Вівторок, 2024-Кві-23, 13.34.21
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

І. Кухарчук. Засвоєння термінологічного комплексу як важливий показник рівня професійної освіти майбутніх учителів початкових класів
2015-Січ-20, 09.43.48

І. Кухарчук. Засвоєння термінологічного комплексу як важливий показник рівня професійної освіти майбутніх учителів початкових класів ... 49–54.

Для покликання: Кухарчук І. Засвоєння термінологічного комплексу як важливий показник рівня професійної освіти майбутніх учителів початкових класів [Текст] / І. Кухарчук // Українська мова і література в школі. – 2014. – №8(118). – 64 с. – С. 49–54.

 

У статті проаналізовано лінгвістичні та мето­дичні проблеми, пов’язані з національно-культурною специфікою українських термінів, унормуванням пе­дагогічної термінології. Досліджено ті питання, що потребують особливої уваги на лекційних і практич­них заняттях з курсу «Українська мова (за професій­ним спрямуванням)». З метою формування в майбут­ніх спеціалістів умінь і навичок працювати з науко­вими текстами в межах сфери професійного спілку­вання, засвоєння термінологічного комплексу обрано­го фаху, культури професійного мовлення подано сис­тему вправ і завдань.

Ключові слова: терміносистема, термін, профе­сійне мовлення вчителів початкових класів.

 

В статье проанализированы лингвистические и методические проблемы, связанные с национально-культурной спецификой украинских терминов, нор­мированием педагогической терминологии. С целью формирования у будущих специалистов учений и на­выков работать с научными текстами в сфере про­фессионального общения, усвоения терминологичес­кого комплекса выбранной специальности, культуры профессиональной речи подано систему упражнений и заданий.

Ключевые слова: терминология, терминосистема, термин, профессиональная речь учителей начальных классов.

 

The article analyzes the linguistic and methodological problems, which are associated with the national cultural specifics of the Ukrainian terms and normalization of the educational terminology. It was investigated the issues that need special attention in lectures and practical class­es on the course «Ukrainian language (for professional purposes)». With the purpose to prepare at the future pro­fessionals skills to work with academic texts within the scope of professional communication, learning of the ter­minology complex of the chosen profession, culture pro­fessional speech the system of exercises and tasks were given.

Keywords: terminology, the system of the terms, term, professional speech of the primary school teachers.

 

Цитата, с. 49. На сучасному етапі роз­витку української лінгвістичної науки просте­жуємо зацікавлення термінознавством. Виро­бити й унормувати засади термінотворення намага­ються як мовознавці, так і фахівці різних галузей знань.

Серед власне лінгвістичних проблем, пов’язаних із національно-культурною специфікою українських термінів, сьогодні можна виокремити такі: опрацюван­ня особливостей сучасної термінолексики; виявлення англіцизмів у різних терміносистемах і наукове об­ґрунтування доцільності вживання їх; з’ясування ролі і місця інтернаціональних термінів; повернення термі­нологічних сполук, заборонених у 20-30-ті роки ХХ ст.; вироблення основних моделей творення термі­нів із урахуванням питомо українських словотвірних типів; орфоепічні й орфографічні проблеми запозиче­них термінів. Ці проблеми зумовлюють розгляд особ­ливостей викладання наукових дисциплін у вищій школі.

 

Література

1. Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація : навч. посіб. / Н.П. Волкова. – Київ : Академія, 2006. – 255 с.

2. Кацавець Р.С. Культура мови у професійному спілкуванні юристів : Навч. посібник / Р.С. Кацавець. Алеута, 2007. – 137 с.

3. Кияк Т.Р. Лингвистические аспекты терминоведения: Учебное пособие / Т.Р. Кияк. – К. : УМКВО, 1989. – 103 с.

4. Мацюк З. Українська мова професійного спілкування: навч. посіб. / З. Мацюк, Н. Станкевич. – К. : Караве­ла, 2006. – 352 с.

5. Мацько Л. Матимемо те, що зробимо / Л. Мацько // Дивослово. – 2001. – № 9. – С. 2-3.

6. Панько Т.І. Українське термінознавство : Підручник для студентів гуманітарних спеціальностей / Т.І. Пань-ко, І.М. Кочан, Г.П. Мацюк. – Львів : Світ, 1994. – 216 с.

7. Шевчук С.В. Українська мова за професійним спрямуванням : підручник / С.В. Шевчук, І.В. Клименко. – К. : Алерта, 2010. – 696 с.

Literatura

1. Volkova N.P. Profesiyno-pedahohichna komunikatsiya : navch. posib. / N.P. Volkova. – Kyyiv : Akademiya, 2006. – 255 s.

2. Katsavets’ R.S. Kul’tura movy u profesiynomu spilkuvanni yurystiv : Navch. posibnyk / R.S. Katsavets’. – K. : Aleuta, 2007. – 137 s.

3. Kyyak T.R. Lynhvystycheskye aspektbi termynovedenyya: Uchebnoe posobye / T.R. Kyyak. – K. : UMKVO, 1989. – 103 s.

4. Matsyuk Z. Ukrayins’ka mova profesiynoho spilkuvannya: navch. posib. / Z. Matsyuk, N. Stankevych. – K. : Karavela, 2006. – 352 s.

5. Mats’ko L. Matymemo te, shcho zrobymo / L. Mats’ko // Dyvoslovo. – 2001. – # 9. – S. 2-3.

6.   Pan’ko T.I. Ukrayins’ke terminoznavstvo : Pidruchnyk dlya studentiv humanitarnykh spetsial’nostey / T.I. Pan’ko, I.M. Kochan, H.P. Matsyuk. – L’viv : Svit, 1994. – 216 s.

7.   Shevchuk S.V. Ukrayins’ka mova za profesiynym spryamuvannyam : pidruchnyk / S.V. Shevchuk, I.V. Klymenko. – K. : Alerta, 2010. – 696 s.

Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 736 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS