Субота, 2024-Кві-20, 05.13.57
Didactics.ua | RSS
 
Головна Із різних джерелРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
DIDACTICS [108]
Основні події
ЗМІ [9]
Громадянсько-патріотична активність науковців відділу дидактики [4]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » 2018 » Листопад » 29

Реалізація інноваційних педагогічних технологій: міжпредметні зв’язки та інтеграція змісту навчання

22 листопада 2018 р. адміністрація гімназії міжнародних відносин з поглибленим вивченням англійської мови №323 м. Києва та відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України організували і провели круглий стіл на тему «Реалізація інноваційних педагогічних технологій: міжпредметні зв’язки та інтеграція змісту навчання».

Під час роботи круглого столу обговорено низку проблем міжпредметності та інтеграції змісту навчання у процесі реалізації інноваційних педагогічних технологій. Зокрема, порушено такі важливі для сучасної української школи питання:

– теоретичні засади міжпредметних зв’язків;

– реалізація міжпредметних зв’язків на уроках суспільно-гуманітарного циклу;

– методика застосування міжпредметних зв’язків у навчанні математики;

– інтеграція компетентностей з предметів природничого циклу;

– міжпредметні зв’язки у процесі викладання іноземних мов, що є одним із засобів формування компетентнісно спроможного випускника;

– інтеграція навчального матеріалу у процесі вивчення предметів естетичного циклу;

– особливості реалізації міжпредметних зв’язків на уроках у початковій школі;

– дидактичні умови реалізації інтегрованого підходу в умовах профільного навчання;

– компетентнісне ядро технологічності в інноваційній педагогічній діяльності.

Узагальнюючи досвід педагогів гімназії, виокремлено такі шляхи реалізації міжпредметних зв’язків: чітке планування процесу реалізації міжпредметних зв’язків (добір змісту, що відбиває міжпредметність; установлення хронологічної відповідності матеріалу, що вивчається; понятійна узгодженість предметів (єдність підходів до використання однакових термінів, формул і позначень у процесі вивчення різних предметів; відмова від епізодичного застосування міжпредметних зв’язків; поступове збільшення обсягу та рівня складності міжпредметного матеріалу; організація постійної роботи з вчителями задля виявлення міжпредметних зв’язків, складання структурно-логічних схем, у яких відображено точки дотику між матеріалами різних дисциплін; відповідна підготовка педагогічних кадрів до реалізації міжпредметних зв’язків (проведення семінарів із питань використання міжпредметних зв’язків, розроблення методик проведення занять із використанням міжпредметних зв’язків, розроблення методичних рекомендацій міжпредметного характеру); добір адекватних форм навчання (проведення інтегрованих, бінарних, комплексних, міжпредметних занять; організація факультативів, на яких розглядаються завдання прикладного змісту.

Педагогічні працівники гімназії продемонстрували володіння такими компетентностями: організаційна; психологічна; дидактична; методична; комунікативна; інформаційно-технологічна; полікультурна та соціальна; самоосвітня.

Зі свого боку, наукові співробітники відділу дидактики проаналізували та оцінили якості професійної компетентності вчителів, окреслили перспективи розвитку освітнього середовища гімназії в умовах профільного навчання.

Особливу увагу було зосереджено на дидактичних умовах реалізації інтегрованого підходу в умовах профільного навчання та компетентнісному ядрі технологічності в інноваційній педагогічній діяльності. Компетентнісне ядро технологічності в інноваційній діяльності педагогів, на думку науковців, мають складати такі своєрідні метакомпетентності:

– курикулярна (знання змісту навчальних програм; опанування освітніх основ; здатність до розроблення та реалізації навчальних програм, що мають статус модельних);

– кібернетично-комбінаторна (вищий рівень оперування науково-педагогічною інформацією; здатність до моделювання процесу реалізації сучасних форм і методів; уміння осучаснювати і розробляти педагогічні технології);

– психодидактичну (організація та реалізація навчальної і виховної (освітньої) діяльності за допомогою освітніх (у т.ч. педагогічних) технологій);

– автодидактичну (підвищення професійності в педагогічній діяльності; вибудовування технологій самонавчання; знання сучасних ІКТ);

– акмеологічну (досягнення вершин педагогічної майстерності; мотивування учнів до навчання впродовж життя);

– аксіологічну («екологія» рефлексії на індивідуальні та соціальні прояви, цінності, установки, орієнтації тощо);

– соціономічну (професійність в оперуванні знаннями про фізичні, фізіологічні, інтелектуальні, емоційні, вольові та ін. структури особистості, а також у сфері реалізації соціальних взаємодій, що визначаються цими структурами);

– віталітетну (уміння сприймати життєвість як цінність і спроможність реалізувати генетично закладені програми розвитку особистості кожного учня).

За результатами роботи круглого столу було вироблено низку рекомендацій та пропозицій.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 548 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Лис-29

Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS