Середа, 2024-Кві-24, 01.23.04
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Форуми [0]
Анонси
Конференції [16]
Анонси
Семінари [3]
Анонси
Фестивалі [1]
Анонси
Круглі столи [1]
Анонси
Спільні засідання [0]
Анонси
Інші заходи [0]
Анонси
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » Заходи » Семінари

Дидактичні умови фундаменталізації змісту освіти в старшій школі в умовах профільного навчання
[ Викачати з сервера (335.5 Kb) ] 2014-Тра-20, 23.22.11

14 травня 2014 року на базі гімназії №290 м. Києва лабораторія дидактики Інституту педагогіки НАПН України, Інститут післядипломної педагогічної освіти КУ імені Бориса Грінченка, Науково-методичний центр профільного навчання Управління освіти Дарницької РДА м. Києва, Науково-методичний центр управління освіти ДРДА провели науково-практичний семінар «Дидактичні умови фундаменталізації змісту освіти в старшій школі в умовах профільного навчання».

Ключовим завданням освіти у XXІ столітті є розвиток мислення, здатностей самостійно застосовувати здобуті знання у нестандартних і таких, що змінюються, життєвих ситуаціях. З огляду на це та з урахуванням результатів роботи семінару, зроблено висновок, що слід зосереджувати увагу науковців і педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів на розв’язанні таких актуальних проблемах, як зниження ролі суспільної моралі, духовності, культури поведінки певної частини учнівської молоді і повільне здійснення гуманізації навчально-виховного процесу. Беручи за основу стратегічні напрямами державної політики у сфері освіти, потрібно спиратися на принцип пріоритетності людини, що має покладатися в основу модернізації змісту освіти на засадах його фундаменталізації.
За результатами роботи семінару науковці і педагоги-практики дійшли висновку, що система дидактичних умов має містити чотири рівні: олюдненість змісту предметів старшої школи і переспрямування його потенціалу на міжпредметну інтеграцію; багатовекторність пізнавального процесу на основі єдності інваріантної і варіативної складових; прозорість і простота методичної системи зі спрямованістю на зміцнення метапредметних зв’язків; ціннісність суб’єкт-полісуб’єктної взаємодії у навчально-виховному процесі.
Під дидактичними умовами фундаменталізації змісту освіти в старшій школі розуміються обставини процесу навчання, що спонукають до науково обґрунтованого поєднання організаційних форм навчання старшокласників задля досягнення певних дидактичних цілей і є результатом добору, конструювання і застосування елементів змісту і методів з урахуванням вітагенного досвіду учнів.
Серед іншого, акцентувалася увага на важливості проблематизації процесу навчання у профільній школі. Отже, постановку проблемних ситуацій у навчанні визнано дидактично доцільною – однією зі складових технологій активізації співтворчості учня і вчителя у навчально-виховного процесі з метою збудження і підсилення пізнавальної діяльності особистості, спрямованої на виокремлення, аналіз і пошук шляхів розв’язання суперечностей.

 

Докладніше (PDF): Викачати з сервера (335.5Kb) 

 

Категорія: Семінари | Додав: Didactics
Переглядів: 809 | Завантажень: 75 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS