з історичною основою та змістом поеми «Євшан-зілля»; розвивати навички вдумливого, виразного читання, коментування прочитаного, визначення особливостей літературного твору; формувати національну свідомість; сприяти вихованню почуття патріотизму.
Обладнання: портрет письменника, збірки його ворів, ілюстрації до поеми, аудіозапис поеми у виконанні Галини Менкуш, ілюстрації із зображенням полину, пучечки полину.
Епіграф: Ніщо так не пробуджує спогади, як запах. В.С.Моем
Цитата, с. 29.
Робота з текстом твору. Розділіть поему на частини. Як вона побудована?
У якій частині, на вашу думку, переважає розповідь про події, а в якій – роздуми, переживання, сподівання ліричного героя?
Відшукайте у пролозі рядки, в яких автор висловлює надію, що українці, збайдужілі до рідного краю, можуть ще повернутися в лоно нації, вивчити рідну мову.
Чим ви можете пояснити ту обставину, що ханський син став «за рідні уважати» чужий край і його звичаї?
Перечитайте ті рядки, у яких мова йде про хана. Знайдіть слова й вислови, що передають страждання осиротілого батька.
Поміркуйте, чому хан просить саме судця повернути сина.
Чи передбачав хан таку відповідь свого сина на прохання повернутися на батьківщину?
Які настанови він дав судцеві?
Як ви вважаєте, чому ханський син залишився байдужим і до розповіді про батькове горе, і до пісень?
Розкажіть про переживання юнака, коли він від чув пахощі євшан-зілля. Які слова відтворюють зміну в настрої хлопця?
Доберіть епіграф до поеми з висловлюванням юнака.
Яка основна думка цього твору?
Які роздуми та почуття викликала у вас ця поема?
Для чого потрібно вивчати і знати історичне минуле рідного народу?
|