Неділя, 2024-Грд-22, 23.17.39
Didactics.ua | RSS
 
Головна Публікації. 2023 рік - Форуми для педагогічних працівниківРеєстраціяВхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Публікації. 2023 рік
DidacticsДата: Субота, 2023-Лют-25, 20.48.26 | Повідомлення # 1
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Проскура Оксана Іллівна

Аналізується природне і виховуване лідерство як феномен і об’єкт педагогічного вплив з погляду майбутнього нинішніх учнів гімназії. Відкритість комунікації, її ефективність, комунікація і підтримка, прозорість в ухваленні управлінських і педагогічних рішень, увага до різноманітності особистостей педагогічних працівників і учнів – ключові аспекти суб’єкт-суб’єктної взаємодії і розвитку освітнього середовища закладу освіти. Окреслені ознаки природного лідерства корелюють з наявним у вчителів лідерським досвідом і потребами у вихованні лідерської поведінки серед учнів.

Бібліографічний опис:
Проскура О. І. Лідерство природне і виховуване як феномен і об’єкт педагогічного впливу. Didactics. Kyiv, 2023, 25 February. Pp. 1–8. http://didactics.ucoz.ua/forum/4-20-396-16-1677347306
Прикріплення: poi_2023_02_didactics.pdf (263.6 Kb)
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.28.05 | Повідомлення # 2
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович


Автори актуалізують проблеми національно-патріотичноговиховання і громадянської освіти. Йдеться про розроблені методичні рекомендації «Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів», ґрунтовані на наукових дослідженнях і передовому педагогічному досвіді.

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Національно-патріотичне виховання: концептуалізація державницького потенціалуукраїнської нації. Модернізаціяпедагогічної освіти у глобальному вимірі безпеки соціально-турбулентного світу.Київ: Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. С. 324–326. URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734398/
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.36.50 | Повідомлення # 3
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович


Концепт присвячено проблеміаксіологізації освіти як умови глибинної трансформації вітчизняної і глобальної архітектури без­пеки, заснованої на національних і планетарних цінностях, у контексті екзистенційних викликів українству. Концептуалізація аксіо­логічного виховання, наукове обґрунтування методологічних засад, категорійного апарату, мети, завдань, принципів, логістика моделю­вання національно-патріотичного виховання учнівства, критерії очікуваного результату і шляхи реалізації нададуть педагогам дидактичні інструменти для ефективного формування ціннісної особистості випускника – людини і професіонала з високим почуттям гідності й честі, свідомого громадянина і патріота України, готового її боронити, розбудовувати, утверджувати гуманізм, державність і європерспективу. Концепт адресовано широким колам освітян і громадськості: учителям, методистам, авторам програм і підручників, науковцям, викладачам, студентам закладів професійної й вищої освіти, управлінцям, політикам, державним службовцям, зацікавленим у ефективному вирішенні завдань розбудови Української Європейської освіти.

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В.,Косянчук С. В. Аксіологічнийконцепт національно-патріотичного виховання. Київ: Фенікс. 2023. 52 с.URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734569/.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.40.55 | Повідомлення # 4
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович

Розвиток сучасної освіти і науки характеризує поступбудь-якого суспільства, а особливо – в добу глобалізації й диджиталі­зації. Якщо ідеться про основну мету читання текстів на традиційних і електронних носіях, то ця мета аж ніяк не змінюється: інформацію (тексти) треба знаходити; докладати зусиль для її зрозуміння; вміти й постійно навчатися оцінювати здобуту інформацію; здійснювати її смислову переробку.

Бібліографічнийопис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. (2023). Онлайн-читання як новий вид грамотності у контексті психострунності особистості [Online reading as a new type of literacy in the context of the psychostringnesse of the individual]. Rozwój nowoczesnej edukacji i nauki – stan, poblemy, perspektywy. Tom ХV: Badania naukowe wkontekście wyzwań i konfliktów / [Red.: J. Grzesiak, I. Zymomrya,W. Ilnytskyj]. Konin –Użhorod – Przemyśl – Chersoń, Poswit, 68–70. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737401/.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.42.54 | Повідомлення # 5
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович

За 5-ю статтею (пункт 1) Закону України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності», державна політика у цій сфері має реалізовуватися передусім у процесі національно-патріотичного, вій­сько­во-патріотичного виховання й громадянської освіти. Результати дослідження аксіологічних аспектів сучасних концепцій освіт­нього лідерства у науковому дискурсі закордоння сприятимуть актуалізації лідерства педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Освітнє лідерство у сучасному науковому дискурсі закордоння: концептна актуалізація. Science and technology: problems, prospects and innovations. CPN Publishing Group. Osaka, Japan. 2023. Pp. 144–153. URI: http://lib.iitta.gov.ua/734327/.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.45.24 | Повідомлення # 6
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович

Автори актуалізували психологічну йпсихолого-педагогічну підтримку у процесі суб’єкт-суб’єктних взаємодій, що виникають у навчально-виховному середовищі закладів загальної середньої освіти. У статті вперше обґрунтовано поняття «психострунність особистості», яке пропонується до наукового, педагогічного, психолого-педа­гогічного вжитку. Дослідники розглядають індиві­дуально-психоло­гічні новоутворення, пов’язані з психострунністю особистості, у системі психологічної підтримки за ціннісними координатами – «життєактивність « внутрішній спокій».

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Психологічна й психолого-педагогічна підтримка учнів як чинники розвитку психострунності особистості. Modern problems of science, education and society. Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Kyiv, Ukraine. 2023. Pp. 476–482. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/736942
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.47.35 | Повідомлення # 7
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович

Процес засвоєння знань і формування компетентностейґрунтується на принципі єдності гносеологічного (когнітивного) й аксіоло­гічного (ціннісного) як єдино можливому способі пізнання, освоєння й перетворення дійсності. Нерозривна діалектична єдність гносеологічного й ціннісного виявляється у взаємодії з текстами культури як висхідним матеріалом гуманітарного пізнання. Авторський аксіологічний концепт національно-патріотичного виховання упроблемнює аксіологізацію вітчизняної освіти, що розглядається як умова і потреба глибинного викристалізовування національних і планетарних цінностей за екзистенційних викликів українству, спричинених передусім російсько-українською війною й обстоюванням незалежності України як держави. Наразі порушення й розв’язання актуальних освітніх проблем кореспондує з відновленням національної ідентичності, історичної справедливості й узв’язнюється з входженням України в цивілізований європейський простір.

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Українська тожсамість як ціннісна константа національно-патріотичного виховання. Modern problems of science, education and society. The 2ndInternational scientific and practical conference). SPC «Sci-conf.com.ua», Kyiv, Ukraine. 2023. Pp. 473–479. URI: http://lib.iitta.gov.ua/735016/.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.49.35 | Повідомлення # 8
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Бондаренко Неллі Володимирівна
Косянчук Сергій Володимирович

Формування в учнів громадянської компетентності й розвиток національно-патріотичноїсвідомості є винятково важливими за­вданнями, покладеними на педагогічних працівників закладів загаль­ної середньої освіти. Ключове значення у процесі здійснення життєвих планів кожного випускника закладу загальної середньої освіти належить українській мові. Мовне, моральне, національно-пат­ріо­тичне й громадянське виховання міцно узв’язнене з соціалізаційними й соціальними чинниками.

Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Формування громадянської компетентності і розвиток національно-патріотичної свідомості учнівства: ціннісні концепти. Modern research in world science. Proceedings of the 11th International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2023. Pp. 600–606. URI: http://lib.iitta.gov.ua/734212/.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.56.39 | Повідомлення # 9
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Довгань Вікторія Станіславівна

Провести засідання педагогічної ради, під час якого педагоги дійсно радяться, а не засідають – завдання не з простих. Але виконати його реально! Адже залученість у процес і натхнення спонукають педагогів до активної участі. У статті – рекомендації, як організувати засідання педради у формі квесту. Для того щоб вони були наочнішими, розгляньмо, як підготуватися до відповідного заходу, присвяченого роботі педагогів з батьками. Основна мета взаємодії школи з батьками – сформувати позицію відповідального батьківства. Ця позиція виражається в зацікавленому ставленні батьків до успіхів дитини, яке охоплює різні сфери її життя й позитивно впливає на розвиток і виховання. У складних умовах сьогодення маємо організувати співпрацю з батьками так, щоб спільними зусиллями допомогти школярам домогтися високого рівня освітніх результатів. Щоб поліпшити роботу з батьками школярів і підвищити якість освіти, пропонуємо провести засідання педради у формі квесту. Такий формат дасть змогу вчителям обмінятися досвідом щодо того, як взаємодіяти з батьками, спонукає кожного педагога бути активними, а також підвищить практичну спрямованість засідання

Бібліографічний опис: Довгань В. Засідання педради у формі квесту: алгоритм, програма, маршрутні листи [Meeting of the pedagogical council in the form of a quest: algorithm, program, route sheets]. Заступник директора школи. 2023. № 01/2023.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 06.59.54 | Повідомлення # 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Масловська Людмила Григорівна

У війні, яку російська федерація розв’я­зала і веде проти України, функціонує, міцніє, модернізується система загальної середньої освіти країни. Переосмислення зробленого і здійснені й розроблені системні заходи спрямовуються на посилення національно-па­тріотичного виховання здобувачів осві­ти. Мовленнєвий розвиток здобувачів освіти, культура мовлення, досконале володіння українською мовою – це не лише важлива компонента загальної культури особистості. Зважаючи на мету національно-патріотичного виховання (зокрема: становлення громадянина-патріота України, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків), освітній простір гімназії розвивається на довірі, а педагогічна діяльність спрямовується на утвердження ідеалів миру і добра, любові до дітей, до України.

Бібліографічний опис: Масловська Л. Г. Формування мовленнєвої поведінки учнів у контексті аксіологічних ідей і концептів [Formation of pupils’ speech behavior in the context of axiological ideas and concepts]. Modern research inworld science. The 2nd International scientific and practical conference (April 24-26, 2023) SPC «Sci-conf.com.ua», Kyiv, Ukraine. 2023. Pp. 567–573.
Прикріплення: mlh_2023_04_konf.pdf (534.7 Kb)
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 07.04.26 | Повідомлення # 11
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Олійник Алла Михайлівна
Олійник Є.


Новели Г. Гейне стали втіленням німецького романтизму, хоча літературні критики і не сприймали їх серйозно через незавершеність. Але саме це вабить читача у безмежний фантастичний світ мрії і викликає ще більшу зацікавленість творами. Автор залишає місце для роздумів над сенсом життя, адже у ньому завжди є місце романтичним стосункам, естетичній насолоді. У статті проаналізовано антропоцент­ричну картину світу, зображену в новелах Генріха Гейне. Герої його творів піднімаються над буденністю, визначають життя як найвищу цінність та естетичну насолоду. Автор романтизує світ єврейської родини, проводячи паралелі з біблейними Авраамом і Сарою. Він визначає ключові концепти свята, столу, пасхи, свічок тощо.

Бібліографічний опис: Олійник А.,Олійник Є. Художні концепти романтизму як складові зображення антропоцентричної картини світу в новелах Генріха Гейне «Флорентійські ночі» та «Бахерахський рабин» [Artistic concepts of romanticism as components of images of an anthropocentric picture of the world in Heinrich Heine's novels «Florentine Nights» and «Bacherach Rabbi»]. Науково-методичнийвісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради :[наук.-метод. зб.]. 2023. Вип. 1(23). Ніжин: ПП Лисенко, 2023. С. 14–18.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 07.12.58 | Повідомлення # 12
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Олійник Алла Михайлівна

Одним з ефективних шляхів навчання української мови в умовах дистанційної освіти є організація самостійної роботи учнів, яка дає змогу активізувати їх пізнавальну активність, поглибити раніше здобуті знання й оволодіти новими, сприяє саморозвиткові та креативності учасників освітнього процесу шляхом індивідуалізації навчання у процесі засвоєння навчального матеріалу.

Бібліографічний опис: Олійник А. Самостійнаробота учнів на уроках української мови у процесі дистанційного навчання. Методи компетентнісного навчання української мови : зб. матеріалів круглого столу, присвяченого пам’яті чл.-кор. НАПН України, д-ра пед. наук, проф. Біляєва Олександра Михайловича (28 вересня 2023 р., м. Київ). Київ: Педагогічна думка, 2023. С. 67–71.
Прикріплення: oam_2023_11.pdf (318.3 Kb)
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 07.19.10 | Повідомлення # 13
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Савченко Михайло Пилипович

Нині Україна продовжує шлях радикаль­ного оновлення всіх сфер економічного, суспільного, культурного життя, розбудови громадянського суспільства, залучення громадян до гуманітарних цінностей сучасної цивілізації. Систе­ма загальної середньої освіти в Україні покликана забезпечити всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості. Важливу роль в освітньому (виховному) процесі закладів загальної середньої освіти відіграє упровадження історичного краєзнавства як важливого чинника розвитку морально-громадян­ських цінностей особистості, патріотизму, громадянської активності здобувачів освіти

Бібліографічний опис: Савченко М. П. Історичне краєзнавство в проєктах учнів як засіб розвитку їх громадянської активності [Historical regional studies in pupil’s projects as a means of developing their civic activity]. Modern research in world science. The 12th International scientific and practical conference  (February 26-28,2023). SPC «Sci-conf.com.ua», Lviv, Ukraine. 2023. Pp. 561–567.
Прикріплення: smp_2023_02.pdf (507.6 Kb)
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 07.22.03 | Повідомлення # 14
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Савченко Михайло Пилипович

Автор окреслив мету, завдання та етапи реалізації зініційованого про­світ­ницького краєзнавчого проєкту «Ва­силь Стус у Святошині» учнів 6, 7, 10, 11 класів закладу освіти. Визначено актуальність поетичної спадщини В. С. Стуса (1938–1985 рр.) для вивчення, популяризації пам’ятних місць у Святошині, Академмістечку у м. Ки­єві, пов’язаних із життєвими шляхами Поета і Громадянина Василя Стуса. Виокремлено роль історичного краєзнавства в освітньому процесі Київ­ської гімназії східних мов № 1.

Бібліографічний опис: Савченко М. П. Просвітницький краєзнавчий проєкт «Василь Стус у Святошині» (краєзнавча позакласна робота учнів Київської гімназії східних мов №1) [Enlightenment local history project «Vasyl Stus in Sviatoshyn» (local history extracurricular work of students of the Kyiv Oriental Languages Gymnasium No.1)]. Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради :[наук.-метод. зб.]. 2023. Вип. 1(23). Ніжин: ПП Лисенко, 2023. С. 28–35.
 
DidacticsДата: Четвер, 2024-Січ-04, 07.24.19 | Повідомлення # 15
Група: Администраторы
Повідомлень: 386
Статус: Offline
Стаховська Оксана Василівна

Російсько-українська війна впливає на наше щоденне життя –на емоційний стан, на поведінку, на лексику. Ще у 2014 році в ужиток українців почали входити нові слова – як відгук на реальні події російського вторгнення в Україну. Під час повномасштабної війни наша мова почала змінюватися ще швидше, стаючи зброєю, захистом і символом нескореності. Важливо, щоб учні толерантно ставилися до змін у мовленні, спричинених війною. Дітей слід навчати відрізняти мовлення у воєнний період від загальних норм мовлення. Загальний підхід до цієї теми на уроках української мови та в позаурочній роботі з учнями дасть їм можливість краще розуміти важливість мови в суспільстві та її реакцію на надзвичайні обставини, такі як війна.

Бібліографічний опис: Стаховська О. Крилаті вислови, неологізми, що виникли або набули нового значення під час російсько-української війни (із
досвіду вчителя). Методи компетентнісного навчання української мови  : зб. матеріалів круглого столу, присвяченого пам’яті чл.-кор. НАПН України, д-ра пед. наук, проф. Біляєва Олександра Михайловича (28 вересня 2023 р., м. Київ). Київ: Педагогічна думка, 2023. С. 96–101.
Прикріплення: sov_2023_11.pdf (284.2 Kb)
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS