Білокінь Н. Вивчення розділу «Морфологія» на
уроках української мови (7 клас) в умовах компетентнісної мовної освіти [Текст]
/ Н. Білокінь // Українська мова і
література в школі. – 2013. – №6. – 64 с. – С. 50–52.
У статті
представлено інтегрований урок (спарений) засвоєння нових знань у 7 класі.
Акцентується на особливостях структури цього типу уроку, доцільному доборі
відповідних методів, прийомів, форм, засобів навчання, які створюють оптимальні
умови для опанування узагальнених способів пізнавальної й мовленнєвої
діяльності семикласників як визначального засобу формування їхньої
морфологічної компетентності.
Ключові слова: евристична бесіда, гронування, ПРЕС, випереджувальні
завдання, «Редактор», оцінювання, самооцінювання, рефлексія, активна життєва
позиція.
Цитата, с. 50. Сформувати
особистість активну, усебічно розвинену, добротворчу, здатну до ефективної
продуктивної діяльності — мета компетентнісної мовної освіти. Для реалізації
означених цілей особливої ваги надаємо інтегрованим урокам засвоєння нових
знань, які дають можливість організувати навчально-виховний процес на
конструктивно-творчому, творчому рівнях. Для розв’язання проблемних запитань і
завдань учні об’єднаються в групи, знаходять спільне й відмінне у виучуваних
категоріях і формах, переконструйовують, узагальнюють вивчене за опорно-узагальненими
схемами, таблицями, формулюють правила, спостерігають за виражальними
можливостями мовних знань, включаються у словесну творчість, оцінюють здобуті
результати, здійснюють рефлексію. Таким чином, на всіх етапах уроку —
мотиваційно-планувальному, засвоєння нового матеріалу,
рефлексивно-оцінювальному — учні прилучаються до навчально-виховного процесу
активними співтворцями. Їхня діяльність скеровується вчителем на опанування
узагальнених способів пізнавальної й мовленнєвої діяльності, формування змістоутворювальних
мотивів навчання.
Конкретизуємо означений
методичний підхід до формування узагальнених способів діяльності на уроці
української мови у 7 класі.
В статье
представлен интегрированный урок усвоения новых знаний в 7 классе.
Акцентируется на особенностях структуры данного типа урока, целесообразном
подборе соответствующих методов, приемов, форм, средств обучения, которые
создают оптимальные условия для формирования обобщенных способов познавательной
и речевой деятельности семиклассников как средства овладения ими
морфологической компетентностью.
Ключевые слова: эвристическая
беседа, опережающие задания, «Редактор», оценка, самооценка, рефлексия,
жизненно активная позиция.
|