Didactics.ua
Неділя, 2021-Бер-07, 16.06.25
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

№04, 2012
2012-Вер-25, 14.40.09

«Українська мова і література в школі», 2012, №4

Передплатний індекс – 22419

ЗМІСТ

МЕТОДИКА МОВИ

 

С. Омельчук. Дослідницькі завдання в системі навчання морфології української мови..2

У статті визначено сутнісні характеристики дослідницьких завдань з морфології української мови, запропоновано класифікацію їх за основними параметрами, розкрито особливості функцій, які виконують дослідницькі завдання в процесі навчання української мови в основній школі.

Ключові слова: навчальна задача, навчальне завдання, дослідницьке завдання, етапи виконання дослідницького завдання, класифікація дослідницьких завдань з морфології, функції дослідницьких завдань.

 

Н. Бондаренко. Проблеми формування правописної компетентності учнів 5-7 класів на уроках української мови та шляхи їх розв'язання..7

Стаття привертає увагу до соціально і фахово значущої проблеми мовної і, зокрема, правописної культури суспільства. Автор з'ясовує причини незадовільної грамотності; визначає етапи навчання орфографії і пунктуації в школі, основні вміння та навички, засвоєння яких необхідне для набуття правописної грамотності; розкриває резерви оптимізації навчання правопису в 5-7 класах на основі компетентнісного підходу.

Ключові слова: правопис, орфографія, пунктуація, правописна компетентність, відносна правописна грамотність. Доступ до статті: http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/laboratorija_navchannja_ukrajinskoji_movi_institutu_pedagogiki/problemi_formuvannja_pravopisnoji_kompetentnosti_uchniv_5_7_klasiv_na_urokakh_ukrajinskoji_movi_ta_shljakhi_jikh_rozv_jazannja_chastina_01/17-1-0-147

 

Н. Яремчук. Лінгводидактичний аспект удосконалення навичок говоріння учнів 5-6 класів..10

У статті визначено лінгводидактичні засади вдосконалення навичок говоріння, виділено новітні технології, що спонукають учнів 5-6 класів планувати й правильно продукувати висловлювання у процесі спілкування.

Ключові слова: говоріння, спілкування, комунікативна компетентність учнів, усні діалогічні й монологічні висловлювання.

 

С. Цінько, В. Дячкова. Розвиток мовленнєвої компетентності дев'ятикласників..16

У статті пропонуються шляхи розвитку мовленнєвої компетентності дев'ятикласників на прикладі уроку розвитку мовлення за темою «Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Текст, його основні ознаки. Стилі, типи мовлення».

Ключові слова: види мовленнєвої діяльності, аудіювання, читання, говоріння, письмо, текст, стилі мовлення, типи мовлення.

Г. Шелехова. Теоретичні аспекти формування мовленнєвої компетентності учнів 5-7 класів у процесі сприймання усних і письмових текстів..20

У статті на основі досліджень в галузі психолінгвістики, психологи, методики розкривається зміст понять сприймання як різновиду мовленнєвої діяльності людини, розуміння, його рівні, особливості й різновиди аудіювання й читання, прийоми й способи навчання сприймання усного й писемного мовлення учнів 5-7 класів на уроках української мови.

Ключові слова: сприймання, розуміння, мовленнєва компетентність, аудіювання, читання, їх різновиди. Доступ до статті: http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/laboratorija_navchannja_ukrajinskoji_movi_institutu_pedagogiki/teoretichni_aspekti_formuvannja_movlennevoji_kompetentnosti_uchniv_5_7_klasiv_u_procesi_sprijmannja_usnikh_i_pismovikh_tekstiv_chastina_01/17-1-0-145

 

МЕТОДИКА ЛІТЕРАТУРИ

 

С. Привалова. Вивчаємо мову художнього твору..25

У статті порушено проблему вивчення мови художнього твору на уроках української літератури в старших класах школи.

Ключові слова: мова художнього твору, диференційовані (різнорівневі) завдання, зображувально-виражальні засоби мови, тропи.

 

Н. Скоморовська. Використання технології критичного мислення на уроках української літератури..28

У статті йдеться про необхідність використання технології критичного мислення на уроках української літератури, подано коротку історію її впровадження в школах України. Технологія критичного мислення передбачає різні стратегії, за допомогою яких учителі-словесники мають можливість формувати в учнів необхідні в сучасному світі навички критичного мислення, які допомагатимуть школярам самостійно опановувати нові знання і творчо застосовувати їх.

Ключові слова: критичне мислення, сучасний урок української літератури, компетентність.

 

З. Шевченко. Експресіонізм у новелістиці В. Стефаника в контексті світової художньої культури (методичні рекомендації до вивчення спецкурсу «Художня література в контексті світової культури»)..31

У статті розкривається оригінальність експресіоністичного художнього стилю новел В. Стефаника а контексті світової художньої культури.

Ключові слова: новела, експресіонізм, інтерпретація, живопис, кіномистецтво, художня культура.

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

 

Т. Кусакіна. Навчальна практика як форма вдосконалення пізнавальної й творчої діяльності учнів (з досвіду проведення навчальної практики з української мови і літератури)..36

У статті висвітлюється педагогічний досвід проведення навчальної практики з української мови і літератури в школах Дніпропетровщини за «Орієнтовною програмою з проведення навчальної практики з української мови і літератури для загальноосвітніх навчальних закладів» (автори Л.І. Піскорська, Г.М. Бухно, Л.М. Полуріз, Л.В. Гуріна, Т.М. Любчич), описано певні висновки.

Ключові слова: реалізація міжпредметних і внутрішньопредметних зв'язків, практична спрямованість, інструктаж.

 

A. Сокур. Г. Тютюнник. Повість «Вогник далеко в степу» (урок позакласного читання у 7 класі)..39

Автор пропонує розробку уроку позакласного читання з елементами інтерактивного навчання. На уроці застосовано методи, прийоми, форми і засоби, які роблять його цікавим і змістовним.

Ключові слова: Г. Тютюнник, повість, природа, людина.

 

НА ДОПОМОГУ УЧНЕВІ

 

B. Маткобожик. Довідник «Все для учнів про фразеологію»..42

 

НАУКА – ШКОЛІ

 

Т. Бовсунівська. Жанрова палітра поезії Тараса Шевченка..46

У статті пропонується жанровий поділ поезії Тараса Шевченка за кількома принципами: принципом походження жанрів, мнемонічним принципом, міметичним/неміметичним принципом. Запропоновано вирізняти такі жанрові групи поезії Шевченка: фольклорну, пробіблійну, світової традиції версифікації та риторичну. Для поезії Шевченка характерна жанрова дифузія.

Ключові слова: жанр, жанрова група, дифузія, поетика, поезія, смисл.

 

КРУГЛИЙ СТІЛ

 

Компетентнісний підхід до навчання української мови в основній школі (матеріали круглого столу)..51


Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1637 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS