Організація, проведення та участь у масових науково-практичних заходах, на яких упроваджувались та апробувались результати науково-дослідної роботи відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України
(2018)
ВНПК// Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми дитинства в контексті сучасної педагогіки» (до 100-річчя Василя Сухомлинського) (м. Дрогобич, 26-27.04.2018 р.). Кількість учасників: 1. Секційні засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Виховний потенціал змісту профільного навчання).
ВНПК// Всеукраїнська науково-практична конференція «Диференціація у шкільній освіті : історичний досвід і сучасні технології (м. Київ, 16.05.2018 р., Інститут педагогіки НАПН України). Кількість учасників: 2. Пленарне засідання: 1 (Кизенко В. І. – Диференціація навчання у сучасній школі як умова ефективної реалізації варіативного освітнього компонента). Секційне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Ґенеза диференційованого навчання: дидактичний аспект).
ВНПК// Всеукраїнська науково-практична конференція «Національно-патріотичне виховання засобами козацької педагогіки та краєзнавства» (м. Умань, 14.06.2018 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини). Кількість учасників: 1. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Патріотичні аспекти ціннісної складової змісту профільного навчання).
ВНПК// Ювілейна XX Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічні читання–2018» з проблеми «Педагогічна думка: історія, сьогодення, майбуття» (м. Київ, НПУ імені М. П. Драгоманова, 30.10.2018 р.). Виступ: 1 (Кизенко В. І. – Спогади про Миколу Дмитровича Ярмаченка).
МНК// Міжнародна наукова конференція «Шкільний курикулум: проблеми та можливості для розвитку» (м. Кишенеу, 7-8.12.2018 р., Інститут педагогічних наук (Республіка Молдова)). Кількість учасників: 3 (Барановська О. В., Трубачева С. Е., Косянчук С. В. – The development of professionally oriented competences of upper secondary school pupils: curricularly aspect).
МНПК// Друга Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти» (м. Умань, 20-21.04.2018 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини). Кількість учасників: 2. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Психодидактичні аспекти ціннісної складової змісту профільного навчання). Секційні засідання: 1 (Косянчук С. В. – Феномен українськомовної компетентності: психодидактика педагогічних технологій у процесі соціалізації і самовизначення особистості).
МНПК// Міжнародна науково-практична конференція «Нова українська школа: теорія та практика реалізації інтегрованого підходу» (м. Тернопіль, 17-18.05.2018 р., Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка). Кількість учасників: 5. Секційні засідання: 5 (Васьківська Г. О. – Інтеграція знань як необхідна детермінанта розвитку ціннісних орієнтацій старшокласників; Барановська О. В. – Розвиток інтегрованого навчання: передумови та реалізація в новій українській школі; Кизенко В. І. – Інтеграція навчального знання – науково-методична проблема і чинник модернізації змісту курсів за вибором; Косянчук С. В. – Дидактичний потенціал інтеграції у процесі осучаснення освіти; Кравчук О. П. – Досвід дослідництва учнів як дидактична умова забезпечення наступності в освітньому процесі).
МНПК// Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника» (м. Мінськ, Білорусь, 16-18.05.2018 р.). Кількість учасників: 3. Секційні засідання: 3 (Барановська О. В. – Компетентнісно орієнтовані педагогічні технології в структурі шкільного підручника; Кизенко В. І. – Реалізація принципів науковості і доступності у підручниках для природничо-наукових предметів для старшої школи; Трубачева С. Е. – Компетентнісно орієнтовані педагогічні технології в структурі шкільного підручника).
МНПК// Міжнародна науково-практична конференція «Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень» (м. Переяслав-Хмельницький, 21.03.2018 р., Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди). Кількість учасників: 1. Секційні засідання: 1 (Косянчук С. В. – Соціалізація та самовизначення особистості: апґрейдери процесу реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання).
МНПК// Третя Міжнародна науково-практична конференція «Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи» (м. Умань, 16-17.02.2018 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини). Кількість учасників: 4. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Дидактичні аспекти реалізації рефлексійно-пізнавальної технології в умовах профільного навчання). Секційні засідання: 3 (Барановська О. В. – Теоретичні передумови застосування педагогічних технологій філологічного спрямування (історичний аспект); Косянчук С. В. – Інваріантні чинники модернізації освіти: соціальне спрямування педагогічних технологій в умовах профільного навчання; Трубачева С. Е. – Педагогічні технології профільного навчання як чинник модернізації освітнього середовища).
МНПК// Четверта Міжнародна науково-практична конференція «Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи» (м. Умань, 11-12.10.2018 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини). Кількість учасників: 1. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Дидактичні аспекти реалізації сучасних педагогічних технологій в умовах профільного навчання_).
МНПК// IV Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи» (м. Конін (Польща) – м. Ужгород – м. Дрогобич (Україна), 15.06.2018 р.). Кількість учасників: 5. Секційні засідання: 5 (Кизенко В. І. – Проблеми модернізації змісту варіативного освітнього компонента в умовах профільного навчання і розвиток дидактичних технологій його реалізації; Кизенко В. І., Савченко М. П. – Роль дидактичних технологій у процесі досягнення учнями обов’язкових результатів навчання та формування культурно-мовних і морально-громадянських цінностей; Косянчук С. В. – Соціономічна сутність дидактичних технологій як основа освітньої стратегії і навчання; Кравчук О. П. – Креативності учнів як компетентнісний результат профільного навчання (актуалізація проблеми); Чорноус О. В. – Роль мультимедійних технологій у розвитку основних якостей старшокласників для професійного самовизначення).
МНПК// V Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Аксіологічні аспекти в розвитку науки та освіти» (30.11.2018 р.). Кількість учасників: 2. Секційні засідання: 2 (Барановська О. В. – Особливості реалізації педагогічних технологій філологічного спрямування в умовах профільного навчання; Косянчук С. В. – Модернізація і розвиток педагогічних технологій профільного навчання: чинники, потреби, умови).
МНПК// Десята Міжнародна науково-практична конференція та ХХV Всеукраїнські педагогічні читання «Творча спадщина Василя Сухомлинського у вітчизняному та міжнародному вимірах» (04-05.10.2018 р., Кіровоградський академічний обласний український музично-драматичний театр імені М. Л. Кропивницького, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка). Кількість учасників: 2. Секційні засідання: 2 (Васьківська Г. О. – Ідеї профільного навчання у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського; Кизенко В. І. – Цінності особистісного розвитку школярів у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського).
МНПК// ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна наука: теорія й практика» (м. Катовіце, Польща, 12.04.2018 р, онлайн, портал «Nowa Nauka», https://nowanauka.weebly.com). Кількість учасників: 2. Секційне засідання: 2 (Васьківська Г. О. – Конструювання змісту профільного навчання як дидактична проблема: Косянчук С. В. – Дидактика педагогічних технологій: протистояння впливу деструктивних проявів віртуальності).
МНПК// Міжнародна науково-практична конференція «Забезпечення якості вищої освіти: європейські й національні стандарти та індикатори» (м. Старобільськ, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 15-16.11.2018). Кількість учасників: 1. Секційні засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Дидактичні аспекти соціалізації старшокласників в умовах профільного навчання).
МНПК// Міжнародна науково-практична конференція «Сакральная география и культура в призме духовного обновления: опыт и практика» (м. Алмати, 26-27.04.2018 р.). Секційне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Міфи в культурній спадщині і їх роль у формуванні світогляду учнів).
МНПК// Четверта Міжнародна науково-практична конференція «Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи» (м. Умань, 28.09.2018 р., Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини). Кількість учасників: 1. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Концепція профільного навчання: інноваційний підхід).
НПК// Науково-практична конференція «Зміст і технології шкільної освіти» за результатами науково-дослідної роботи Інституту педагогіки у 2018 році (м. Київ, 26.12.2018 р.). Кількість учасників від відділу дидактики: 10. Секційні засіданні: 10 (Васьківська Г. О. – Дидактичний потенціал реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання; Барановська О. В. – Педагогічні технології філологічного спрямування: сутність та особливості реалізації в умовах профільного навчання; Кизенко В. І. – Осучаснення змісту варіативного освітнього компонента як чинник модернізації дидактичних технологій профільного навчання; Косянчук С. В. – Педагогічні технології соціального спрямування: інваріантність і варіативність дидактичних одиниць у процесі реалізації профільного навчання; Кравчук О. П. – Тенденції реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання; Трубачева С. Е. – Сучасні тенденції реалізації педагогічних технологій за природничим спрямуванням в умовах профільного навчання; Чорноус О. В. – Мультимедійна складова педагогічних технологій профільного навчання як чинник результативності освітнього процесу; Шелестова Л. В. – Педагогічні технології розвитку творчих здібностей старшокласників в умовах профільного навчання; Власенко О. М. – Особливості формування громадянських цінностей старшокласників в освітніх закладах. Скиба Г. М. – Дидактична характеристика сучасних інноваційних технологій у процесі розвитку суб’єкт – суб’єктної взаємодії старшокласників).
НПК// Науково-практична конференція «ОСОБИСТІСТЬ. ОСВІТА. СУСПІЛЬСТВО. «Інноваційна діяльність суб’єктів освіти як фактор сталого розвитку регіону» (м. Гродно, Республіка Білорусь, 29-30.11.2018 р.). Кількість учасників: 1. Секційні засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Інновації профільного навчання: концептуальний підхід).
ВКС// «Внесок Миколи Дмитровича Ярмаченка у розвиток української освіти, педагогіки, психології (до 90-річчя від дня народження)» (06.09.2018 р. (Президія НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-а, м. Київ). Кількість учасників: 7. Виступ: 1 (Кизенко В. І. Спогадами про Миколу Дмитровича Ярмаченка – Людину, Вченого, Засновника академії).
ВНПК// Всеукраїнський науково-практичний коучинг (за міжнародної участі) «Психодидактичні засади реалізації концепції «Нова українська школа» (м. Умань, 20.04.2018 р.). Кількість учасників: 2. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Пропедевтика профільного навчання у початковій школі). Секційне засідання: 1 (Косянчук С. В. – Характеристика феномена українськомовної компетентності: психодидактика педагогічних технологій у процесі соціалізації і самовизначення особистості).
ВНПСТ// ІV Всеукраїнський науково-практичний семінар-тренінг «Сучасні технології саморегуляції та розвитку особистості» (м. Умань, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини ; 23-24.11.2018). Кількість учасників: 1. Секційне засідання: Васьківська Г. О. – Психологічні аспекти реалізації сучасних педагогічних технологій в умовах профільного навчання.
ВПК// Четверті Всеукраїнські педагогічні читання «Особистий і професійний розвиток дорослих: проблеми і перспективи», присвячені 90-річчю від дня народження академіка Семена Устимовича Гончаренка (11.06.2018 р., Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, м. Київ, вул. Максима Берлинського, 9). Кількість учасників: 1. Секційне засідання: 1 (Кизенко В. І. – Знакова роль С. У. Гончаренка в розвитку української педагогіки).
ВТНМК// Всеукраїнський творчий навчально-методичний коучинг «Технологія саморегуляції особистості: усунення перешкод особистісного розвитку» (м. Умань, 05.06.2018 р.). Кількість учасників: 1. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Виховні аспекти ціннісної складової саморегуляції особистості педагога).
ВТНМК// Всеукраїнський творчий навчально-методичний коучинг «Технологія саморегуляції особистості: усунення перешкод особистісного розвитку» (м. Умань, 11.10.2018 р.). Кількість учасників: 1. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Дидактичні аспекти педагогіки партнерства).
ВТНМС// Всеукраїнський творчий навчально-методичний семінар (за міжнародної участі) «Психодидактичні ідеї А. С. Макаренка» (м. Умань, 20.04.2018 р.). Кількість учасників: 2. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 1 (Васьківська Г. О. – Виховні аспекти ціннісної складової змісту профільного навчання). Секційне засідання: 1 (Косянчук С. В. – Психодидактика педагогічних технологій у процесі соціалізації і самовизначення особистості).
КС// Круглий стіл «Наукова діяльність: крок за кроком до успіху» (Комунальний позашкільний навчальний заклад «Київська Мала академія наук учнівської молоді», 18.05.2018 р., на базі Київської гімназії східних мов № 1 – Асоційованої школи ЮНЕСКО (м. Київ). Кількість учасників: 1 (Кизенко В. І. – виступ з вітальним словом).
КС// Круглий стіл «Педагогічні технології розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання» (м. Біла Церква Київської обл. Білоцерківське НВО «Ліцей – Мала Академія Наук», 8.11.2018 р.). Кількість учасників: 1. Повідомлення наукового характеру: 1 (Шелестова Л. В.: використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання, ознайомлення учителів закладів загальної середньої освіти з результатами констатувального експерименту).
КС// Круглий стіл «Педагогічні технології розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання» (м. Рівне, КЗ «Рівненський обласний науковий ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради, 27.11.2018 р.). Кількість учасників: 1. Повідомлення наукового характеру: 1 (Шелестова Л. В.: використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання, ознайомлення учителів закладів загальної середньої освіти з результатами констатувального експерименту).
КС// Круглий стіл «Реалізація інноваційних педагогічних технологій: міжпредметні зв’язки та інтеграція змісту навчання» (гімназія міжнародних відносин №323 м. Києва, 22.11.2018 р.). Обговорення проблем міжпредметності та інтеграції змісту профільного навчання у процесі реалізації інноваційних педагогічних технологій. Кількість учасників: 2 (Барановська О. В. – Дидактичні умови реалізації інтегрованого підходу в умовах профільного навчання; Косянчук С. В. – Компетентнісне ядро технологічності в інноваційній педагогічній діяльності).
КС// Круглий стіл для вчителів закладів загальної середньої освіти м. Славутича «Педагогічні технології розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання» (м. Славутич Київської обл., 13.09.2018 р.). Кількість учасників: 1. Повідомлення наукового характеру: 1 (Шелестова Л. В.: використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів в умовах профільного навчання, ознайомлення учителів закладів загальної середньої освіти з результатами констатувального експерименту).
МС// Методичний семінар «Організація профільного навчання: пошук, досвід» (м. Київ, Київський ліцей «ЕКО» № 198, 15.03.2018 р.). Кількість учасників: 1. Повідомлення: 1 (Кравчук О. П. – Еколого-економічне спрямування навчання в закладах загальної середньої освіти).
НПС// Науково-практичний семінар «Реалізація інноваційних технологій в умовах упровадження Концепції Нової української школи» (24.10.2018, м. Київ) у рамках Десятої Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» та Восьмої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu» (м. Київ, 23–25.10.2018 р., Міський палац для дітей та юнацтва, вул. Мазепи, 13). Кількість учасників: 10. Виступи з повідомленнями: 7 (Васьківська Г. О. – Особливості впровадження і реалізації педагогічних технологій профільного навчання; Кизенко В. І. – Актуальні питання модернізації змісту варіативного освітнього компонента в умовах профільного навчання; Барановська О. В. – Особливості реалізації педагогічних технологій філологічного спрямування в умовах профільного навчання; Косянчук С. В. –Умови та чинники ефективної реалізації соціально спрямованих технологій профільного навчання; Кравчук О. П. – Реалізація педагогічних технологій профільного навчання за еколого-економічним спрямуванням; Трубачева С. Е. – Сучасні тенденції реалізації педагогічних технологій за природничим спрямуванням в умовах профільного навчання; Чорноус О. В. – Дидактичні особливості використання мультимедійних технологій в освітньому середовищі; Власенко О. М., докторант – Формування системи цінностей старшокласників в умовах профільного навчання; Скиба Г. М, аспірант – Реалізація педагогічних технологій у процесі формування суб’єкт-суб’єктної взаємодії старшокласників).
НПС// Науково-практичний семінар «Реалізація сучасних педагогічних технологій в умовах профільного навчання: акмеологічний аспект» (смт Пісківка Бородянського району Київської області, 29.03.2018 р., Пісківська гуманітарна гімназія). Кількість учасників: 2. Членство в оргкомітеті заходу: 1 (Васьківська Г. О.). Пленарне засідання: 2 (Васьківська Г. О. – Дидактичні аспекти реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання; Косянчук С. В. – Педагогічні технології в умовах профільного навчання за соціальним спрямуванням у контексті досліджень відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України.
ПТ// Педагогічний тренінг «Співпраця науковців і педагогічних працівників: профіль дослідника у системі Google Академія» – для учасників науково-практичного семінару «Реалізація сучасних педагогічних технологій в умовах профільного навчання: акмеологічний аспект» (директорів, заступників директорів, учителів Пісківської гуманітарної гімназії, Тетерівської ЗОШ І–ІІІ ступенів імені Ніни Сосніної, Пісківського НВО «Спеціалізована школа I–III ступенів – загальноосвітня школа I–III ступенів – дитячий садок», Мигалківського НВО «ЗОШ І–ІІІ ступенів – дитячий садок» і представників відділу освіти, молоді, спорту та зовнішніх зав’язків виконавчого комітету ради Пісківської селищної об’єднаної територіальної громади) (смт Пісківка Бородянського району Київської області, 29.03.2018 року, Пісківська гуманітарна гімназія). Кількість тренерів: 1 (Косянчук С. В.).
Г. О. Васьківська