М. Ніщенко. Морфологічний розбір дієслова …35–39.
Покликання: Ніщенко М. Морфологічний розбір дієслова [Текст] / М. Ніщенко // Українська мова і література в школі. – 2014. – №2 (112). – 64 с. – С. 35–39.
У статті представлено варіант особистісно орієнтованого уроку узагальнення й систематизації вивченого матеріалу з теми «Морфологічний розбір дієслова». Особливістю цього уроку є мультимедійний супровід, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, оптимізації навчального процесу. Автор демонструє фрагмент із системи роботи над формуванням мовної і мовленнєвої компетентності учнів, реалізації завдань соціокультурної змістової лінії.
Ключові слова: узагальнення й систематизація, міжпредметні зв'язки, мотивація навчальної діяльності, актуалізація опорних знань, морфологічні ознаки, орфограми, любов до мови, культури, пісні
Цитата, с. 35. Відповідно до сучасних вимог урок української мови передбачає реалізацію завдань чотирьох змістових ліній: мовної, мовленнєвої, діяльнісної й соціокультурної. Аби кожен урок української мови не мав фрагментарного характеру, варто виробити системний підхід, що сприятиме загалом оптимізації навчального процесу, мотивації учнів на навчальну діяльність, спонукання їх до рефлексії. Саме залучення мультимедійного супроводу, на нашу думку, дає змогу вчителеві скерувати процес навчання на досягнення прогнозованого результату. Мультимедійні засоби посилюють пізнавальний інтерес учнів, пропонують безмежний простір для творчості учителя й учнів, дають змогу зекономити час на уроці, виводять на нові освітні горизонти у пошуках інноваційних форм і методів навчання. Досконале володіння мультимедійними програмами – це крок до успіху сучасного вчителя. Пропонований урок – один із фрагментів системи роботи автора.
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів 7 класу з теми «Дієслово»; удосконалити вміння визначати морфологічні ознаки дієслова, синтаксичну роль його шляхом здійснення морфологічного розбору, пояснювати основні орфограми в дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису; виховувати любов до України, її культури та пісні.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Міжпредметні зв'язки: музичне мистецтво, історія, інформатика
Обладнання: підручник, комп'ютерні тести, презентація, рушник фонозапис «Пісні про рушник».
Форма організації: поєднання колективної, мікро-групової й індивідуальної роботи.
|