Сергієнко А. Реалізація комунікативного та діяльнісного підходів до навчання на уроках української літератури …20–24.
Для покликання: Сергієнко А. Реалізація комунікативного та діяльнісного підходів до навчання на уроках української літератури [Текст] / А. Сергієнко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №5. – 48 с. – С. 20–24.
У статті розкриваються можливі шляхи реалізації інновацій підходів до викладання української літератури, пропонуються методи організації групової навчальної діяльності школярів на уроках літератури, акцентується увага на інтерактивному навчанні.
Ключові слова: спілкування у групі, взаємодія, співробітництво, групова навчальна діяльність, комунікативний та діяльнісний підходи, діалогічне та інтерактивне навчання, групові методи.
Цитата, с. 20. Перед учителем на сучасному етапі розвитку освітньої галузі постійно постає вимога докорінного перегляду підходів, засобів, прийомів, методів навчання. 2013/2014 навчальний рік став особливим, адже в основній школі, розпочинаючи з 5-их класів, відбувається поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. У зв’язку з цим перед учителями-філологами постала низка завдань: підготовка до реалізації змісту нового Державного стандарту, нових програм, науково-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу.
Новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти визначає вимоги до освіченості учнів основної і старшої школи. Він ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів. «При цьому особистісно зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів.
Література
- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392. – Сайт МОН України.
- Педагогика: Учебное пособие / Под ред. П.И. Пидкасистого. – М. : 1996. – 384 с.
3. Хуторской А.В. Современная дидактика. Учебник для вузов. – СПб: Питер, 2001. – 544 с.
- Подласый И.П. Педагогика. Учебник для студентов высших пед. учебных заведений. – М.: Просвещение. Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 1996. – 495 с.
- Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання. – Харків, 2002. – 400 с.
- Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів, дидактико-методичний аспект / О.Г. Ярошенко. – К. : Сттаніца, 1999. – 245 с.
- Десев Любен. Психология малых груп. Социальные иллюзии и проблемы / Любен Десев; перевод с болг. Т. Е. Зюзюкиной. – М. : Прогресс, 1979. – 207 с.
- Коломинский Я.Л. Психология взаимоотношений в малых группах (общие и возрастные особенности): учебное пособие. – [2-е изд., доп.] – Минск : Тетрасистемс, 2000. – 432 с.
- Философский энциклопедический словарь / Гл. редакция Л.Ф.Ильичев, П.Н.Федосеев, С.М.Ковалев, В.Г. Панов. – М.: Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.
10. Вакуленко В.А., Уколова И.Е., Королькова К.С. Методическое пособие по интерактивным методам преподавания права в школе. – М.: Новый учебник, 2002.
- Пометун О.І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. /О.І.Пометун, Л.В.Пироженко. – К. : А.С.К., 2005. – 192 с.
- Пасічник Є.А. Українська література в школі. – К. : Рад. школа, 1983. -319с.
- Групове навчання. Для програм ЧПКМ. Посібник / Куртіс Мередіт, Дженні Стіл, Чарлз Темпл. – 58 с.
|