Вівторок, 2024-Кві-23, 20.42.17
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Бондаренко Н. Формування правописної компетентності учнів 5–7 класів на уроках розвитку зв’язного мовлення
2014-Лют-13, 02.33.04
Н. Бондаренко. Формування правописної компетентності учнів 5-7 класів на уроках розвитку зв’язного мовлення .. 2–6.

Для покликання: Бондаренко Н. Формування правописної компетентності учнів 5–7 класів на уроках розвитку зв’язного мовлення [Текст] / Н. Бондаренко // Українська мова і література в школі. – 2013. – №8. – 64 с. – С. 2–6.
 
У статті обґрунтовується природність і необхідність формування орфографічних та пунктуаційних умінь і навичок учнів 5-7 класів у процесі мовленнєвої діяльності. Проблеми становлення правописної компетентності розглядаються в аспекті основних напрямів методики розвитку мовлення. Автор дає рекомендації щодо закріплення правописних навичок під час роботи над переказами і творами та вдосконалення написаного.
Ключові слова: орфографічні, пунктуаційні вміння і навички, розвиток зв’язного мовлення, взаємозв’язок, відтворення, створення, вдосконалення писемного мовлення.

В статье обосновывается естественность и необходимость формирования орфографических и пунктуационных умений и навыков учащихся 5-7 классов в процессе речевой деятельности. Проблема становления правописной компетентности рассматривается в аспекте основных направлений методики развития речи. Автор даёт рекомендации относительно закрепления правописных навыков во время работы над изложениями, сочинениями и совершенствованием написанного.
Ключевые слова: орфографические, пунктуационные умения и навыки; развитие связной речи; взаимосвязь; воспроизведение, создание, совершенствование письменных высказываний.

Цитата, с. 2. Важливою передумовою становлення правописної компетентності учнів, на відміну від формування відносної грамотності, є навчання орфографії та пунктуації в контексті активної мовленнєвої діяльності.
На уроках, присвячених вивченню суто орфографічних та пунктуаційних тем, цілком природною і методично доцільною є робота з розвитку спеціальних мовленнєвих умінь і навичок, частиною яких є правописні як навички писемного мовлення. Це повністю узгоджується з компетентнісним підходом у навчанні мови й зокрема правопису, що передбачає вироблення орфографічних і пунктуаційних навичок у процесі мовленнєвої і ширше – розумово-пізнавальної діяльності учнів.
Взаємозв’язок навчання правопису і розвитку мовлення учнів відзначається специфікою порівняно з розділами науки про мову.
З одного боку, методика формування правописних навичок і мовленнєвих умінь, як підґрунтя відповідних компетентностей, істотно різняться. На відміну від розвитку мовлення, що передбачає творчу діяльність, орфографія та пунктуація потребують неухильного додержання усталених загальноприйнятих норм, вироблення автоматизованих дій, або навичок.
Водночас робота з формування правописних навичок і розвитку мовлення мають чимало спільного, постійно перетинаючись і взаємодіючи. Насамперед це спільна мета – формування комунікативної компетентності учнів, піднесення рівня їх мовленнєвої культури та об’єкт, який частково збігається (писемне мовлення).
Компетентнісно спрямоване навчання правопису сприяє мовленнєвому і розумовому розвиткові учнів, активізації їх пізнавальних здібностей, збагаченню словника, кращому розумінню й засвоєнню мовних явищ.
 
Література
1. Власенков А.И. Развивающее обучение русскому языку: пособие для учителя / А.И. Власенков. – М.: Просвещение, 1982. – 208 с.
2. Городенська К. Найвідповідальніше завдання кожного вчителя-словесника – прищепити повагу до українського слова / К. Городенська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях і колегіумах. – 2003. – № 2.
3. Иваницкая Г.М. Уроки развития связной речи: пособие для учителя / Г.М. Иваницкая. – К.: Радянська школа, 1984.– 208 с.
4. Козачук Г. Підвищення грамотності учнів. – К., 1995.
5. Методика развития речи на уроках русского языка: пособие для учителей / Н.Е. Богуславская, В.И. Капинос, А.Ю. Купалова и др. Под. ред. Т.А. Ладыженской. – М.: Просвещение, 1980. – 240 с.
6. Пашковская Н.А., Иваницкая Г.М., Симоненкова Л.Н. Развитие речи учащихся: пособие для учителя / НА. Пашковская, Г.М. Иваницкая, Л.Н. Симоненкова. – К.: Радянська школа, 1983. – 199 с.
7. Стельмахович М.Г. Система роботи з розвитку зв’язного мовлення в 4-8 класах / М.Г. Стельмахович. – К.: Радянська школа, 1981. – 136 с
8. Ушаков М.В. Методика правописания. – М., 1941.
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1055 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS