Осадчук Р. І. Педагогічна сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях
Для посилання:
Осадчук Раїса. Педагогічна
сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях [Текст]
/ Раїса Осадчук // Історія в школі. – 2010. – №2. – С. 21–24.
Педагогічна
сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях
Раїса Осадчук,
науковий
співробітник лабораторії дидактики
Інституту
педагогіки АПН України
Теорією і практикою доведено,
що застосування усіх видів навчальних занять виявляється у тому, що суть
навчання складається з процесу ділового спілкування на доступному для
комунікації рівні і вимагає збільшення навчального часу. Саме поряд з дефіцитом
навчального часу, що відводиться на вивчення навчальних предметів в основній
школі, існує низький рівень мовної компетенції учнів, що не дозволяє
реалізувати соціальне замовлення на підготовку до самостійного вирішення
проблеми, в тому числі до самоосвіти в засвоєнні знань, умінь і навичок. Тому
виникла ідея, що розробляється: навчати не конкретним знанням, а засобам
швидкого й ефективного їх засвоєння, засобам самостійного їх здобування. Це
обумовлено тим, що поряд з невисокою результативністю навчання, основній школі
притаманні слабка індивідуалізація навчально-виховного процесу, недовготривале
запам'ятовування навчальної інформації, інтелектуальне втомлення учнів тощо.
У педагогічному дослідженні
маємо довести, як учні основної школи ефективно оволоділи знаннями, уміннями і
навичками самостійної роботи за умови диференційованого навчання. Важливим у
цьому є зміст і форми, методи, засоби навчання до можливостей різної категорії
учнів; виділення рівнів складності навчального матеріалу; забезпечення
диференціації самостійної роботи на реальному рівні певної групи учнів;
впровадження диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях;
застосування фронтальної та індивідуальної форми.
У висновках мають бути
викладені результати дослідження, основні з них такі. У методиці
досліджуватиметься проблема диференціації самостійної роботи учнів на
навчальних заняттях. При цьому мають бути виявлені рівні працездатності та
рівні сформованості самостійної роботи учнів.