Четвер, 2024-Кві-25, 09.38.22
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Шуляр В. Логвіненко Наталія: ювілярка, авторка нової книжки, реальна жінка
2014-Січ-10, 05.23.43
Шуляр В. Логвіненко Наталія: ювілярка, авторка нової книжки, реальна жінка [Текст] / В. Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – №12. – 48 с. – С. 4.
 
Час швидкоплинний ... А ми відлік свого життєвого і творчого шляху осмислюємо від ювілею до ювілею. ... І звітуємо спочатку для самих себе ... Нашій ювілярці є що сказати собі, рідним, близьким, друзям, колегам, а головне – своїм вихованцям. Спілкуючись із нею упродовж багатьох років, переконуюся, що, будучи під покровом святого Миколая, вона кожному, хто поруч з нею, дарує тепло і щедрість свого серця й душі.
Наталя Михайлівна одна з тих, хто несе українське слово спочатку до своїх дітей і онуків, потім до вихованців у школі, а нині – усьому загалові освітян України.
 
Багатий учительський досвід учителя-методиста, відмінника освіти України, багаторічні наукові пошуки кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України Наталії Михайлівни Логвіненко матеріалізувалися в потужне видання – «Українська фантастична проза в системі факультативних занять» (Київ: Книга, 2012. – 228 с.).
Означена авторкою проблема вельми актуальна і складна. Тексти літератури «Фантастика» для українського школяра нині є маловідомими, а для вчителя – архіважливими в оволодінні методикою вивчення таких творів. І все це має здійснюватися в умовах профільної диференціації, у частині варіативної складової навчальних планів як факультативні або елективні курси. Цінність посібника Н. Логвіненко ще й у тому, що автором вибудувано його на межі літературознавчої розвідки і методики навчання літератури в школі. Свідченням цього є назви розділів: І. Факультативи як форма організації диференціації та індивідуалізації навчання старшокласників і ІІ. Українська фантастика як окреме літературне явище.
Позірно виділяється та складова посібника, де авторка наводить потужний список письменників-фантастів і набір художніх творів, які можуть вивчатися старшокласниками. Хоч і зорієнтований посібник на старшу школу, але щедрі рекомендації та поради науковця вчитель зможе використати для прочитання фантастичних творів (уривків) і в основній школі. Саме фактаж і доречні методичні вказівки стануть основою моделювання майбутнього літературного заняття з учнями-читачами.
Структура посібника вибудувана логічно й системно представляє фантастичний обшир спадщини українських майстрів слова: становлення української фантастичної прози (1920-1940 рр.): Ю. Смолич, М. Трублаїні; повоєнний період (1945-1960 рр.) розвитку української фантастики: В. Владко, М. Дашкієв, Ю. Бедзик, О. Бердник; новий період розвитку української фантастичної прози (1960-1990 рр.): В. Савченко, О. Тесленко, Г. Пагутяк.
Доречними й значущими для осмислення творчої манери письменників-фантастів є вміщені авторкою додатки. Власне вони допоможуть учням-читачам і вчителям літератури заглибитися в технологію творчості фантастів (за Г. Дашкієвим, с. 191), осягнути наукову фантастику Віктора Савченка в інтерпретуванні літературознавця В. Соболь (с. 196); розібратися – школярам -, де «фантастика», а де «реальний світ» відбито в тексті (за О. Тесленком, с. 199); скільки ж українських фантастів і що є українська фантастика – переконливо доводить Тимур Литовченко (с. 201); в апологічні підтексти фантастики допоможе ввійти Галина Пагутяк чи зануритися у загадковий світ відомої «незнайомки» (с. 205, с. 210).
А відомій «Незнайомці», яка відкриває для вдячних читачів світ української фантастики через наукові розвідки, хочеться побажати
творчого натхнення, наукових відкриттів, реально втіливши їх у нові видання, монографічні дослідження.
У вступі до посібника Наталія Михайлівна використала слова Олеся Бердника, які, за нашим глибоким переконанням, розкривають увесь гуманізм особистісного й наукового буття Логвіненко: «Тяжка доля – бути Людиною. Але й прекрасна! Покликання Людини – вражаюче: одухотворити Всесвіт променем Розуму й Любові». Вона має ще один промінь одухотворення – промінь Чарівної Жінки! Тож Ваш переможний життєвий шлях має тільки рахунок 6 : 0, а ми бажаємо в здравії і натхненні зустріти свій 100-літній ювілей.

З повагою і щиросердними вітаннями Василь Шуляр, кандидат педагогічних наук, доцент Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 696 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS