Неділя, 2024-Грд-22, 21.28.40
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

№3, 2013
2013-Кві-20, 18.35.33

«Українська література в загальноосвітній школі», № 3, 2013

Передплатний індекс 22410

Зміст


ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО І ШКОЛА
 
Іванишин П. Творчі злети і пастки Юрія Бачі ...2
У статті автор аналізує етапи творчого розвитку українського письменника і вченого зі Словаччини Юрія Бачі.
Ключові слова: поезія, проза, публіцистика, русини, біографія, національне буття, асиміляція.
 
ФАХОВІ ПРОБЛЕМИ
 
Привалова С. Мова художнього твору ...7
У статті порушується питання дослідження мови художнього твору як складової літературознавчого аналізу.
Ключові слова: мова художнього твору, літературна мова, зображувально-виражальні засоби, внутрішня форма художнього твору.
 
Гінкевич О. Аналітико-синтетичні вміння у методичному аспекті ...11
У статті висвітлено аналітико-синтетичні вміння у методичному аспекті, подано визначення понять «аналіз», «синтез», «аналітико-синтетичні вміння» у контексті їх формування.
Ключові слова: аналіз, синтез, аналітико-синтетичні вміння, формування аналітико-синтетичних умінь.
 
Заочний круглий стіл
«Компетентнісний підхід в літературній освіті»
 
Семеног О. Етнокультурна компетентність особистості в реаліях сьогодення: аксіологічні виміри ...15
У статті окреслено аксіологічні виміри родинних виховних, зокрема трудових традицій як потужного чинника формування етнокультурної компетентності, презентовано досвід Малобілозерської естетичної гімназії-інтернату «Дивосвіт». Доводиться, що формування етнокультурної компетентності — це складний багатовимірний процес якісних змін у когнітивній, морально-естетичній, емоційній сферах особистості. Раціональне поєднання iнтеpесiв сучасного суспiльства і наpодного родинного досвiду дає можливiсть виховувати високомоpальне суспiльство.
 
Історія і практика
Ситченко А. Оцінка — рушійна сила навчального процесу ...19
Пропонується характеристика мети, змісту й форм оцінювання навчальних досягнень школярів: історія і практика.
 
КОНКУРС «І ЩОБ ЙОГО ДУХОМ ЗАПЛІДНИТИ УКРАЇНСЬКУ НИВУ»
 
Нежива Л. Формування сюрреалістичної складової великостильової компетентності в старшокласників на прикладі поезій Василя Голобородька ...22
У статті розглядається один з методичних аспектів вивчення поезії В. Голобородька з урахуванням стильових рис сюрреалізму. З цією метою досліджується образ-архетип «хата», особливості його об'єктивації в творах поета. Автор визначає індикатори сформованості сюрреалістичної складової великостильової компетентності та розробляє методичне забезпечення її розвитку в старшокласників.
Ключові слова: В. Голобородько, образ-архетип «хата», сюрреалізм, парадоксальна метафора, великостильова компетентність.
 
Тур С. Тарас Шевченко — геніальний художник. Літературно-мистецька конференція ...26
Мета: поглибити знання студентів про життя Великого Кобзаря, зокрема про його спадщину як художника; вдосконалювати вміння виразно читати поезію Шевченка; сприяти вихованню любові до рідної України, почуття гордості за її мужнього і незламного сина, який сміливо став на захист свого знедоленого народу.
 
 
СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИКА І ДОСВІД
 
Лілік О. У просторі сучасної альтернативної історії: матеріали до вивчення роману Василя Кожелянка «Тероріум» ...30
Автор статті робить спробу проаналізувати роман Василя Кожелянка «Тероріум» в контексті сучасної альтернативної історії, досліджує жанрово-стильові і проблемно-тематичні особливості твору, пропонує модель вивчення цього твору студентами-філологами.
Ключові слова: альтернативна історія, фантастична література, практичне заняття.
 
Єременко О. Вивчаємо роман «Диво» Павла Загребельного ...35
Автор статті розробила різнотипні тести, цікаві завдання і запитання для самоперевірки і контролю, що допоможуть учителю організувати дослідницьку роботу над текстом нововведеного до шкільної програми з української літератури роману «Диво» П. Загребельного.
Ключові слова: домисел, вимисел, історія, сучасність, проблематика, персонаж.
 
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ
 
Горячок І. «Легенда про Добраду», наспівана письменницею-подолянкою Ніною Шмуріковою-Гаврилюк ...38
Мета: допомогти учням осягнути глибинну сутність спадщини нашої землячки Н. М. Шмурикової-Гаврилюк, зацікавити її творчістю, поглиблювати знання учнів про історію нашого краю;розвивати образне мислення, культуру мовлення; виховувати почуття гордості за творчих людей, славних краян.
 
ФАКУЛЬТАТИВ
 
Логвіненко Н. «Своя фантастика в Україні є, вона живе, розвивається, родить...». Сучасний стан української фантастичної прози ...40
Стаття присвячена основним тенденціям розвитку української фантастичної прози від 90-х років минулого століття і до наших днів.
Ключові слова: стиль фантастичної прози, творчі майстерні фантастів, альтернативна історія, містика, утопія й антиутопія, гумористична й сатирична фантастика, турбореалізм, фантастика жахів (хорор), фентезі, суспільна роль фантастики.
 
ХРОНІКА ПОДІЙ
 
Бондаренко Л. Наукова конференція, присвячена 120-річчю від дня народження Миколи Куліша ...46
У статті автор повідомляє про результати Всеукраїнської наукової конференції «Микола Куліш і Розстріляне Відродження», що відбулася 20—21 грудня 2012 р. у Херсонському державному університеті.
Ключові слова: конференція, Микола Куліш, Розстріляне Відродження.
 
КНИЖКОВА ПОЛИЦЯ СЛОВЕСНИКА
 
Горболіс Л. Про епістолярну ввічливість мовою науки ...48
Актуальність рецензованої праці пояснюється тим, що на сьогодні вкрай потрібними є знання з історії мовної культури. Досліджуючи феномен мовної ввічливості як складової частини комунікативної лінгвістики та лінгвістичної парадигматики, Н. Журавльова апелює до близьких за проблематикою праць, що вивчають категорії ввічливості в японській, корейській, монгольській, німецькій, англійській, білоруській культурах. Такий широкий контекст підкреслює важливість рецензованого дослідження, адже допомагає виявити спільне, відмінне й своєрідне у мовних культурах різних народів.

 До уваги учасників конкурсу «І щоб його духом запліднити українську ниву»

Шановні колеги! Всеукраїнський конкурс, присвячений 200-літтю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка, триває. Номінації конкурсу: 1. Вивчення творчості Т.Г. Шевченка в школі. 2. Нове прочитання літературної спадщини Великого Кобзаря (нове у шевченкознавстві). 3. Письменники — лауреати Шевченківської премії (за 2004—2014 рр.).

Запрошуємо до участі в конкурсі учителів-практиків, методистів, науковців — усіх, хто хоче прилучитися до важливої справи виховання читача на шляху подолання «узвичаєних поверхових уявлень про великого поета», пробудження у дітей високих почуттів,  духовного зростання, навчання добра, правди, краси і любові, «віри в силу морального поступу» — основ Шевченкового життя і творчості. Зауважимо, обсяг поданих на конкурс статей — 10—12 сторінок друкованого тексту(вимоги до їх оформлення читайте у №1 за 2013 рік). Кращі матеріали будуть опубліковані в нашому часописі. Не забудьте вказати свою адресу, повне ім’я, місце роботи, номінацію, у якій берете участь, зробіть на роботі помітку: «На конкурс».

Матеріали надсилайте на адресу редакції журналу «Українська література в загальноосвітній школі». Ми дякуємо всім, хто вже надіслав матеріали на конкурс, кращі з яких будуть надруковані у нашому часописі.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 993 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS