Діденко Г. О. Диференціація навчально-виховного процесу в умовах авторської школи М. П. Гузика
Діденко Г. О. Диференціація навчально-виховного
процесу в умовах авторської школи М. П. Гузика [Текст] / Г. О. Діденко //
Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України
за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 30–32.
АБО:
Діденко Г. О. Диференціація навчально-виховного
процесу в умовах авторської школи М. П. Гузика [Електронний ресурс] / Г. О.
Діденко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки
НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376
с., с. 30–32. – Режим доступу: http://didactics.ucoz.ua/publ/nashi_statti/inshi_avtori/didenko_g_o_diferenciacija_navchalno_vikhovnogo_procesu_v_umovakh_avtorskoji_shkoli_m_p_guzika/14-1-0-40
Диференціація навчально-виховного процесу в умовах авторської школи М. П.
Гузика
Г. О. Діденко
Навчально-виховний
процес в Авторській М. П. Гузика експериментальній спеціалізованій I–III
ступенів загальноосвітній школі-комплексі № 3 м. Южного Одеської області
максимально забезпечує виконання вимог, які висуваються до шкільної освіти: =30
с.=
наступність і
безперервність;
самодостатність
для становлення, розвитку молодої людини та її адекватного світосприймання;
готовність до
самостійного громадського, сімейного та індивідуального життя відповідно до
чинних у суспільстві норм і законів.
Освітній вектор
передусім спрямовується на засвоєння чинних моральних зразків людського життя.
Крім того, навчання спрямовується на усвідомлення учнями змісту та способів
організації суспільства та його діяльності. Провідним принципом організації
навчально-виховного процесу є відповідність меті, змісту, технологіям навчання,
розвитку й виховання. Тож навчально-виховний процес диференціюється за такими
критеріями: метою, завданнями освіти конкретної дитини; змістом, технологіями,
а також кінцевими показниками освіти.
Оскільки
зорієнтованість навчання й розвитку на індивідуальні можливості та потреби
дитини передбачає конкретні якості, що мають бути притаманні новій моделі
академічної школи, то ця модель повинна мати особливу структуру освітніх
підрозділів, а отже, відповідний зміст навчання, сприяючи розвиткові й
вихованню дітей засобами новітніх технологій організації роботи освітніх ланок
школи. Відповідно до цих вимог академічна школа складається з таких структурних
одиниць:
повна
загальноосвітня школа в складі 1-11-го класів;
спеціалізована
середня школа в складі прогімназії (2-3-й класи), гімназії (5-11-й класи),
ліцею (8-11-й класи);
вища школа І-ІІ
рівнів акредитації в складі економічного, фармакологічного, інформаційного
коледжу.
З огляду на
викладене, для удосконалення профільної освіти слід:
забезпечити
поглиблене вивчення окремих предметів;
здійснити
диференціацію як за темпами навчання, так і за змістом освіти;
створити широкі
та гнучкі можливості індивідуалізації навчальних програм та академічного змісту
предметів; =31 с.=
сприяти
встановленню рівного доступу до освіти за допомогою персоніфікованих програм
згідно з природними можливостями учнів, їх індивідуальних нахилами і потребами;
розширити
можливості соціалізації учнів, забезпечити наступність між загальним і
професіональним змістом освіти, спираючись на вікову особливість і психоемоційний
стан, темперамент учнів;
розширити
спеціалізацію коледжів, яка б надала можливість 100-відсоткового охоплення
учнів 10-х, 11-х класів профільною освітою. =32 с.=