П’ятниця, 2024-Бер-29, 12.46.47
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Шевченко З. Програма «Загальнокультурний контекст вивчення української літератури у 8–9 класах» (факультативний курс)
2014-Чер-27, 16.10.53

З. Шевченко. Програма «Загальнокультурний контекст вивчення української літератури у 8–9 класах» (факультативний курс) …47–53.
Для покликання: Шевченко З. Програма «Загальнокультурний контекст вивчення української літератури у 8–9 класах» (факультативний курс) [Текст] / З. Шевченко // Українська мова і література в школі. – 2014. – №3(113). – 64 с. – С. 47–53.

(Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах МОН України, лист № 14.1/12-Г-641 від 19.11.13 р.)

Цитата, с. 47. Основна мета літературної освіти – виховання творчого читача із самостійним критичним мисленням, формування загальної культури, естетичних смаків особистості. Одним із важливих принципів літературної освіти є вивчення художніх творів у контексті світової культури, в якій мистецтво слова розглядається як важливий складник духовної культури людства. Культурологічний принцип забезпечує розширення кругозору учнів, визначення місця літератури серед інших видів мистецтв.
Світова художня культура розглядає загальні закономірності розвитку різних видів мистецтва в їх органічному взаємозв’язку, життєві корені мистецтва, його зв’язок із суспільним рухом епохи, його активну роль у житті людей.
Мета факультативного курсу – використати силу впливу різних видів мистецтва, включаючи літературу, в їх сукупності для формування всебічно розвиненої особистості учня, його моральних переконань, естетичних смаків, що лежить в основі світобачення і життєвої позиції людини.
Завдання курсу:
 – формування стійкої мотивації до контекстного вивчення української літератури в умовах допрофільної підготовки;
 – формування знань про специфіку художньої літератури як виду мистецтва;
 – розвиток умінь і навичок аналізувати літературний твір у загальнокультурному контексті;
 – формування читацької компетентності;
 – формування культури ведення діалогу з різними видами мистецтва;
 – розвиток творчих здібностей учнів;
 – усвідомлення вибору філологічного профілю навчання у старшій школі.
З метою реалізації мети і завдань факультативного курсу необхідно створити умови для живого спілкування учнів основної школи з шедеврами світового мистецтва на факультативних заняттях, збагачувати їхній духовний світ, розвивати сферу почуттів, розуміння мистецтва, здатність бути читачем, глядачем, слухачем, тобто здатність сприймати художню культуру, розкрити перед учнями найважливіші закономірності складного процесу розвитку світової художньої культури, допомогти оволодіти мовою мистецтва.
Усе це дасть можливість виховувати у школярів любов до мистецтва, здатність насолоджуватися його красою й одержувати задоволення від спілкування з прекрасним, розвивати художню уяву, творчі здібності.
Програма факультативного курсу розроблена на основі концептуальних положень нового Державного стандарту базової і повної середньої загальної освіти та Концепції літературної освіти. В основі курсу лежить інтеграція, яка і є принципом побудови програми факультативу.
Зміст курсу узгоджений з чинною навчальною програмою з української літератури для основної школи, але не дублює її і спрямований на розкриття за допомогою літератури, інших видів мистецтв національних і загальнолюдських цінностей, формування гуманістичного світогляду особистості, розширення її культурно-пізнавальних інтересів, виховання поваги до традицій українського народу, толерантного ставлення до культурних традицій інших народів.
Розроблена методика факультативних занять спрямована на забезпечення свободи учнів у висловлюваннях, мисленні й творчості; формування вільної у своїх духовних запитах особистості. Літературний твір розглядається в контексті загальнокультурного процесу на певному етапі, у зв’язках із живописом, музикою, кіно, скульптурою та архітектурою.
У факультативному курсі комплексно та синхронно вивчаються вітчизняна і зарубіжна художня культура, виражена в різних видах мистецтва: література, зображувальне мистецтво, музика, кіно, архітектура.

Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1389 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.0/2
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS