Четвер, 2024-Кві-25, 00.09.10
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Стасюк Н. Застосування інтерактивних технологій на уроках української літератури
2014-Лют-13, 03.23.21
Стасюк Н. Застосування інтерактивних технологій на уроках української літератури …26–27.

Для покликання: Стасюк Н. Застосування інтерактивних технологій на уроках української літератури [Текст] / Н. Стасюк // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №2. – 48 с. – С. 26–27.
 
Цитата, с. 26. Сучасні діти, які виховуються в умовах розвиненого інформаційного середовища, розбудови демократичного суспільства, є більш вільними в поведінці, потребують вищого рівня свободи, поваги, а значить, ставлять перед учителем нові вимоги. Головним завданням школи є підготовка молодої людини до самостійного життя і громадянської активності в суспільстві. Життя ж потребує від сучасної школи виховання громадянина зі сформованими особистісними рисами, високим рівнем соціальної активності, умінням цілісного бачення проблем, готовністю до дій щодо їх вирішення.
Проблема вдосконалення форм організації процесу навчання стає все гострішою. Як створити умови для розвитку та самореалізації особистості в процесі навчання; як, залишаючись у рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння навичками саморозвитку особистості? Значною мірою цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології.
Під інноваціями у навчанні розуміють процес створення й поширення нових засобів (нововведень) для розв’язання педагогічних проблем. В інноваційному навчанні головною дійовою особою є учень, у чому й полягає принципова відмінність такого навчання від традиційного. Учень є співавтором уроку, основна ж стратегія вчителя полягає у виявленні його індивідуальних здібностей і нахилів та створення сприятливих умов для подальшого їх розвитку.
Реалізація інноваційного підходу до навчання учнів дозволяє підняти на якісно новий рівень педагогічний процес, підвищити рівень навчальних досягнень, забезпечує психологічну та емоційну комфортність і подальшу соціальну адаптованість школярів, готовність реалізувати особисті якості в індивідуальній чи колективній діяльності. Однією з інноваційних технологій, що сприяє розвитку особистісних якостей, єтехнологія інтерактивного навчання.
Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської, походить воно від слова interaction – взаємодія. Отже, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що має конкретну мету – створити зручні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Інтерактивне навчання дає змогу краще засвоїти навчальний матеріал, оскільки впливає не лише на свідомість учнів, а й на їх волю, дії. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійного мислення та вміння приймати рішення у кожній конкретній ситуації.
На мою думку, великий вплив на емоції та свідомість учнів мають уроки української літератури, адже література – предмет особливий, він передбачає напружену роботу не тільки розуму, а й душі та серця. Вивчаючи з учнями літературні твори, навчаю їх водночас умінню спілкуватися, обстоювати власні переконання, орієнтуватися у складному вирі життя, правильно визначати своє місце в ньому. У цьому допомагають різні методи та прийоми інтерактивного навчання: незакінчене речення, мікрофон, мозковий штурм, інтерв’ю, дискусія, складання сенкана, акваріум, рольові ігри, метод ПРЕС та інші. Важливими формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і в групах. Така співпраця має свої принципи: одночасна взаємодія (всі учні працюють в один і той самий час); однакова участь(усім надається однаковий час); позитивна взаємодія (група виконує завдання за умови успішної роботи кожного учня); індивідуальна відповідальність (працюючи в групі, кожен учень виконує своє завдання).
Вважаю, що впровадження інтерактивних технологій на уроках української літератури допомагає зацікавити учнів навчальним матеріалом, урізноманітнити форми й методи навчання, сприяє розвитку творчості учнів.
На практиці використовую інтерактивні методи загалом або ж беру окремі елементи.
Тема: Павло Тичина. Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів у вірші «Не бував ти у наших краях!»
Мета: ознайомити школярів із життєвою долею Павла Тичини, розкрити ідейно-художній зміст поезії, розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення та уяву дітей; виховувати почуття пошани до творчої особистості поета, плекати любов до рідного краю.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: портрет П. Тичини; збірки його творів; ілюстрації з живописними краєвидами природи Чернігівщини; матеріали про життєвий і творчий шлях письменника.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 799 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS