П’ятниця, 2024-Кві-19, 17.50.30
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Фасоля А. П’ять років поступу. (Штрихи до колективного портрета)
2013-Жов-31, 13.07.14
Фасоля А. П’ять років поступу. (Штрихи до колективного портрета) [Текст] / А. Фасоля // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – №11. – 48 с. – С. 27–28.
 
Цитата, с. 27. Перша зустріч з освітянами Новограда-Волинського відбулася у 2008 році. На виставці творчих досягнень учителів міста, що проводилася в рамках Всеукраїнського науково-практичного семінару з проблем організації проектної діяльності, на очі потрапив конспект уроку, побудованого, як свідчив підзаголовок, на засадах особистісно зорієнтованого навчання. Зміст і порадував, і засмутив. Було видно, що автор – людина творча, небайдужа, знайома з новітніми технологіями навчання. Зрештою, вже сам факт появи такої розробки засвідчував, що педагоги старовинного Звягеля «тримають руку на пульсі часу». Водночас чимало питань, що складають сутність методики, залишилися поза увагою.
Довго зважував, підходити до організаторів чи ні (все ж таки, як кажуть у таких випадках, «люди старалися», та й упущення свідчили не тільки про ступінь володіння, а й про рівень теоретичної і практичної розробленості проблеми загалом). Зрештою, вирішив поговорити. Реакція господарів вразила: мене не просто чемно вислухали – запропонували співпрацю!
Так я познайомився з людиною, яка здивувала тоді і дивує всі ці роки активністю, творчим неспокоєм, креативністю, небайдужістю у підході до будь-якої справи, – завідувачем Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради Павлом Казимировичем Ліневичем. Активність життєвої позиції – це про нього. Толерантність, уміння слухати і прислухатися, вимогливість і увага, турботливе ставлення до підлеглих (радше, колег, друзів, однодумців, співтворців спільної справи), м’якість у доведенні власної правоти і твердість у відстоюванні переконань – це також про нього. Результатом бесіди стала ідея про створення творчої групи учителів-словесників з проблем упровадження особистісно зорієнтованого навчання української літератури.
Пропозицію підтримало управління освіти і науки (начальник – Ільяхова Ольга Володимирівна) і керівництво Інституту педагогіки НАПН України, що засвідчила угода про співпрацю.
Спочатку було досить складно. Учителеві, який починає працювати в системі ОЗОН, доводиться не лише освоювати нові підходи до навчання, а й змінювати психологічну установку, пріоритети викладання. Він має стати для учня насамперед наставником, досвідченішим, але рівноправним читачем, дбати перш за все про особистісний розвиток вихованця, засобом чого є улюблений предмет – література, забезпечити оволодіння загальнонавчальними знаннями і вміннями, формувати юного читача як суб’єкта діяльності. Тому схиляю голову перед усіма ентузіастами як у Новограді-Волинському, так і в Рівному, Дніпропетровську, Одесі, Києві, інших містах, містечках, селищах і селах, які взяли на себе важку ношу: апробувати і впровадити технологію всупереч перевантаженості, предметно- і знаннєорієнтованості програми, відсутності належного методичного супроводу, морального і матеріального заохочення, – і це попри те, що особистісно зорієнтоване навчання задеклароване в нормативних освітніх документах як одна з основ розвитку української школи!
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 738 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS