Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-02, 07.07.21
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Голуб Н. Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів на уроках української мови
2013-Лис-06, 19.57.50
Голуб Н. Формування комунікативної компетентності учнів 5-7 класів на уроках української мови (результати аналітико-констатувального етапу експериментальної роботи) [Текст] / Н. Голуб // Українська мова і література в школі. – 2013. – №6. – 64 с. – С. 33–36.

У статті висвітлено результати аналітико-констатувального етапу дослідження лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України. Зокрема, представлено узагальнені матеріали двох блоків анкетування учнів і вчителів експериментальних шкіл, що будуть ураховані під час створення експериментальної методики навчання української мови учнів 5-7 класів в умовах компетентнісного підходу.

Кл
ючові слова: компетентнісне навчання, комунікативна компетентність, мовленнєві жанри, мотиви навчальної діяльності, бар’єри спілкування, цінності.


Цитата, с. 33. Проблема компететнісного навчання — одна із ключових у сучасних дослідженнях дидактиків і лінгводидактиків. І це не дивно, адже на зміну традиційному навчанню, що передбачало «передачу (транслювання) соціокультурних способів (зразків) існування й розвитку Людини від одного індивіда чи спільноти їх (соціуму) до іншого (-их) індивіда (-ів) [2, с. 25]». За висновками вчених, в умовах традиційного (підтримувального) навчання процес і результат навчальної (а отже й освітньої) діяльності був спрямований на підтримування, відтворення існуючої культури, соціального досвіду й соціальної системи.

Компетентнісне навчання, на думку психологів, передбачає співіснування таких цілей навчання:

1)
формування функціональної грамотності учнів;

2)
розвиток спеціальних здібностей учнів в умовах допрофільного і профільного навчання;

3)
розвиток здатності до навчання;

4)
формування ключових компетентностей, а також уміння й потреби реалізовувати їх у процесі взаємодії з іншими [2, с. 21].

Реалізація цих завдань неможлива без осмислення наукових засад процесу навчання. Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України досліджує шляхи ефективності процесу формування у школярів середньої ланки (5-7 класів) комунікативної компетентності.


In the article the results of the analytical phase of the study konstatuvalnoho laboratory teaching Ukrainian Institute of NAPS of Ukraine. Particular, the presented case referrals two blocks questioning of pupils and teachers of experimental schools that will be considered in the creation of experimental methods of teaching Ukrainian language pupils of 5-7 classes in a competence-based approach.

Keywords: competence learning, communicative competence, speech genres, motifs training activities, barriers
of communication, values.


Література (с. 36)

1.
Карасик В.И. Язык социального статуса / В.И. Карасик. — М.: ИТДГК «Гнозис», 2002. — 333 с.

2.
Панов В.И. Психодидактика образовательных систем: теория и практика / В.И. Панов. СПб.: Питер, 2007.
— 352 с.
3.
Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы / Дж. Равен / пер. с англ. — 2-е изд., испр. М.: Когито-Центр, 2001. — 142 с.
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1198 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS