Нікітченко Людмила. Світ фантазії, мудрості. Матеріали до уроків. 5 клас …45–47.
Для покликання: Нікітченко Людмила. Світ фантазії, мудрості. Матеріали до уроків. 5 клас [Текст] / Людмила Нікітченко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №7–8. – 64 с. – С. 45–47.
Цитата, с. 45. Теми. Міфи, легенди, перекази: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі».
Народні казки: «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель».
Рекомендації щодо вивчення першого тематично-проблемного блоку
Загальні поради. Необхідно наголосити, що наші предки до прийняття християнства були людьми віруючими, спостережливими. Свої уявлення про Всесвіт і Природу вони намагалися пояснити, складаючи легенди, перекази, казки, загадки, прислів'я, приказки. Так виникли і міфи. Різні природні сили люди уявляли у вигляді добрих, розумних чи, навпаки, злих, жорстоких істот.
Легенди, перекази, міфи, казки – це прозові твори, які допомагають передавати наступним поколінням знання про історичне минуле, пояснюють причини виникнення різних явищ.
Нагадати, що зараз завдяки писемності, різноманітності друкованих видань, Інтернет-ресурсам можна прочитати величезну кількість легенд, переказів, міфів і особливо казок, подивитися багато художніх фільмів, мультфільмів, створених за мотивами народних творів. Герої фольклорних жанрів, як відомо, діють по-різному: одні творять добро, інші – шкоду, неприємні речі несуть зло.
Рекомендувати учням самостійно виразно читати твори, переказувати, аналізувати, створювати до них ілюстрації.
На першому уроці тематично-проблемного блоку ознайомити учнів зі словником (додається).
|