Атаманчук А. Максим Рильський. «Люби природу не як символ…» …35–36.
Для покликання: Атаманчук А. Максим Рильський. «Люби природу не як символ…» [Текст] / А. Атаманчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №4. – 48 с. – С. 35–36.
Цитата, с. 35. Тема. Максим Рильський. «Люби природу не як символ… «.Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям.
Мета: повторити відомості про життя і творчість М.Рильського, проаналізувати ідейно-художній зміст поезії; розвивати вміння виразно і вдумливо читати вірші, відчувати поетичне слово; виховувати почуття любові до рідного краю, дбайливе ставлення до природи, відповідальність за збереження довкілля.
Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.
Обладнання: портрет М. Рильського, бібліотечка його творів, ілюстрації до віршів.
Епіграф: Природа не визнає жартів, вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди сувора; вона завжди права; помилки ж і омани виходять від людей. (Гете)
Цитата, с. 36
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Виразне читання напам’ять вивчених поезій. Бесіда за ілюстраціями до творів.
III. Актуалізація опорних знань.
Літературний диктант.
1. Дата народження М. Рильського. (19.03.1895)
2. 1902 року сім’я переїздить із Києва в село… (Романівка).
3. Батько Максима походив з роду… (багатого польського пана).
4. Мати за походженням … (селянка).
5. Максим названий своїм батьком на честь… (Максима Залізняка).
6. У якому віці написав М. Рильський свій перший вірш? (У 7 років.)
7. Його назва… («Прошак».)
8. Назва першої поетичної збірки… («На білих островах».)
9. У я кому році збі рка була видана? (1910.)
10. У яких навчальних закладах М. Рильський здобував вищу освіту? (У Київському університеті Св.Володимира, потім у Народному університеті в Києві.)
11. Назвіть авторський неологізм із поезії «Осінь-маляр із палітрою пишною...» (Тиходзвонні.)
12. Премію ім. М. Рильського отримують щорічно за… (кращий художній переклад).
|