Кабанова О. О. До проблеми формування в учнів компетентності ділового спілкування в умовах профільного навчання
Кабанова О. О. До проблеми формування в учнів
компетентності ділового спілкування в умовах профільного навчання [Текст]
/ О. О. Кабанова // Анотовані результати науково-дослідної роботи
Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т
педагогіки, 2012. – 376 с., с. 33–34.
До проблеми формування в учнів компетентності ділового спілкування в умовах
профільного навчання
О. О. Кабанова
Швидкі темпи
інтернаціоналізації економіки, її глобалізація, нові електронні засоби
комунікації зумовлюють значне розширення міжнародних контактів, виникнення =33
с.= великої кількості спільних підприємств, тісну взаємодію між представниками
ділових кіл різних країн. Саме тому в Україні підвищилася увага до комерційної,
ділової та організаційної діяльності, що вимагає покращання рівня лінгвістичної
компетентності осіб, які вступають у соціально-правові відносини.
Лінгвістична
компетентність стає необхідною умовою загальної підготовки фахівця.
Компетентність у сфері ділового спілкування безпосередньо пов'язана з успіхом
або неуспіхом у будь-якій справі: науці, мистецтві, виробництві, торгівлі.
Ділове
спілкування – це наймасовіший вид соціального спілкування, що посідає провідне
місце в житті сучасної людини. Його можна охарактеризувати, як
предметно-цільову діяльність, спосіб оптимізації та організації різних видів
діяльності. Таке спілкування має на увазі підвищену відповідальність його учасників
за результат, адже успішне ділове спілкування багато в чому визначається
обраною стратегією та тактикою спілкування, а саме: вміннями чітко сформулювати
мету розмови, визначати інтереси співрозмовника та обґрунтовувати власну
позицію. Уміння розуміти предметні позиції партнерів є необхідною умовою успіху
будь-якої комунікації, але є найбільш актуальним у діловому спілкуванні,
оскільки становить частину спільної діяльності.
Залежно від
різних чинників ділове спілкування можна поділити на:
усне – письмове;
діалогічне – монологічне;
міжособистісне – публічне;
контактне – дистанційне.
Уміння успішно
провадити ділові переговори, грамотно укладати документи та вміти працювати з
ними – найважливіші риси професійної культури особистості. Успіх професійної діяльності
залежить не лише від професіональних навичок, умінь та знань, а й від
інформаційно-комунікативної культури, діяльності, компетентності, що
забезпечують вищу ефективність комунікації. =34 с.=