Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання
Вийшли друком методичні рекомендації «Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі в умовах профільного навчання». Авторський колектив – науковці відділу дидактики Інституту педагогіки НАНП України. Рецензенти: М. І. Піддячий, доктор педагогічних наук, професор, Інститут педагогіки НАПН України; О. В. Онопрієнко, кандидат педагогічних наук, докторант, Інститут педагогіки НАПН України; А. Г. Жукова, кандидат педагогічних наук, директор гімназії міжнародних відносин №323 з поглибленим вивченням англійської мови м. Києва.
В основі методичних рекомендацій лежить низка принципів профільного навчання, зреалізованих у змісті метакурсу «Людинознавство» (10–11-й класи), курсу за вибором «Екологія в житті людини» (10–11-й класи) і закладених у програмах навчального курсу «Наукове пізнання» (10-й клас) і курсу за вибором «Цінності і смисли в житті людини» (10–11-й класи).
Фундаменталізація змісту освіти у старшій школі необхідна, передусім, для гармонійної адаптації особистості до соціальних, економічних і природних чинників. Фундаменталізація є умовою підвищення мобільності особистості і способом розв’язання суперечностей між стрімким збільшенням обсягу інформації (у тому числі навчальної) і обмеженою можливістю засвоєння її старшокласником. Водночас, фундаменталізація є необхідною умовою й основою для неперервної освіти протягом життя.
З огляду на розв’язання проблем фундаменталізації змісту освіти у старшій школі, найефективнішим є використання інтерактивної моделі навчання, яка передбачає конструювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем, що унеможливлює домінування будь-якого процесу чи якоїсь ідеї. Спільна діяльність учнів у пр
...
Читати далі »»»