Навчання і виховання
Форми організації навчання й виховання. Методи на
практиці реалізуються в різних формах. Форма є конкретною практичною сукупністю
дій учителя й учнів і умов їх здійснення. Приклад:
фронтальні, групові, індивідуальні методи й форми.
Метод
детермінує й підкоряє собі форму. Реалізація методу вимагає певних форм;
кожному зі сформованих методів адекватні певні форми.
Але форма
володіє відносно методу певною автономністю й стійкістю. Приклад:
урок – стійка форма, що втілюється при застосуванні різноманітних методів . =с.
14=
Методи, будучи «базисом» форми, більш динамічні, мінливі й чутливі стосовно вимог суспільного виробництва, ніж форми. Форми як вторинне, похідне явище відстають від розвитку й удосконалювання методів і можуть вступати з ними в суперечність, стримувати їх розвиток і впровадження. =с. 15= Цитовано за: Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. Т. 1. / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школьных технологий. – 2006. – 816 с. (серия «Энциклопедия образовательных технологий»). – С. 14–15.