«Українська
література в загальноосвітній школі», № 1, 2013
Передплатний
індекс 22410
Зміст
ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО І ШКОЛА
Іванишин П. Популярна література і
кітч ...2
У статті автор аналізує
поняття популярної літератури як явища мистецтва та кітчу як явища
антимистецтва.
Ключові слова: популярна література, культура, духовність, мистецтво, критерії
художності, кітч, антилітература, політизація, нігілізм.
Небеленчук І. Особливості поетичного
стилю П. Тичини, основні мотиви його творчості ...5
У статті розглядаються
особливості поетичного стилю П. Тичини, розкривається символічне значення
образів і літературознавчих понять, зосереджується увага на основних мотивах
творчості поета.
Ключові слова: мотив, гармонія, образ, символіка, символізм, імпресіонізм, реалізм,
кларнетизм, огонь, світло, сонце.
ФАХОВІ ПРОБЛЕМИ
Бондаренко Ю. Аналіз образів-персонажів
на засадах психології вчинку ...11
У статті сформульовано систему
компетентностей та окреслено методичне забезпечення процесу вивчення образів
персонажів на основі психології вчинку. Автор пропонує можливі способи
опрацювання поведінки літературного героя, виявлення його духовного потенціалу
через осмислення учнями зображених дій.
Ключові слова: компетентності, образ персонаж, учинок, поведінка, дія, класифікація
вчинків.
Ноосферна освіта і проблеми технологізації діяльності
суб’єктів сучасного уроку літератури
Шуляр В. Природовідповідна (ноосферна)
складова сучасного уроку української літератури (стаття перша) ...15
Серія статей передбачає
розкриття ноосферних імперативів у системі літературної освіти. Автор ставить
за мету розкрити роль кожного суб’єкта літературної освіти у співпраці за новою
парадигмою, яка зорієнтована на реалізацію природовідповідної, здоров’язбережувальної
складової сучасного уроку/заняття на компетентнісно-діяльнісній основі.
Запропоновані матеріали присвячені 150-річчю від дня народження Володимира
Вернадського.
Ключові слова: Володимир Вернадський, ноосфера, ноосферна освіта, ноогенез,
методика/ноометодика, технологія/ноотехнологія, освітні/педагогічні технології,
компетентнісно-діяльнісний урок літератури, едукологія, едукативна ситуація.
СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИКА І ДОСВІД
Жила С. «Світ сповнений самотності...».
Вивчення роману Теодозії Зарівної «Вербовая дощечка» ...18
У статті аналізується
філософсько-психологічний роман Теодозії Зарівної «Вербовая дощечка» та
подаються методи його вивчення у середній та вищій школі.
Ключові слова: назва твору, заголовковий комплекс, символ, відкритий фінал роману;
вікторина, літературна дискусія, проблемна бесіда.
Назаренко Л. Система уроків з
вивчення творчості Івана Франка. Урок четвертий: Іван Франко – лірик високої
проби ...24
АТЕСТАЦІЯ: ТВОРЧИЙ ЗВІТ УЧИТЕЛЯ
Ушаньова І. Секрет успіху С. Ю.
Тур ...28
Тур С. Урок за твором О. Довженка «Україна
в огні» ...28
УЧИТЕЛЬ РОКУ-2012
Сергієнко А. Шлях учителя до
перемоги ...33
Мовчан О. Технологія життєтворчих
проектів на уроках української літератури ...34
Мовчан О. Захист проекту «Уроки життя і
людської долі» ...36
ПОЗАКЛАСНІ ЗАХОДИ
Бабійчук Т. Домініка Огієнко –
людина, громадянка, дружина і мати. Усний портрет ...39
Автор наголошує на проведенні
в навчально-виховному процесі обов’язкового етапу – рефлексії. У статті
подається зразок усного журналу, після якого студенти здійснюють рефлексію в
цікавих формах.
Ключові слова: рефлексія, есе, сенкани, відгук, інтерв’ю, асоціативний кущ.
ГОТУЄМО МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА
Семеног О. Ціннісні пріоритети фахової
практики у вищій школі ...42
У статті окреслено особливості
фахової практики як соціально-професійного і комунікативного феномену.
Доводиться, що ціннісними пріоритетами фольклорної, літературно-краєзнавчої,
діалектологічної, етнографічної, педагогічної практик у вищій філологічній
школі є формування Людини, Особистості, Індивідуальності.
Ключові слова: фахова практика, вища філологічна школа, ціннісні пріоритети, вчитель-словесник.
ТЕОРЕТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ
Вертій О. Особливості формування і
становлення національних підстав методики вивчення української літератури.
Стаття друга ...45
У статті простежено
становлення і розвиток національної ідеї в українській педагогічній думці ХІХ–ХХ
століть, вказується її значення для формування національних підстав вивчення
української літератури в сучасній школі.
Ключові слова: нація, ідея, школа, досвід, методика.
ХРОНІКА ПОДІЙ
Логвіненко Н. «І слово розумом
святим і освіти, і просвіти». Створення Всеукраїнської асоціації викладачів
української мови і літератури ... обкл...3
|