Теоретичні та практичні аспекти модернізації змісту освіти в старшій школі
Theoretical and practical aspects of the modernization of the content of education in high school
У статті обґрунтовується необхідність модернізації змісту освіти в старшій школі. Оволодіння учнями найважливішими базовими гуманітарними і природними знаннями в процесі методологічного осмислення міжпредметних (міжнаукових) зв'язків стимулюватиме підростаюче покоління до розвитку внутрішньої потреби формування власної цілісної картини світу.
The article explains the necessity to modernize the education content in senior school, which is an important condition of humanization of the educational and upbringing process. Pupils' mastering the most important basic knowledge in humanitarian and natural sciences on t he basis of methodological comprehension of inter subject and research links will encourage the younger generation to develop their own internal needs of forming a holistic picture of the world.
Васьковская Г. А. Теоретические и практические аспекты модернизации содержания образования в старшей школе. Педагогическая наука и образование. 2016. №2(15). С. 45–49. http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/704627
* * *
Міжпредметна інтеграція в практиці профільної школи
Intersubject integration in practice of special school
У статті досліджено теоретичні питання міжпредметної інтеграції, реалізації міжпредметних зв’язків у навчально-виховному процесі профільної ланки школи на сучасному етапі її розвитку.
In the article the theoretical issues intersubject integration, the implementation of intersubject communication in the educational process of profile school level at the present stage of its development.
Барановська О. В. Міжпредметна інтеграція в практиці профільної школи. Международный научный журнал. Москва–Астана–Харьков–Вена. 2016. №8. http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/704619 |