Didactics.ua
П’ятниця, 2021-Бер-05, 17.19.55
Didactics.ua | RSS
 
Головна СтаттіРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Васьківська Галина Олексіївна [11]
Статті
Барановська Олена Володимирівна [3]
Статті
Бондар Світлана Пилипівна [3]
Статті
Захарчук Наталія Василівна [3]
Статті.
Кизенко Василь Іванович [1]
Статті
Липова Людмила Андріївна [5]
Статті
Трубачева Світлана Едуардівна [3]
Статті
Косянчук Сергій Володимирович [0]
Статті
Осадчук Раїса Іванівна [2]
Статті
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Статті » НАШІ СТАТТІ » Трубачева Світлана Едуардівна

Трубачева Світлана. Міжпредметні проекти у формуванні навчальних компетентностей старшокласників

Трубачева, Світлана. Міжпредметні проекти у формуванні навчальних компетентностей старшокласників [Текст] / Світлана Трубачева, Раїса Осадчук // Українська мова і література і школі. – 2012. – №5. – 64 с. – С. 56–58.


Наука — школі

 

Міжпредметні проекти у формуванні навчальних компетентностей старшокласників

 

Світлана ТРУБАЧЕВА,

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дидактики,

Раїса ОСАДЧУК,

науковий співробітник лабораторії дидактики, Інститут педагогіки НАПН України


 

Статтю присвячено аналізу можливостей базової освітньої технології формування навчальних компетентностей учнів методу проектів, який набуває особливого значення в умовах профільного навчання. Наведено приклади організації міжпредметного професійно орієнтованого проекту.

Ключові слова: міжпредметний проект, навчальні компетентності.

 

Суспільство, що розвивається, потребує сучасно освічених, моральних; заповзятливих людей, які можуть самостійно приймати відповідальні рішення в ситуації вибору. З огляду на це модернізація шкільної освіти спрямована на формування в учнів цілісної системи універсальних знань, умінь і навичок, а також досвіду самостійної діяльності й особистої відповідальності, тобто ключових компетентностей, що визначають сучасну якість освіти. Забезпечення сучасної якості освіти можливе на основі збереження фундаментальності її змісту та відповідності актуальним і перспективним потребам особистості. Компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань та умінь учнів [1].

Усі ключові компетентності мають такі характерні ознаки: багатофункціональність, надпредметність і міжпредметність. багатовимірність. За вимогами до рівня підготовки випускників освітні компетентності є інтегральними характеристиками якості підготовки учнів, що пов'язані зі здатністю цільового свідомого застосування комплексу знань, умінь і способів діяльності щодо певного міжпредметного кола питань. Удосконалення освітнього процесу з урахуванням компетентнішого підходу полягає в тому, щоб навчити учнів застосовувати здобуті знання й уміння в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях.

Одним із важливих аспектів організації навчання в школі є створення умов діяльності учнів, які сприяють формуванню ключових компетентностей. Реалізація цього аспекту можлива в процесі виконання школярами проектної діяльності міжпредметного характеру, розробці міжпредметних проектів. Навчальний проект це організаційна форма роботи, яка має технологічний характер, орієнтована на засвоєння навчальної теми або навчального розділу та становить частину навчального предмета або кількох предметів, залежно від дидактичної мети проекту. Орієнтовний перелік обов'язкових критеріальних вимог до сучасного тлумачення проектних технологій:

       наявність освітньої проблеми, складність та актуальність якої відповідає навчальним запитам і життєвим потребам учнів;

       дослідницький характер пошуку шляхів вирішення проблеми;

         структурування діяльності відповідно до класичних стадій проектування;

       моделювання умов для виявлення і розв'язання учнями навчальної проблеми.




Узагальнюючи зазначене вище, можна сказати, що проектне навчання є однією з найвдаліших технологій, яка достатньо повно відповідає вимогам сучасної освіти, оскільки вона є і практико, й особистісно орієнтованою. Зокрема, має високу мотивацію, що означає зростання інтересу і включення в роботу в міру її виконання; підтримує педагогічні завдання в когнітивній, афективній і психомоторній сферах на всіх рівнях — знання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу; дає змогу вчитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретній справі, а не вдавати навчальну діяльність. Крім того, міжпредметні проекти сприяють формуванню у старшокласників образів успішного трудівника, благополучної трудової кар'єри; допомагають в отриманні уявлення про свої потенційні можливості й переваги.

Використання проектної методики в освітньому процесі забезпечує формування найбільш універсальних компетентностей — ключових, які формуються засобами міжпредметного і предметного змісту, та сприяє здійсненню соціально-педагогічної діагностики готовності учнів до прийняття самостійних рішень, пов'язаних з професійним становленням.

Статья посвящена анализу возможностей базовой образовательной технологии формирования учебных компетентностей учащихся — методу проектов, которая получает новую специфику в условиях профильного обучения. Приводятся примеры организации межпредметного профессионально ориентированного проекта.

Ключевые слова: межпредметный проект, учебные компетентности.

 

Література

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Біологія і хімія в школі. — 2008. — № 4. — С. 10-13.

Голуб Г.Б. Метод проектов — технология компетентностно-ориентированного образования: Методическое пособие для педагогов / Г.Б. Голуб, Е.А. Перелыгина, О.В. Чуракова. — Самара: Издательство «Учебная литература», 2006. — 176 с.

Категорія: Трубачева Світлана Едуардівна | Додав: Didactics (2012-Жов-09) | Автор: didactics
Переглядів: 697 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS