Неділя, 2024-Грд-22, 21.14.08
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

№2, 2013
2013-Кві-20, 18.32.10

«Українська література в загальноосвітній школі», № 2, 2013

Передплатний індекс 22410

Зміст


ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО І ШКОЛА

 Голобородько Я. Літературознавець психоаналітичного напряму. (До 160-річчя від дня народження Дмитра Овсянико-Куликовського) ...2

Місія людини — це більше, ніж місія її справ та концепцій. Вона (місія) часто виходить за межі того, що особистість вчинила, висловила, сформувала, й немовби витає над нею — над її діями, свідомістю, спадщиною. Духовна місія людини нерідко визначається, вимірюється специфікою її (людини) ореолу. Ореол — це та невидима мірка, що випромінює історико-культурне світло особистості, її незгасний духовний струмінь. Є постаті з ореолом борця, великомученика, шукача, полеміста, сподвижника, протестанта, реформатора, до яких останнім часом все наполегливіше звертається наш погляд. Але ж в українській культурі чимало й постатей з ореолом інтелектуальності. До них належить і вчений-філолог Дмитро Овсянико-Куликовський.

Овдійчук Л. Та, що знається з громами, або Волхвиня зі Слобожанщини ...7

Читання текстів Людмили Ромен можна порівняти з входженням у гірську річку саме в тих місцях, де вона утворює водоспад: і лячно, і запаморочливо, і захоплююче. Холод обпікає, а коли вийдеш, враження таке, ніби щойно народився.

НЕВМИРУЩЕ ШЕВЧЕНКОВЕ СЛОВО

До дня народження Великого Кобзаря

Нікітченко Л. Картини довколишнього світу в поезії Т.Г. Шевченка «Садок вишневий коло хати…» ...8

Мета: продовжити знайомити учнів із дитинством Т. Шевченка, збіркою поезій «Кобзар»; вчити розуміти пейзажну лірику, її настрої, застосовувати елементианалізу ліричних творів, логічно мислити, образно висловлювати свою думку; розвивати вміння виразночитати поетичні твори; виховувати в учнів почуття прекрасного.

Конончук Н. Вивчаємо баладу Т. Шевченка «Тополя» ...10

Мета уроку: ознайомити учнів із раннім періодом творчості Т. Шевченка; розвивати вміння виразного й осмисленого читання поетичних творів, навички аналізу поетичного тексту; домогтися більш глибокого сприйняття образів, ідеї творів; вміння формувати й узагальнювати матеріал, використовуючи схеми, таблиці; розвивати за допомогою ейдос-конспекту мислення; виховувати любов до художнього слова.

Чабан С. Тема жіночої долі у творчості Тараса Шевченка ...14

Мета уроку: дослідити еволюцію жіночого образу у творчості Т.Г. Шевченка, втілення теми жіночої долі у його творах; прищеплювати любов до матері, повагу до жінки, коханої; закріпити вивчене про образ-персонаж у ліро-епічному творі, роль художніх засобів у характеротворенні героїв.

Парфенюк О., Якобчук І. Шевченка світ — сплетіння ліній. Сценарій свята ...15

Мета: вшанувати пам’ять видатного письменника — Т.Г. Шевченка, поглибити знання учнів про його життя; виховувати патріотизм, повагу до заповітів, які нам лишив Кобзар; викорінювати байдужість до творчості митця.

СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИКА І ДОСВІД 

Коваленко Л., Щербина Л. Роздуми про сенс людського життя, добро і зло в повісті Б. Харчука «Планетник» ...19

Мета: опрацьовуючи ідейно-художній зміст повісті «Планетник», дослідити, як автор спонукає читача замислитися над сенсом людського життя, місцем добра і зла в ньому, удосконалювати уміння працювати з текстом; розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння аналізувати й робити висновки, культуру зв’язного мовлення, виразне читання; виховувати любов до життя і всього живого, шанувати в собі людину.

Назаренко Л. Система уроків з вивчення творчості Івана Франка. Урок п’ятий. Доля людини в новелі «Сойчине крило» ...20

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ 

Горячок Л. Лірична Панна Хмельниччини ...22

Мета: зацікавити учнів особистістю та творчістю письменниці, допомогти їм усвідомити ідейно-художній зміст поезії, визначати художні особливості ліричних творів О.Радушинської; розвивати у них уміння характеризувати і самостійно оцінювати твори письменниці; виховувати високу моральність людських почуттів, любов до поетичного слова, шанобливе ставлення до талановитих митців-земляків. 

ФАКУЛЬТАТИВ 

Ткаченко Р. Роман В. Владка «Нащадки скіфів» як науково-фантастичний експеримент ...25

У статті проаналізовано умови та результати науково-фантастичного експерименту як художнього засобу у романі В.Владка «Нащадки скіфів».

Ключові слова: науково-фантастичний роман, експеримент, скіфи.

 

Грабовська С. Твори фантастичного спрямування в українській літературі ХІХ століття ...28

Мета: продовжувати розвивати вміння розкривати зміст понять «фантастичний прийом», «фантастичне спрямування твору», «фольклорна фантастика», знаходити їх у творах, визначати смислове навантаження; розглянути та проаналізувати романтичну фольклорно-фантастичну прозу П.Куліша, написану на основі або з використанням українських народних легенд, переказів, оповідань та казок; виховувати любов до української книги. 

ФАХОВІ ПРОБЛЕМИ 

Міщенко О. Робота над портретом на уроках української літератури ...31

У статті представлена спроба комплексного підходу до вивчення теоретико-літературного поняття «портрет» у старших класах загальноосвітньої школи та запропоновані методичні рекомендації щодо роботи над портретом образу персонажа художнього твору.

Ключові слова: опис, портрет, живопис, література, образ-персонаж.

 

Скоморовська Н. Розвиток критичного мислення на уроці-конференції ...36

У статті йдеться про розвиток критичного мислення школярів на уроках-конференціях. Такі уроки дають можливість обговорити певні актуальні питання, поділитися інформацією та узагальнити результати самостійної пізнавальної діяльності школярів. Підготовка та робота на уроках-конференціях стимулюють учнів до подальшого поглиблення знань, сприяють розвитку самостійного, логічного, критичного мислення. Це дає можливість школярам і в подальшому житті критично аналізувати будь-яку інформацію, формувати власну думку та відстоювати її.

Ключові слова: критичне мислення, уроки-конференції, самостійна робота, Т. Шевченко, поезія, жіночі образи.

 

Глеб О. Формування навиків інтерпретації під час вивчення ліричних та ліро-епічних творів у старшій школі ...39

У статті автор аналізує найосновніші проблеми, які виникають при вивченні та аналізі ліричних та ліро-епічних творів у старшій школі. Основну увагу акцентує на ролі інтерпретації змісту художнього твору.

Ключові слова: лірика, ліро-епічний твір, ліричний герой, інтерпретація, аналіз літературного твору.

 

ГОТУЄМО МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА 

Романишина Н. Методичні моделі аналізу окремих типів художньої структури історичного оповідання ...42

Автор пропонує рекомендації, як аналізувати визначені для текстуального вивчення університетськими програмами художні твори малих форм історичної тематики; самостійно віднаходити генологічні відповідники у літературному матеріалі.

Ключові слова: мала проза, художня структура, типи історичного жанру, стиль історизму.

 

КНИЖКОВА ПОЛИЦЯ СЛОВЕСНИКА 

Котяш О. Рецензія на методичний посібник «Наш першорозум: Вивчення творчості Г. Сковороди в школах, ліцеях, гімназіях, коледжах» ...47

 

З редакційної пошти ...48

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 883 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS