Субота, 2024-Кві-20, 19.07.05
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

В. Стрілько. Музеї української словесності – центри українського національного виховання
2014-Кві-10, 08.50.17

В. Стрілько. Музеї української словесності – центри українського національного виховання …48–49.

Покликання: Стрілько В. Музеї української словесності – центри українського національного виховання [Текст] / В. Стрілько // Українська мова і література в школі. – 2014. – №2 (112). – 64 с. – С. 48–49.

У статті досліджуються статистичні дані престижності української мови і детально висвітлюється досвід роботи нової форми позакласної роботи – музею української словесності в Київській гімназії №191 імені П.Г. Тичини.

Ключові слова: музей української словесності, престижність української мови, форми роботи музею, Київська гімназія №191 імені П.Г. Тичини.

В статье исследуются статистические данные престижности украинского языка и подробно освещается опыт работы новой формы внеклассной работы – музея украинской словесности в Киевской гимназии №191 имени П.Г. Тычины.

Ключевые слова: музей украинской словесности, престижность украинского языка, формы работы музея, Киевская гимназия №191 имени П.Г. Тычины.

The article investigates statistical information of the prestige of the Ukrainian language and elucidates in detail the experience of a new form of extracurricular activity such as the museum of Ukrainian literature in Kyiv grammar school №191 named after P.G. Tychyna.

Keywords: museum of Ukrainian literature, the prestige of the Ukrainian language, the form of the work of the museum, Kiev grammar school № 191 named after P.G. Tychyna.

Цитата, с. 48. Українська мова в незалежній українській державі переживає не найкращі часи: стрімко зменшується видання українських книжок, газет, теле- і радіоефіри в основному російськомовні, зафіксовано на статистичному рівні зменшення шкіл з українською мовою навчання [1]. А ті школи, що нібито є україномовними закладами, у значній своїй кількості – російськомовні, бо в позаурочний і навіть урочний час і вчителі, і учні послуговуються здебільшого російською. Хоч офіційні дані за роки незалежності України засвідчують позитивну динаміку з розширення мережі україномовних шкіл і збільшення учнів і студентів, що навчаються українською мовою, реальна картина виглядає іншою.

Мовне середовище в освітньому просторі України залишається приховано небезпечним для державної української мови, особливо після прийняття Закону України «Про засади державної мовної політики».

Співвідношення української мови як мови титульної нації й російської мови – основна проблема освітнього простору.

Ускладнює цю ситуацію й розпорядження Міністерства освіти і науки України про обов'язкове вивчення в школах другої іноземної мови [4].

Насправді цей документ сприяє збільшенню панівного становища російської мови в навчальних закладах України. За офіційною статистикою лише 38,7% учнів вважають українську мову престижною в закладах освіти (ЗНЗ, ВНЗ) [3, с 229].

Російську мову престижною у сфері освіти визначає 70% жителів Півдня, 69% – Сходу, 42,7% респондентів Півночі, 38% – у Центрі, 23,8% – на Заході країни [3, с 230].

Але ж аксіомою є те, що «країна, у якій панують мова й культура колишнього колонізатора, не розвиватиметься як країна незалежна, а розвиватиметься як країна постколоніальна [2, с 8]».

Для більш ефективної роботи з українського національного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах автор запропонував і спільно з деякими школами України створив новий вид позакласної роботи: музеї і світлиці української мови. Вони успішно діють понад 10 років в освітніх закладах України, стали центрами виховання любові до української мови, українського друкованого слова, центрами духовності й української культури. Одним із таких центрів є Музей української словесності Київської гімназії № 191 ім. П.Г. Тичини, який став життєдайним джерелом українського Слова. Він відкрився в славетний день, 9 березня 2006 року, – день народження великого Українця, Батька української мови – Тараса Григоровича Шевченка. У стінах цього закладу панує культ рідної Мови, витає дух творчості, формується українська душа.

Література

1. Електронна версія газети «День» від 13 січня 2012 року. [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/kilkist-shkil-zokrema-ukrayinomovnih-skorotitsya

2. Масенко Л.Т. Мова і політика / Л.Т. Масенко. – 2-ге вид. допов. – К: Соняшник, 2004. – 120 с

3. Мовна політика та мовна ситуація в Україні / За ред. Ю. Бестер-Дільгер. – К.: ВД «Києво-Могилянської академії, 2010. – 363 с

4. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. [Електронний ресурс]: – Режим доступу: www.mon.gov.ua/img/zstored/.../409new.doc

Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 557 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS