Фасоля Анатолій. Календарне планування уроків української літератури. 6 клас, І семестр …15–20.
Для покликання: Фасоля Анатолій. Календарне планування уроків української літератури. 6 клас, І семестр [Текст] / Анатолій Фасоля // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №7–8. – 64 с. – С. 15–20.
Цитата, с. 15. Пропоноване увазі читачів часопису календарне планування уроків української літератури для 6 класу, як і попередні розробки (Див. числа 7–8, 12 за 2013 рік), розроблене на засадах особистісно зорієнтованого навчання, з урахуванням вимог державних документів щодо літературної освіти, навчальної програми для 5–9 класів.
Прикметною ознакою пропонованого підходу є зосередження уваги учителя-словесника на читацькому саморозвиткові учня, який трактуємо як процес змін у читацькій самосвідомості, читацькій діяльності, читацькому спілкуванні. Акцент зроблено на виробленні загальнонавчальних умінь як визначальної складової процесу формування суб'єктності учня-читача, його самопізнання і самотворення, оперті на суб'єктний досвід, забезпеченні умов для виявлення особистісної позиції щодо прочитаного, урахування читацьких інтересів, нахилів тощо.
З цією метою сформований на основі державної програми перелік вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів доповнено теоретичними відомостями про читання, типи читачів тощо, переліком практичних умінь самоаналізу свого читацького розвитку.
Детальніше про особливості організації читацької діяльності в умовах особистісно зорієнтованого навчання можна дізнатися у статті «Як заохотити учня до читання» (число 7–8 часопису за минулий рік) та інших матеріалах автора.
Анатолій Фасоля,
кандидат педагогічних наук
Інститут педагогіки НАПН України
|