В. Постовий. Національний феномен творчої спадщини Т. Г. Шевченка …42–44.
Для покликання: Постовий В. Національний феномен творчої спадщини Т. Г. Шевченка [Текст] / В. Постовий // Українська мова і література в школі. – 2014. – №6(116). – 64 с. – С. 42–44.
В статті розкривається зміст і національне й світове значення творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка як духовної основи екзистенції українського народу в Бутті, Часі і Просторі.
Ключові слова: національний феномен, творча спадщина, Час, Простір, Буття.
В статье раскрывается содержание, национальное и мировое значение творчества Т.Г. Шевченко как духовной основы экзистенции украинского народа в Бытии, Времени и Пространстве.
Ключевые слова: национальный феномен, творческое наследие, Бытие, Время, Пространство.
The article deals with the context, national and world importance of T.G. Shevchenko’s works as spiritual backgrounds of existence of Ukrainian people in the life of time and area.
Keywords: national phenomenon, existence, Ukrainian people, time and area.
Цитата, с. 42. Тарас Григорович Шевченко належить до тих великих постатей цивілізації, які своїм реальним і духовним життям поєднали час і простір у вимірі образотворчої діяльності мистецтва живопису, літератури, прози, драматургії, поезії, педагогіки, але не тієї, у якій дії, ефективність з якогось часу вимірюють відсотками, а педагогіки осягнення людини, філософії як синтезу буття особистості в одвічному її спілкуванні, найперше із собою, за тим, з довколишнім світом соціальним і природним, нарешті, дії й діяльності як динамічного, продуктивного руху й акумуляції минулого й сучасного в різновидах творчості, мистецтва,досвіді, як твердив Гегель, сходженні до себе та інших собі подібних. Саме тому ми й називаємо всю мистецьку творчість і життя великого Кобзаря Національним Феноменом. У перекладі з грецької феномен означає «той, що з’являється» або ж іще явище єдине в своєму роді, узяте в його цілісності та єдності з його сутністю. Що ж до означення «національний», то це і є те, що відображає суто генетичну, вроджену первинну сутність, властиву для українського народу. З цього погляду Т.Г. Шевченка можна назвати націоналістом у його первинному, не оскверненому ідеологемами шовіністів усіх часів і народів. Наприклад, у французькій енциклопедії це означає «той, що любить свій народ,патріот, захисник свого народу». Саме тому, незважаючи на величезну кількість досліджень творчості Т. Шевченка в світовому масштабі, феномен його як особистості з надзвичайно багатим творчим різнобічним спадком, до цього часу не осягнутий як не осягнена до цього часу і ще давніша й усім відома книга «Буття». В оригіналі книга має назву «Берішит», що буквально означає «спочатку», з чого виходить, що в біблійній міфології з поняттям «буття» зв’язувалося про початок(часовий) світу, його виміру діяннями, звершеннями,успіхами чи драматизмом і вірою або прогнозуванням в оптимістичне майбутнє як основних форм буття.
|