П’ятниця, 2024-Бер-29, 18.06.07
Didactics.ua | RSS
 
Головна ПублікаціїРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Інші публікації [12]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Статті » Інші публікації » Інші публікації

Мельниченко В. О. Формування екологічного світогляду старшокласників

Мельниченко В. О. Формування екологічного світогляду старшокласників [Текст] / О. В. Мельниченко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 26–27.

АБО:

Мельниченко В. О. Формування екологічного світогляду старшокласників [Електронний ресурс] / О. В. Мельниченко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 26–27. – Режим доступу: http://didactics.ucoz.ua/publ/nashi_statti/melnichenko_vasil_oleksandrovich/formuvannja_ekologichnogo_svitogljadu_starshoklasnikiv/9-1-0-37

 

 

Формування екологічного світогляду старшокласників

 

В. О. Мельниченко, канд. техн. наук

 

Серед низки актуальних завдань школи – формування екологічно вихованої особистості, адже саме ці процеси набирають дедалі більшого розмаху і змушують Україну, не відмовляючись від національних особливостей та інтересів, поділяти відповідні загальні ключові проблеми європейських держав. Зокрема, завдяки диференціації навчання у розвинутих країнах створено умови для високого рівня індивідуалізації людини, її саморозвитку та самовизначення. Усвідомлення того, що діяльність суспільства призводить до фатальних змін у природі, підтверджує, що гармонізація взаємодії людства з навколишнім природним середовищем можлива за умови цілеспрямованих педагогічних зусиль. Тож ми маємо взяти кращий зарубіжний досвід й адаптувати його до національного ґрунту, а також досвід, який напрацьовується в Україні, щоб швидше інтегруватись до європейського інтелектуального освітнього простору.

У школі слід упровадити в навчально-виховний процес новий зміст екологічної освіти і виховання учнів, що сприятиме усвідомленню ними законів, закономірностей і понять функціонування біосфери, засвоєнню цінностей і моральних норм суспільства стосовно природи, які спрямовуються на формування інтелектуальних умінь, необхідних для осмислення й оцінки особистістю взаємозв'язків між людиною, її культурою і навколишнім природним середовищем; засвоєння правил поведінки в навколишньому природному середовищі; вироблення відчуття власної причетності та відповідальності за будь-які дії у довкіллі, а отже, на розвиток умінь приймати =26 с.= екологічно доцільні рішення щодо його вивчення та охорони, що, зрештою, забезпечує формування екологічно вихованої особистості.

Проте робіт, присвячених з'ясуванню дидактичних засад ефективної реалізації екологічної освіти і виховання у загальноосвітній школі, що впливає на формування цілісного екологічного світогляду учнів, суспільно значущої поведінки і діяльності в навколишньому середовищі, розвиток стійкої мотивації щодо його охорони, нами не виявлено.

У цілому розроблення методики дослідження дидактичних засад екологічної освіти і виховання учнів основної школи зумовлено необхідністю розв'язання певних суперечностей, зокрема науково-технічний прогрес, окрім того, що він стимулює антропоцентричний спосіб мислення людини та її дій у довкіллі, тягне за собою інтенсивне виснаження енергетичних і сировинних ресурсів, нестачу продовольства та інтенсивне демографічне зростання у країнах, що розвиваються, тощо, а також нагальною потребою в екологізації свідомості особистості, що є важливою умовою оптимізації взаємодії суспільства і природи та регуляції діяльності людини в навколишньому природному середовищі. =27 с.=

Категорія: Інші публікації | Додав: Didactics (2012-Кві-08) | Автор: didactics
Переглядів: 640 | Теги: екологічний світогляд старшокласник | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS