Didactics.ua
Неділя, 2021-Бер-07, 15.27.05
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

№05, 2012
2012-Кві-09, 23.02.23

«Українська література в загальноосвітній школі», №5, 2012

 

Передплатний індекс 22410

 

Зміст

 

Літературознавство і школа

 

Єременко О., Баранова О. Українці на чужині: варіативність буття (за романом «Мальви» Р. Іваничука)...2

Роман Іваничук — живий класик-шістдесятник, хи­мерник і характерник, улюблений студентами професор-ерудит, великий книжник, педант і оптиміст... Зав­жди організований і працелюбний, він встигає в солідному віці займатися спортом, читати майбутнім філологам Львівського національного університету курси «Література і держава», «Український історичний роман». Але найважливіше — Р. Іваничук пише, бо слушно переконаний, що його професія (і покликання, і талант) — перо, бо праця є альфою і омегою його жит­тя, бо «Verba Volant, scripta manent» .

 

Привалова С., Вишневецька О. Образ Марії в українській літературі...5

У статті проаналізовано особливості образу Марії у творах української літератури ХІХ-ХХ століть, визначено спільні риси її вдачі в працях різних митців.

Ключові слова: ментальність, образ Марії, кордоцентризм, антеїзм.

 

Фахові проблеми

Яценко Т. Формування компетентного читача на уроках української літератури в основній школі...8

У статті уточнено поняття «літературна компетентність», окреслено специфіку компетентнісно орієнтованого уроку української літератури в основній школі.

Ключові слова: літературна компетентність, українська література, основна школа.

 

Адабір А. Формування у старшокласників умінь інтерпретувати морально-естетичну позицію письменника під час вивчення великих епічних творів...10

У статті аналізується процес формування у старшокласників умінь аналізувати великий епічний твір та інтер­претувати морально-естетичну позицію письменника, визначаються рівні навчальних досягнень.

Ключові слова: інтерпретація, морально-естетична позиція письменника, великий епічний твір, інтерпре­тація морально-естетичної позиції письменника.

 

Небеленчук І. Психологічний портрет як ключ до розуміння образу героя (за романом В. Винниченка «Записки Кирпатого Мефістофеля»)...14

У статті розкривається образ головного героя через сприймання його та ставлення до нього інших героїв твору, значення та вплив простору на емоційно-психологічний стан героя, зосереджується увага на символічному значенні прізвиська, психологічному портреті як засобах до розуміння образу героя.

Ключові слова: психологізм, психологічний роман, психологічний портрет, прийом «точка зору».

 

Конкурс «Краса і сила мистецтва слова»

Номінація «Урок літератури – це витвір мистецтва»

 

Ульянова Г. Інтимна лірика Лесі Українки. Ідея невмирущості справжнього кохання, засоби психологічної характеристики настрою ліричного героя у віршах «Все-все покинуть»..., «Уста говорять» та в поетичній прозі «Твої листи...»...19

 

Черненко В. Вічна загадка любові (за новелою Гр. Тютюнника «Три зозулі з поклоном»)...21

 

Учитель року – 2012

Якобчук Я. Вчимося розуміти те, що написано, і розуміти навіть те, що не написано. Текст і підтекст роману В. Підмогильного «Місто». 11 клас...24

 

Атестація – крок до майстерності

Защипас В. Шляхи вдосконалення мовної культури сучасного педагога та його вихованців...27

Вивчаємо поему Миколи Вороного «Євшан-зілля». 8 клас...29

 

Дебют

Привалова М. Інтерпретація образу Роксолани у творчості українських митців...31

 

Позакласна робота

До Дня словянської писемності

 

Защипас В., Лінкевич Л. «Мова – життя духовного основа». Усний літературно-музичний журнал...33

 

Бабійчук Т. Екскурсія в музей Джозефа Конрада у Тереховому...36

Розглядається питання організації і проведення екскурсії в музей Джозефа Конрада для студентів педагогічного коледжу описуються різні форми роботи після проведення екскурсії.

Ключові слова: позакласна робота, літературне краєзнавство, екскурсія в музей, виховання і розвиток, відеофрагменти.

 

На засадах родоцентризму

 

Корж-Усенко Л. Джерельній базі – широку основу...46

Ознайомлення з працями О. Лук’яненка, присвяче­ними проблемам Родоцентричної педагогіки, одразу переконує: перед тобою людина мисляча, до того ж мисляча самобутньо, цікаво. Уявляю, як складно їх ав­торові донести ці ідеї до науково-педагогічної гро­мадськості, насамперед до сучасного педагогічного Олімпу...

 

Дубровська С. Основна мета – національно свідома особистість...48

Ідея природного світогляду та родового обов’язку, яку обґрунтовує та обстоює у своїх публікаціях О. Лук’яненко, спонукає до пошуків перебудови на цих підставах усієї системи національної освіти та вихо­вання, які покликані повернути до життя і утвердити в ньому український національний характер, національ­ну природу повсякденного укладу українського національного буття і т. д., і т. п. У цій нелегкій, але бла­городній та відповідальній роботі він пропонує виходи­ти з принципів Родовідповідності, Родошанування та Родоцентризму праукраїнської педагогіки, які базува­лися на пізнанні світу крізь призму родових цінностей, на культі Роду загалом і знаходили своє вираження в обряді як раціональній системі освітньо-виховних дій.

 

 

З обкладинки журналу

 

Думки вголос

Навіть не тижня, лише дня

Не вистачає нам для того,

Щоб осягнуть свою дорогу...

Промовить слово, руку дать,

Комусь пробачить, з кимсь зустрітись,

Когось теплом душі зігріти,

Прийти комусь на допомогу.

В звичайній денній суєті,

В цім неповторному житті

Ми забуваєм головне:

Так невловимо час мине.

І ми комусь не усміхнулись,

З небаченим вже розминулись.

Кудись не встигли, щось забули,

А час іде стає минулим.

Тож віднайдімо в серці ласку,

Добро, привіт, душевну казку,

Любіть не людство, а людину,

Оту, що поруч, що єдина...

Тож поспішім добро творити

Лише для цього варто жити.

Віра Защипас,

учителька української мови і літератури

ЗОШ №28 м. Житомира

 

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 986 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS