КАТАЛОГ СТАТЕЙ і ТЕЗ
наукових співробітників лабораторії дидактики Інституту
педагогіки НАПН України
2012 рік
Барановська, О.В. Підручник в умовах фундаменталізації та
гуманітаризації навчання [Текст] / О.В. Барановська // Проблеми сучасного
підручника: зб. наук. праць / [ред. кол., наук. ред. О.М. Топузов]. – К. :
Педагогічна думка, 2012. – Вип. 12. – 776 с. – С. 4–9.
Барановська, Олена. Фундаменталізація
предметів гуманітарного циклу як умова гуманітаризації навчання в старшій школі
[Текст] / Олена Барановська // Дидактика:
теорія і практика. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Фундаменталізація
змісту освіти як соціально-педагогічна проблема» : зб. наук. праць / [вступ.
ст., ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. – К. : Вид-во НПУ ім.
М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 64–66.
Бондар, С. П. Компетентнісна спрямованість змісту і
структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти [Текст] / С.
П. Бондар // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 17. Теорія
і практика навчання та виховання. – Вип. 20: зб. наук. праць. – К.: Видавництво
НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 232 с. – С. 10–23.
Бондар, С. П. Процес формування ключових компетентностей
учнів [Текст] / С. П. Бондар // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова.
Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Вип. 27: зб. наук. праць /
за ред. проф. В.Д.Сиротюка. – К.: Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012.
– 280 с. – С. 44–51.
Бондар, С. П. Роль і значення навчального тексту
підручника у розвитку пошуково-дослідницької компетентності старшокласників
[Текст] / С. П. Бондар // Проблеми сучасного підручника: зб.
наук. праць / [ред. кол., ред. О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2012.
– Вип. 12. – 776 с. – С. 24–32.
Бондар, Світлана. Компетентнісний підхід до змісту освіти
в умовах його фундаменталізації [Текст] / Світлана Бондар // Дидактика: теорія
і практика: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Фундаметалізація змісту освіти як соціально-педагогічна проблема»: зб. наук.
праць [вступ. ст., за ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчук]. –
К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С.
20–22.
Васьківська Г. О. Метапредметний підхід до формування
системи знань про людину як один із принципів сучасного підручникотворення
[Текст] / Г. О. Васьківська // Проблеми сучасного підручника : зб.
наук. праць / [ред. кол.; наук. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка,
2012. – Вип. 12. – 784 с. – С. 42–50.
Васьківська, Г. О. Знання про людину у контексті
фундаменталізації змісту освіти [Текст] Г. О. Васьківська // На порозі
самостійного життя: матеріали Всеукраїнських опитувань учителів і випускників
загальноосвітніх навчальних закладів (вересень–жовтень 2011 року) / [за наук.
ред. Н. М. Лавриченко; упоряд. С. В. Косянчук / Інститут педагогіки
НАПН України, Інститут соціології НАН України. – К. : Ін-т пед. НАПН України. –
2012. – 104 с. – С. 92–96.
Васьківська, Г. О. Людина як об’єкт наукового пізнання у
контексті суб’єктивного досвіду старшокласників [Текст] / Г. О. Васьківська //
Молодь і ринок. – 2012. – № 2 (28-29). – С. 88–92.
Васьківська, Г. О. Міф як першоджерело пізнання світу і
людини [Текст] / Г. О. Васьківська // Українська мова і
література в школі. – 2012. – №4. – С. 39–41.
Васьківська, Г. О. Формування комунікативної
компетентності старшокласників на основі засвоєння системи знань про людину
[Текст] / Г. О. Васьківська // Українська мова і література
в школі. – 2012. – №2 (96). – С. 52–58.
Васьківська, Г. О. Фундаменталізація змісту освіти у
старшій школі: теорія і практика [Текст] / Г. О. Васьківська // Рідна школа. –
2012. – № 3. – С. 25–31.
Васьківська, Галина. Фундаменталізація змісту освіти –
вимога сучасності : вступна стаття [Текст] / Галина Васьківська // Дидактика:
теорія і практика. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Фундаменталізація
змісту освіти як соціально-педагогічна проблема» : зб. наук. праць / [вступ.
ст., ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. – К. : Вид-во НПУ
ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 3–6.
Васьківська, Галина. Фундаменталізація змісту освіти у
старшій школі в умовах профільного навчання як соціально-педагогічна проблема
[Текст] / Галина Васьківська // Дидактика: теорія і практика.
Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Фундаменталізація змісту освіти як
соціально-педагогічна проблема» : зб. наук. праць / [вступ. ст., ред.
Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. – К. : Вид-во
НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 16–20.
Захарчук, Н. В. Використання підручників з іноземної мови
у формуванні системи екологічних знань старшокласників [Текст] / Н. В. Захарчук
// Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол., наук.
ред. О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2012. – Вип. 12. – 776
с. – С. 376–380.
Захарчук, Н. В. Засоби подолання стереотипних уявлень у
процесі підготовки студентів до міжкультурної комунікації [Текст] / Н. В.
Захарчук // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : зб.
наук. праць. – К. : Університет «Україна», 2012. – Вип. 25. – С. 212–220.
Захарчук, Наталія. Проблема формування екологічної
культури старшокласників у контексті фундаменталізації змісту освіти [Текст] /
Наталія Захарчук // Дидактика: теорія і практика. Матеріали Всеукраїнської
науково-практичної конференції «Фундаменталізація змісту освіти як
соціально-педагогічна проблема» : зб. наук. праць / [вступ. ст., за ред. Г. О.
Васьківської; упоряд. С. В. Косянчук]. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова,
2012. – 264 с. – С. 107–108.
Zakharchuk, N. The problem of preparing future environmentalists to
their professional activity in the context of fundamentalization of education
[Text] / N. Zakharchuk //
Proceedings of the Fifth World Congress «Aviation in the XXI-st century» :
Continuous professional education. Upgrading and recurrent training. –
K. : NAU. – P. 11.26–11.30.
Кизенко, В. І. Курси за вибором у змісті профілю навчання
[Текст] / Ю. І. Мальований, В.І. Кизенко // Педагогічна і
психологічна науки в Україні: зб. наук. праць : в 5 т. – Т. 3. : Загальна
середня освіта. – К. : Педагогічна думка, 2012. – С. 218–225.
Кизенко, В. І. Особливості відбору змісту освіти для
основної школи і відображення його у навчальних програмах і підручниках [Текст]
/ В. І. Кизенко // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць [ред. кол.,
наук. ред. О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна думка, 2012. – Вип. 12. – 776 с.
– С. 112–118.
Кизенко, В. І. Система підготовки вчителя до проведення
факультативних занять [Текст] / В.І. Кизенко // Біологія і хімія в сучасній
школі. – 2012. – № 5. – С. 23–28.
Кизенко, Василь. Особливості варіативного компонента
змісту освіти в умовах профільного навчання [Текст] / Василь Кизенко Дидактика:
теорія і практика. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Фундаменталізація
змісту освіти як соціально-педагогічна проблема» : зб. наук. праць / [вступ.
ст., ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. – К. : Вид-во НПУ
ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 28–31.
Косянчук, С. В.
Ціннісно-смислові орієнтації змісту предметів гуманітарного циклу в контексті
підручникотворення [Текст] / С. В. Косянчук // Проблеми сучасного підручника
: зб. наук. праць / [ред. кол.; наук. ред. – О. М. Топузов]. – К. : Педагогічна
думка, 2012. – Вип. 12. – 784 с. – С. 124–132.
Косянчук, С. В.
Ціннісно-смислові орієнтації старшокласників з погляду суб’єктів
навчально-виховного процесу [Текст] С. В. Косянчук // На порозі самостійного
життя: матеріали Всеукраїнських опитувань учителів і випускників
загальноосвітніх навчальних закладів (вересень–жовтень 2011 року) / [за наук.
ред. Н. М. Лавриченко; упоряд. С. В. Косянчук / Інститут педагогіки НАПН
України, Інститут соціології НАН України. – К. : Ін-т пед. НАПН України. –
2012. – 104 с. – С. 97–103.
Косянчук, Сергій. Особливості
формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників з огляду на
компетентнісний підхід в літературній освіті [Текст] / Сергій Косянчук //
Українська література в загальноосвітній школі. – 2012. – №11. – 48 с. – С. 18–21.
Косянчук, Сергій. Формування ціннісно-смислових
орієнтацій старшокласників в умовах фундаменталізації змісту освіти [Текст] /
Сергій Косянчук // Дидактика: теорія і практика. Матеріали Всеукр. наук.-практ.
конф. «Фундаменталізація змісту освіти як соціально-педагогічна проблема» : зб.
наук. праць / [вступ. ст., ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. –
К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 23–26.
Липова Л. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
учнів / Л. Липова // Довідник класного керівника. – 2012. – № 2. – С. 43–49.
Липова, Л. А. Екологічна компетентність особистості в
умовах фундаменталізації освіти / Л. Липова, Т. Лукашенко, В. Малишев //
«Освіта регіону»: Політологія, психологія, комунікації. – К. : Ун-т «Україна».
– 2012. – № 1. – С. 277–281.
Липова, Л. Основні принципи формування фундаментальних
знань учнів старшої школи / Л. Липова, М. Войцехівський, В. Малишев //
Післядипломна освіта в Україні. – 2012. – № 1. – С. 17–20.
Липова, Л. Фундаменталізація змісту природничих предметів
як основний принцип його побудови у старшій школі / Л. Липова, П. Замаскіна //
Проблеми сучасного підручника: Зб. наук праць. / ред. кол. К. : Пед. думка,
2012. – Вип. 12. – С. 784 с. – С. 139–146.
Липова, Л. Фундаменталізація знань учнів – запорука
якості освіти / Л. Липова, М. Войцехівський, П. Замаскіна // Довідник
директора школи. – 2012. – № 1. – С. 18–22.
Липова, Людмила. Фундаменталізація змісту природничих предметів як основний
чинник здобуття методологічних знань [Текст] / Людмила Липова
// Дидактика: теорія і практика. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф.
«Фундаменталізація змісту освіти як соціально-педагогічна проблема» : зб. наук.
праць / [вступ. ст., ред. Г. О. Васьківської; упоряд. С. В. Косянчука]. – К. :
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 104–106.
Осадчук, Р. І. Інтегративні процеси в системі
фундаменталізації змісту освіти старшої школи / С. Е. Трубачева, Р. І. Осадчук
// Історія в школі. – № 7-8, 2012. – С. 41–42.
Осадчук, Р. І. Міжпредметні проекти у формуванні
навчальних компетентностей старшокласників [Текст] / С. Е. Трубачева, Р. І.
Осадчук // Українська мова і література в школі. – № 5. – 2012. – С.
56–58.
Осадчук, Р. І. Теоретико-методологічні засади
використання міжпредметних зв’язків в умовах фундаменталізації змісту
суспільно-гуманітарних предметів у старшій школі // Історія в школі – № 5-6,
2012. – С. 20–22.
Осадчук, Раїса. Дослідження міжпредметних зв’язків як
одна з умов фундаменталізації змісту суспільно-гуманітарних предметів у старшій
школі [Текст] Раїса Осадчук // Дидактика: теорія і практика: Матеріали
Всеукраїнської науково-практичної конференції «Фундаменталізація змісту освіти
як соціально-педагогічна проблема»: зб. наук. праць / [вступ. ст., за ред. Г.О.
Васьківської; упоряд. С.В. Косянчук]. – К. : Вид-во НПУ ім.
М. П. Драгоманова, 2012. – 264 с. – С. 99–101.
Трубачева С. Е. Діяльнісна спрямованість орієнтовного
апарату підручника у формуванні навчальних компетентностей учнів С. Е.
Трубачева // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць. – К. :
Педагогічна думка, 2012. – Вип. 12. – С. 251–255.
Трубачева, С. Е. Інтегративні процеси в системі
фундаменталізації змісту освіти старшої школи [Текст] / С. Е. Трубачева, Р. І.
Осадчук // Історія в школі. – №7-8. – 2012. – С. 41–43.
Трубачева, С. Е. Міжпредметні проекти у формуванні
навчальних компетентностей старшокласників [Текст] / С. Е. Трубачева, Р. І.
Осадчук // Українська мова і література в школі. – 2012. – №5. – 64 с. –
С. 56–58.
Трубачева, С. Е. Саморегуляція як чинник формування
загальнонавчальних компетентностей учнів / С. Е. Трубачева // Біологія і хімія
в школі – 2012– №3. – С. 43–46.
Трубачева, Світлана. Проектна діяльність старшокласників
в умовах фундаменталізації змісту освіти [Текст] // Світлана Трубачева,
Олександра Кабанова // Дидактика: теорія і практика. Матеріали Всеукраїнської
наук.-прак. конф. «Фундаменталізація змісту освіти як соціально-педагогічна
проблема» : зб. наук. праць. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. –
264 с. – С. 26–28.
ТЕЗИ
Барановська, О. В. Експериментальне дослідження системи
форм організації навчальної діяльності учнів в умовах диференційованого
навчання [Текст] / О. В. Барановська // Анотовані результати науково-дослідної
роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: інформаційне видання. –
К. : Інститут педагогіки, 2012. – 376 с. – С. 21–23.
Бондар, С. П. Дидактичні умови застосування методів
активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів основної школи в умовах
диференціації навчання [Текст] / С. П. Бондар // Анотовані результати
науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наук.
видання. – К. : Інститут педагогіки, 2012. – С. 20-21.
Васьківська, Г. О. Фундаменталізація змісту освіти у
старшій школі як соціально-педагогічна проблема [Текст] / Г. О. Васьківська //
Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2011 рік
: інформаційне видання – К. : Інститут педагогіки, 2012. – С. 17–18.
Кизенко, В. І. Особливості реалізації системи
факультативного навчання в основній школі [Текст] / В. І. Кизенко // Анотовані
результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2011 рік :
інформаційне видання. – К., Інститут педагогіки, 2012. – С. 18-20.
Косянчук, С. В. Формування ціннісно-смислових орієнтацій
у змісті освіти старшої школи [Текст] / С. В. Косянчук // Анотовані
результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011
рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с. – С. 27–29.
Липова, Л. А. Допрофільна підготовка [Текст] / Л. А. Липова
// Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН
України за 2011 рік: наук. видання. – К., Інститут педагогіки, 2012. – С.
23–24.
Липова, Л. Проблеми на шляху сталого розвитку довкілля
України [Текст] / Т. Лукашенко, Л. Липова, В. Малишев // Освіта регіону.
Політологія, психологія, комунікації. – 2012. – №2. – С. 286–288.
Осадчук, Р. І. Проблема формування диференціації
самостійної роботи учнів основної школи [Текст] / Р. І. Осадчук // Анотовані
результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011:
інформаційне видання – К., Інститут педагогіки, 2012. – 376 с. – С. 29–30.