Публікації. 2025 рік
| |
Didactics | Дата: Четвер, 2025-Січ-16, 22.59.57 | Повідомлення # 1 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Публікації педагогічних працівників КГСМ № 1. 2025 рік
|
|
| |
Didactics | Дата: Четвер, 2025-Січ-16, 23.01.24 | Повідомлення # 2 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Пропонуємо ознайомитися з публікація педагогічних працівників Київської гімназії східних мов № 1 за 2025 рік
|
|
| |
Didactics | Дата: Четвер, 2025-Січ-16, 23.02.24 | Повідомлення # 3 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Проскура Оксана Іллівна
Освітня дипломатія і партнерство у контексті обстоювання європейських цінностей
Суб’єкт-суб’єктна освітня взаємодія ефективніша за розвитку освітньої дипломатії, яку слід постійно вивчати, навчатися самому і навчати інших. Освітня дипломатія є важливим інструментом не тільки в управлінні, а й в організації і реалізації освітніх проєктів. Стійкість освіти й опірність освітнього середовища деструктивним проявам і загрозам наразі має стати ключовим інструментом доброчинної взаємодії, розвитку українського суспільства і глобального громадянства у відкритій взаємодії з відповідними міжнародними інституціями за співпраці, взаєморозуміння, толерантності й діалогу культур.
Бібліографічний опис: Проскура О. І. Освітня дипломатія і партнерство у контексті обстоювання європейських цінностей. Perspectives of contemporary science: theory and practice. Proceedings of the 12th International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv, Ukraine. 2025. Pp. 726–732. Завантажити тези тут: 2025_01_lviv_proskura_o_i.pdf
Збірник тез за лінком: URL: https://sci-conf.com.ua/xii-miz..... (ISBN 978-966-8219-88-7).
|
|
| |
Didactics | Дата: П’ятниця, 2025-Лют-21, 18.59.56 | Повідомлення # 4 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Бондаренко Неллі Володимирівна Проскура Оксана Іллівна Косянчук Сергій Володимирович
Читання у контексті розвитку освітньої дипломатії: психоемоційні аспекти
За змін у соціально-економічному, освітньому, віртуальному, інших середовищах читання (мікрочитання) може підтримувати і підтримує не тільки особистісний розвиток здобувачів освіти, а й комплексно формує освітню дипломатію у закладах загальної середньої освіти. Мікрочитання активізує увагу учнів, дає їм можливість краще засвоїти навчальний матеріал, сприяє розвиткові емоційного інтелекту як важливого чинника емоційно-світоглядного збагачення, становлення критичного мислення і свідомого споживання міжкультурної інформації. Мікрочитання є важливим у процесі проєктування і реалізації змісту навчання української мови у 7–9 класах, адже має значний дидактико-методичний потенціал і придатне для використання як засіб навчання, виховання і розвитку, задіює як психоемоційні аспекти особистості, так і спеціальні можливості педагогічних технологій, що відповідають віковим особливостям учнів.
Бібліографічний опис: Бондаренко Н. В., Проскура О. І., Косянчук С. В. Читання у контексті розвитку освітньої дипломатії: психоемоційні аспекти. Global trends in science and education. Proceedings of the 1st International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Kyiv, Ukraine. 2025. С. 401–407. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id....yiv.pdf
Завантажити: https://lib.iitta.gov.ua/id....yiv.pdf
|
|
| |
Didactics | Дата: Вівторок, 2025-Бер-18, 12.48.26 | Повідомлення # 5 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Проскура Оксана Іллівна Oksana Proskura
Theconcept of developing educational diplomacy in gymnasium management: vision and prospects Концепція розвитку освітньої дипломатії в управлінні гімназією: візії і перспективи
Kyiv Gymnasium of Oriental Languages No. 1, as a UNESCO-associated school, is an innovative institution of general secondary education in Ukraine. The Gymnasium, well-known both in Europe and in Eastern countries, focuses on implementing its unique educational programs and curricula. Based on the generalization of theoretical approaches and practical activities conducted in 2024, the Concept of Developing Educational Diplomacy in Gymnasium Management has been established. This concept serves as an innovative tool for modernizing and advancing the oriental studies educational component.
Київська гімназія східних мов № 1 як асоційована школа ЮНЕСКО, є інноваційним закладом загальної середньої освіти України. Гімназія, яка відома як у Європі, так і в країнах Сходу, орієнтована на реалізацію власних освітніх програм і навчальних планів. За результати узагальнення теоретичних підходів і практичної діяльності у 2024 році розроблено Концепцію розвитку освітньої дипломатії в управлінні гімназією, що є інноваційним інструментом модернізації і розвитку сходознавчого освітнього компонента.
Бібліографічний опис: Proskura O. The concept of developing educational diplomacy in gymnasium management: vision and prospects [Концепція розвитку освітньої дипломатії в управлінні гімназією: візії і перспективи]. Didactics. 2025, 18 March. Pp. 1–5. URL: https://didactics.ucoz.ua/forum/4-22-430-16-1742291306
|
|
| |
Didactics | Дата: Середа, 2025-Кві-09, 12.14.02 | Повідомлення # 6 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Проскура Оксана Іллівна
Професійний стандарт учителя: освітня діяльність Київської гімназії східних мов № 1
Завпровадження Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (2024) формування індивідуального професійного розвитку педагога має розпочинатись із самооцінювання, визначення тих компетентностей, здатностей, знань і умінь, які необхідно удосконалювати, щоб процеси навчання, виховання і розвитку учнів були наскрізними. Позиції, подані у розділі V «Опис трудових функцій» Професійного стандарту, вказують на забезпечення цієї цілісності компетентностями, якими мають володіти педагогічні працівники, виконуючи свої трудові функції, ґрунтовані на конкретних ціннісних орієнтирах.
Лінк для переходу до цього вікна https://didactics.ucoz.ua/forum/4-22-431-16-1744190042
Бібліографічний опис: Проскура О. І. Професійний стандарт учителя: освітня діяльність Київської гімназії східних мов № 1. Global trends in science and education. Proceedings of the 3rd International scientific and practicalconference. SPC «Sci-conf.com.ua». Kyiv, Ukraine. 2025. Pp. 556–561. URL: https://sci-conf.com.ua/iii-miz.....
Збірник можна завантажити за лінком: https://sci-conf.com.ua/iii-miz.....
Статтю можна завантажити нижче.
|
|
| |
Didactics | Дата: П’ятниця, 2025-Кві-18, 19.52.42 | Повідомлення # 7 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Бондаренко Неллі Володимирівна Косянчук Сергій Володимирович
Візуалізація як дидактико-методичний інструмент інтенсифікації практикрозвитку обдарованості учнівства
Акцентовано домінування слів і зображень у спілкуванні в інформаційнудобу. Відстеженоісторію популярного в сучасній педагогіці методу «mind mapping» («картування думок»), який передбачає візуалізацію мислення і розширює його обрії. Обґрунтовано пропозицію авторів статті дати йомуназву «метод візуалізації мислення», яка дзеркально відбиватиме сутність, а матеріалізований результат іменувати «картою візуалізації мислення», «візуалізаційною картою». Подано ключові характеристики методу і механізм його дії; опис карти, розкрито її цільове призначення й застосовність у таких ключових сферах життя як дім, робота, освіта, творчість, здоров’я, пам’ять. Аргументовано переваги методу і карт візуалізації мислення як дієвого інструменту роботи з інформацією; самоорганізації і планування, запам’ятовування; генерування, візуалізації, структурування й класифікації думок та ідей, їх об’єднання у спільну картину; розв’язання проблем, упродуктивнення будь-якої діяльності. Доведено, що реалізація методу, супроводжувана створенням і використанням візуалізаційних карт, формує нестандартне, винахідницьке мислення; забезпечує особистісне зростання; розвиває талант і поглиблює знання у будь-якій сфері життя суспільства, формуючи яскраві харизматичні особистості, новаторів і винахідників, що надважливо у роботі з розвитку обдарованості учнівства.
Бібліографічний опис. ДСТУ 8302:2015: Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Візуалізація як дидактико-методичний інструмент інтенсифікації практик розвитку обдарованості учнівства. Українське суспільство у перспективах розвитку: історичний, соціально-політичний, освітньо-педагогічний аспекти: матеріали VІ Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 26–31 березня 2025 року). / Упоряд. Л. І. Ткаченко, В. М. Шульга. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2025. С. 353–368. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745121 REFERENCES: Bondarenko, N. V., & Kosianchuk, S. V. (2025). Vizualizatsiia yak dydaktyko-metodychnyi instrument intensyfikatsii praktyk rozvytku obdarovanosti uchnivstva [Visualization as a didactic and methodological tool for intensification of practices for developing giftedness in school pupils]. Ukrainian society in development prospects: historical, socio-political, educational and pedagogical aspects: materials of the VI All-Ukrainian interdisciplinary scientific and practical online conference (Kyiv, March 26–31, 2025). / Compiled by L. I. Tkachenko, V. M. Shulga. Kyiv: Institute of Gifted Children of the National Academy of Education Sciences of Ukraine, 353–368. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745121 [in Ukrainian]
Завантажити: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745121
|
|
| |
Didactics | Дата: П’ятниця, 2025-Кві-18, 20.00.34 | Повідомлення # 8 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Проскура Оксана Іллівна
Лідерство і дипломатія в освіті як інструментизабезпечення результативності едукаційних трансформацій
У статті автор розглядає результативність едукаційних трансформацій насучасному етапі розвитку освіти в Україні. Акцентує увагу на тому, що для України, яка активно реалізує реформи в системі освіти, важливими є дослідження і досягнення як українських учених, так і дослідників інших країн у галузі лідерства і теорій управління. Для України, як полікультурного суспільства, особливо актуальними є теорії лідерства, що ґрунтуються на філософії полікультурної освіти, яка висуває лідерство і дипломатію в освіті на якісно новий рівень. На основі наукових публікацій автор досліджує адаптивне лідерство, індустріальне (ієрархічне) лідерство, комунікаційне лідерство, менеджментне лідерство, особистісне лідерство, полісемічне лідерство, синергетичне лідерство, соціально обумовлене лідерство, спонукальне лідерство, трансформаційне лідерство, управлінське лідерство, харизматичне лідерство і цифрове лідерство. Оскільки українська освітастикається з численними викликами, зокрема в умовах воєнного часу, адміністрація і педагогічний колектив Київської гімназії східних мов № 1 активно працюють над адаптацією освітнього процесу до нових реалій. Зокрема, реалізація міжнародних проєктів, обмін досвідом, підготовка до міжнародної діяльності стають важливими напрямами для розвитку освітнього лідерства й освітньої дипломатії серед учнів. Учнівське лідерство, ґрунтоване на знаннях, на творчому потенціалі, максимально співвідноситься з потребами реалізації особистісної обдарованості.
Бібліографічний опис. Проскура О. І. Лідерство і дипломатія в освіті як інструментизабезпечення результативності едукаційних трансформацій. Українське суспільство у перспективахрозвитку: історичний, соціально-політичний, освітньо-педагогічний аспекти : матеріали VІ Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичноїонлайн-конференції (Київ, 26–31 березня 2025 року). / Упоряд. Л. І. Ткаченко, В. М. Шульга. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2025. С. 1122–1132.
Доступ до збірника конференції: https://iod.gov.ua/content....34.7518
АБО завантажуйте тут:
|
|
| |
Didactics | Дата: Вівторок, 2025-Чер-10, 17.16.48 | Повідомлення # 9 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Проскура Оксана Іллівна
Освітня рефлексія і штучний інтелект: від нерозкритих талантів до світу новихможливостей
У контексті дослідження зосереджено увагу на виявленні і підтримці обдарованості як внутрішнього потенціалу особистості учнів. Хоч методи педагогічної діагностики обдарованості відрізняються від методів, що стосуються діагностування освітнього потенціалу звичайних учнів, утім завдяки індивідуалізованому підходу, освітній рефлексії і фокусуванню на багатовимірних аспектах особистості актуалізується раннє виявлення здібностей і підтримка усіх учнів. Педагогічна діагностика обдарованості, проведена серед учнів з нерозкритим творчим потенціалом, може стати важливим чинником, який сприятиме підвищенню їх інтересу до процесу навчання, до освітньої активності і рефлексії. Завдяки штучному інтелекту й аналітичним системам можна створювати інструментарій для аналізу результатів учнів у різних сферах, виявляючи потенціал у тих освітніх галузях, де учень, можливо, ще не відчував себе обдарованим. Узаємодія з сучасними технологіями допомагатиме учневі навчатися по-новому, застосовуючи технології для виконання конкретних завдань, і розмірковувати над тим, як цифрові технології змінюють його освітній процес. Саме тому обдарованість, яку традиційно сприймають як виняткову рису особистості, насправді можна трактувати ширше – як прихований особистісний потенціал і нерозкриті таланти середньостатистичного учня. Адже обдарованість не завжди проявляється за традиційних форм, таких як академічні успіхи, досягнення у математиці, літературі, історії, музиці тощо.
Бібліографічний опис: 1. Проскура О. І. Освітня рефлексія і штучний інтелект: від нерозкритих талантів до світу новихможливостей. Обдарованість: методидіагностики та шляхи розвитку : матеріали науково-практичногоонлайн-семінару (Київ, 22–26 травня 2025 року). / Упоряд. М. Ю. Мельник, В. М. Шульга. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2025. С. 728–739. URL: https://iod.gov.ua/ua....ozvitku
Завантажити збірник за URL: https://iod.gov.ua/ua....ozvitku
АБО: завантажити статтю окремим файлом PDF (нижче):
|
|
| |
Didactics | Дата: Вівторок, 2025-Чер-10, 17.20.36 | Повідомлення # 10 |
Група: Администраторы
Повідомлень: 403
Статус: Offline
| Бондаренко Неллі Володимирівна Косянчук Сергій Володимирович
Футуристичні абриси і дидактико-методичнийпотенціал українського підручника
Актуалізовано потребу в системному аналізі йконструюванні футуристичної візії українського підручника, здатного не лише відображати сучасність, а й моделювати освітнє майбутнє. Відстежено закономірну трансформацію навчальної книги як соціокультурного феномена у межах нової освітньої парадигми і провідника у світ знань, досвіду, цінностей і самореалізації. Досліджено футуристичні – з поглядом у прийдешнє – абриси українського підручника і його дидактико-методичний потенціал, зокрема у контексті розвитку обдарованості учнівства. Розглянуто концепційні засади українського підручника майбутнього як важливого складника реалізації компетентнісного підходу в освіті, що забезпечує формування і розвиток наскрізних умінь і ключових компетентностей, виходить далеко за межі класичного навчального засобу і виступає як багаторівнева освітня платформа для зростання особистості, спроможна інтегрувати інноваційні підходи не лише дидактики, педагогіки і психології, а й інших галузей науки. Виокремлено дидактичні принципи, підходи до побудови і визначення функцій підручника, ключові для розуміння його майбутнього. Спрогнозовано напрями, за якими, найімовірніше, здійснюватиметься трансформація підручника прийдешнього, а також шляхи еволюції роботи з підручником як методу навчання, виховання і розвитку наступних поколінь.
Бібліографічний опис. Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Футуристичніабриси і дидактико-методичний потенціал українського підручника. Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку : матеріали науково-практичного онлайн-семінару (Київ, 22–26 травня 2025 року) / Упоряд. М. Ю. Мельник, В. М. Шульга. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2025. С. 104–119. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/745636
Завантажити збірник за URL: https://iod.gov.ua/ua....ozvitku
АБО: завантажити статтю окремим файлом PDF (нижче):
|
|
| |
|