П’ятниця, 2024-Кві-19, 12.37.07
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Шуляр Василь. Сучасний урок літератури: тематична картка для учня-читача (за творчістю М. Вороного)
2014-Лис-27, 08.34.11

Шуляр Василь. Сучасний урок літератури: тематична картка для учня-читача (за творчістю М. Вороного) …13–22.

Для покликання: Шуляр Василь. Сучасний урок літератури: тематична картка для учня-читача (за творчістю М. Вороного) [Текст] / Василь Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №11. – 48 с. – С. 13–22.

 

Для організації продуктивної співпраці суб’єктів сучасного уроку літератури автор пропонує розробляти та використовувати тематичні картки для учня-читача. У статті подано варіант розуміння низки понять і складові такого навчального засобу. Читачам видання запропоновано заповнений варіант тематичної картки за творчістю Миколи Вороного.

Ключові слова: сучасний урок літератури; пакет засобів для навчальних і методичних дій суб’єктів літературної освіти;тематична картка уроку для учня-читача.

 

Modern literature lesson: subject-card for student-reader (on creativity M. Voronoy)

The author proposes to develop and use subject-cards for the student-reader in order to organize productive cooperation among subjects of modern literature lesson. The article contains an option of understanding for a number of concepts and components of the educational product. Readers of this edition are offered to view full version of subject-card on creativity of Nikolay Voronoy.

Keywords: modern literature lesson; learning and teaching tools package for subjects of literary education; subject-card of a les-son for the student-reader.

 

Цитата, с. 13. Для забезпечення продуктивної співпраці суб’єктів уроку літератури використовуємо набір засобів. Це – пакет для навчальних і методичних дій суб’єктів літературної освіти (ПЗ НіМД СбЛО), що забезпечує співпрацю/взаємодію двох учасників сучасного уроку літератури: учителя-словесника й учнів-читачів. Їх взаємодія відбувається шляхом використання засобів навчання для досягнення планованого результату. ПЗ НіМДСбЛО як засіб допомагає зорганізувати читацькі дії школярів на його досягнення, бути суб’єктом уроку, де посередником є художній твір. Він апробовувався особисто та колегами ще з 90-х років, удосконалювався й був репрезентований під час Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2000» як авторський продукт. Сьогодні методисти і практики пропонують свої варіанти залучення учнів до читацької діяльності із використанням різних засобів навчання: «маршрутний лист», «робоча картка уроку», «робочий зошит», «орієнтовна основа дій» та ін. Погоджуємося з позицією А. Вербицького, М. Ільязової, що такі комплекти дидактичних матеріалів для індивідуальної самостійної роботи, як навчальний пакет, охоплюють «невеликі порції предметного змісту», мають «значну організаційну гнучкість», дозволяють включати їх (навчальні пакети) як «у традиційні, так й нетрадиційні організаційні форми», «приводять до значної індивідуалізації навчання» [1].

 

Цитата, с. 14. Складові пакета ПЗ НіМД СбЛОв повному обсязі містять у собі:

1) формулювання теми, мети літературної освіти (уроку/заняття);

2) визначення планованих результатів відповідно до рівня літературної компетентності учнів-читачів;

3) картку для формування літературної компетентності учня-читача;

4) компетентнісно зорієнтовані запитання, завдання, літературні (літературознавчі/лінгвістичні) задачі для виконання учнем-читачем;

5) набір літературно-мистецьких матеріалів й інструктивний перелік дій з ним учнів-читачів;

6) матеріали для організації самостійної читацької діяльності;

7) орієнтовну програму розвитку мовлення учнів-читачів за літературною темою, що вивчається;

8) засоби діагностування, корекції та контролю літературних досягнень учнів-читачів (проміжна, потокова самоперевірки, підсумковий тест для оцінювання результатів досягнень за літературною темою) [7].

 

Література

1. Вербицкий А. А. Инварианты профессионализма: проблемы формирования : монография / А. А. Вербицкий, М. Д. Ильязова. – М. : Логос, 2011. – 288 с.

2. Ибадов Я. С. Прописи для гармонизаци обоих полушарий мозга / Я. С. Ибадов, Д. Л. Катаманова. – Симферополь : ЧП «Издательство «Тарпан», 2013. – 44 с.

3. Рудницька О. Б. Українська література. 6 клас. Розробки уроків. Календарно-тематичне планування / О. Б. Рудницька. – К. : Генеза, 2008. – 160 с.

4. Українська література за новою програмою. 6 клас : І семестр / Упоряд. Г. Федяй. – К. : Вид. дім «Шкіл. світ»; Вид. Л. Галіцина, 2006. – 120 с.

5. Шуляр В. І. Ноосферно-екологічна стратегія сучасного уроку літератури (у відповідності до засад Державного стандарту освіти). Лірика. Микола Вороний. «Євшан-зілля» / В. І. Шуляр. – Миколаїв : Іліон, 2014. – 36 с.

6. Шуляр В. І. Сучасний урок української літератури: теорія, методика, технологія : монографія / В. І. Шуляр. –Миколаїв : Іліон, 2012. – 876 с.

7. Шуляр В. І. Пакет засобів для навчальних і методичних дій суб’єктів літературної освіти : навчально-методичний посібник / В. І. Шуляр. – Миколаїв : МОІППО : Іліон, 2014. – 56 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1394 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS