Урок української мови в системі компетентнісної освіти …61–62.
Для покликання: Урок української мови в системі компетентнісної освіти [Текст] // Українська мова і література в школі. – 2014. – №4(114). – 64 с. – С. 61–62.
8 березня 2014 року в Інституті педагогіки НАПН України відбулося чергове засідання круглого столу на тему «Урок української мови у системі компетентнісної освіти».
Організатором цього заходу, що став уже традиційним, є лабораторія навчання української мови. Кожне засідання, за рішенням організаторів й учасників, – це данина пам’яті члена-кореспондента НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Михайловича Біляєва.
У роботі круглого столу взяли участь доктори й кандидати педагогічних наук 3. Бакум, Н. Голуб, Л. Мам-чур, С. Караман, Т. Котик, О. Кучерук, І. Хом’як, Г. Ше-лехова, О. Караман, С. Омельчук, I. Кучеренко, В. Нищета, А. Ярмолюк, В. Новосьолова, Л. Варзацька, Н. Бондаренко, Г. Корицька, Ю. Романенко, Л. Овсієнко, О. Кулик та інші, наукові співробітники, учителі експериментальних шкіл.
Мета заходу – обговорити різні аспекти сучасного уроку української мови в умовах компетентнісного навчання; узагальнити й оприлюднити результати досліджень лабораторії навчання української мови, упроваджувати їх у навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів України.
Учасники круглого столу обговорили низку аспектів заявленої проблеми.
1. Особливості сучасного уроку української мови:
- суть та ознаки реалізації завдань компетентнісного навчання;
- мотивація навчальної діяльності учнів на уроці;
- цілевизначення й мета уроку;
- організація навчальної діяльності учнів;
- рефлексія.
2. Структура сучасного уроку української мови.
3. Типи уроків.
4. Критерії ефективності уроку.
За підсумками проведеної роботи учасники ухвалили такі рекомендації…
|