Жила Світлана. «...Книжка минулим дуже нагадує сьогодення...»: вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся» - «Українська література в загальноосвітній школі» - НАУКА і ПРАКТИКА - Наукова інформація - Відділ дидактики Інституту педагіки НАПН України
Відділ дидактики
Субота, 2016-Грд-03, 20.46.17
Відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України щиро вітає Вас! | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [55]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [3]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Жила Світлана. «...Книжка минулим дуже нагадує сьогодення...»: вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся»
2015-Чер-15, 07.19.25

Жила Світлана. «...Книжка минулим дуже нагадує сьогодення...»: вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся» …24–30.

Для покликання: Жила Світлана. «...Книжка минулим дуже нагадує сьогодення...»: вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся» [Текст] / Світлана Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №5. – 48 с. – 24–30.

 

У статті подано модель вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся» за методичними рекомендаціями Н.Й. Волошиної.

Ключові слова: історичний роман, мистецькі паралелі, хронотоп, образна система, мова твору.

This article gives the model of the study of Vasyl Shkliar’s historical novel "Marusia" on the basis of professor N. Y. Voloshyna’s guidelines.

Keywords: historical novel, artistic parallels, time space, system of artistic images, work’s language.

 

Цитата, с. 24. H. Й. Волошина дуже любила історичні твори й говорила, що всі справді художні тексти на історичні теми є до певної міри проекцією минулого в сучасність чи то зовсім виразною, а чи прихованою, замаскованою. Дбаючи про зміст літературної освіти, провідний методист України уводила до програм з української літератури для середньої загальноосвітньої школи історичну прозу як один з найпродуктивніших жанрів.

Розуміючи, що розвивати духовний світ і національну самоідентифікацію молоді найкраще через історичні тексти, Н.Й. Волошина радила добирати такі яскраві художні полотна й на уроки позакласного читання.

Враховуючи методичні поради Ніли Йосипівни, подаємо орієнтовний план вивчення історичного роману Василя Шкляра «Маруся» для учнів 11 класів загальноосвітніх шкіл, бесіду й завдання за цим твором, орієнтовні мистецькі паралелі під час осягнення цього тексту й вікторину. Пропонуємо на допомогу словесникам і одинадцятикласникам деякі фрагменти наших спостережень про композицію роману, образ козачки-характерниці Марусі, мову твору.

Василь Шкляр подарував українському читачеві новий історичний роман «Маруся», який, як і його попередній «Чорний Ворон», став однією з окрас нашої сучасної літератури. Письменник творить магію історії історичну панораму буремного 1919 року – вітчизняну війну українського народу проти москалів.

 

Література

1. Шкляр В. Маруся: роман / Василь Шкляр. – Харків: Книжковий клуб «Клуб Сімейного дозвілля», 2014. – 320 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 185 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

Відділ дидактики 2012 © 2016 Інституту педагогіки