Вівторок, 2024-Кві-16, 09.15.02
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Логвіненко Н. Сучасне українське фентезі. Навчальна програма курсу за вибором. 8–9 класи
2014-Лют-13, 03.10.15
Логвіненко Н. Сучасне українське фентезі. Навчальна програма курсу за вибором. 8–9 класи …35–39.

Для покликання: Логвіненко Н. Сучасне українське фентезі. Навчальна програма курсу за вибором. 8–9 класи [Текст] / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №2. – 48 с. – С. 35–39.

Цитата, с. 35. Навчальна програма курсу за вибором. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист МОН України №14.1./12-Г-642 від 19.11.13). Автор-укладач Н.М. Логвіненко, старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Оновлення змісту літературної освіти дає змогу спостерігати за формуванням національного варіанту фентезі, що став досить популярним у всьому світі, в оригінальній українській літературі шляхом поглибленого вивчення предмета на факультативних курсах. Сучасне українське фентезі ґрунтується на автентичній українській міфології. Це сприяє висвітленню природи «міфопоетики, міфотворчості, зокрема авторського міфу, визначенню характеру міфопоетичної парадигми певної художньої формації в системі літературного процесу» (А. Гурдуз, О. Чорна) і відповідає пріоритетності вивчення міфопоетичної сфери в українському літературознавстві в останньому десятилітті.
Крім того, коли нині «урбаністичний світ кидає виклик людській природі», чарівний, казковий та таємничий світ прадавньої української міфології дає змогу захистити індивідуальну й національну ідентичність особистості. І разом з історією, природою, культурою як своєрідними морально-етичними й духовними постійними величинами визначає рівень людяності, міру гуманізму в суспільстві.
До однієї із суттєвих і недооцінених функцій літератури жанру фентезі письменники зараховують можливість проговорювати речі, очевидні для «літератури дорослої». Говорити про кохання, дружбу, відданість, чесність без обов’язкової для «мейнстріму іронічної недбалої посмішки» (В. Пузій), виховувати повагу до попередніх поколінь. Це дуже важливо для юного читача, адже у нього система цінностей тільки-но формується. Вивчення творів сучасного українського фентезі сприяє не тільки розкриттю важливих для молодого читача морально-етичних норм, а й спонукає досліджувати величезні пласти національної культури; розвиває здатність мріяти, уявляти, фантазувати, що з часом стає визначальною для молоді, якій притаманне бажання змінювати, перебудовувати. Крім того, фентезі дає змогу в розважальній формі підвищити рівень знань читача з історії чи міфології, культурології, літературо- й мистецтвознавства (наукова фантастика – з точних наук).
Змістове наповнення факультативного курсу здійснено за хронологічним принципом. Виділено тематичний блок «Джерела сучасного українського фентезі», який висвітлюється шляхом розкриття проблем: «Українська міфологія – одна з найдавніших та найоригінальніших міфологій світу», «Найпоширеніші міфи, легенди та перекази про духовні сили та міфічних богів», «Історія розвитку жанру фентезі від давнини до сучасності». Тематичний блок «Сучасне українське фентезі» передбачає текстуальне вивчення творів жанру фентезі за поданими анотаціями, практичне з’ясування особливостей жанру, його відмінностей від фантастики. Важливою умовою ефективної роботи є знання змісту програмових творів.
Оскільки факультативи відвідують учні, які прагнуть більше знати про сучасний літературний процес, вивчаючи українське фентезі, застосовуємо компетентнісний підхід, що враховує визначення мети, завдань і цілей особистісного і суб’єкт-суб’єктного навчання на заняттях. Впровадження компетентнісного підходу до змісту сучасної освіти спрямоване на формування в учнів уміння вчитися, саморозвиватися, поєднувати набуті знання з практичними навичками, цінностями, емоціями, поведінковими компонентами, відповідати вимогам сучасного життя. Можливості учнів вибирати напрямки поглибленої навчальної роботи згідно з їхніми інтересами, особливостями – важливі умови для професійного самовизначення й самоствердження в соціумі.
Мета факультативного курсу:
вивчення сучасного українського фентезі на компетентнісних засадах як шлях поглибленого засвоєння національної літератури;
озброєння учнів методами самостійного оволодіння знаннями про історію розвитку українського фентезі, особливості фентезі як літературного жанру, його відмінності від фантастики;
поєднання класичних підходів до ведення елементарних наукових досліджень й освітніх інновацій у навчанні української літератури;
розвиток творчого мислення, творчого ставлення до науки, і не тільки філологічної, науково-дослідницьких здібностей;
формування ключових компетентностей учнів, серед яких інтерпретація художнього твору – одна з основних;
використання виховної цінності творів жанру фентезі;
створення необхідних умов для активності та ініціативності учнів, сприяння самовизначенню, професійній орієнтації школярів.
Облік знань, засвоєних учнями підчас навчання на факультативах, повинен вестися на основі різних видів самостійних робіт, що підсумовують навчальну діяльність з теми чи розділу, незадовільна оцінка не фіксується.
Пропонована програма розрахована на учнів 8-9 класів, які цікавляться творами жанру фентезі у сучасній українській літературі, а факультативна форма їх опрацювання дає змогу реалізувати вимоги практичної спрямованості сучасної літературної освіти, яка акцентує увагу на результаті навчання, що забезпечується здатністю школяра використовувати здобуті знання, засвоєну інформацію в комплексі у різноманітних нестандартних умовах, проблемних ситуаціях, а не сумою розпорошеної інформації.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 1707 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/1
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS