Понеділок, 2024-Грд-23, 02.14.44
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Голубченко B. Пошуки необхідно продовжити
2013-Жов-31, 12.44.34
Голубченко B. Пошуки необхідно продовжити [Текст] / В. Голубченко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – №11. – 48 с. – С. 46.
 
Цитата, с. 46. Обґрунтування і дослідження О. Лук’яненком ідеї родоцентризму та її змісту в українській національній педагогіці сьогодні особливо злободенні, потребують усілякої уваги і підтримки. Їх джерела глибоко закорінені у прадавніх шарах світогляду українського народу, коли в центрі людського буття, згідно з уявленнями наших пращурів, був Бог Род як уособлення Духу, Енергії Космосу, Галактики, Творця. І невипадково дерево Всесвіту знаходить свій вияв, помножує себе у словах «родина», «народ», «рідний», «народна культура», «народні звичаї» і т.д., і т.п., на чому цілком слушно наголошує й О. Лук’яненко у своїх працях. І справді, вони – той ланцюжок, який утворив український Всесвіт, який оточує нас, формує і розвиває наше національне єство, нашу національну культуру, літературу та духовність загалом. Відтак природна потреба оберігає родові звичаї, і Род передає їх у спадок наступним поколінням. Цю потребу, цей спадок О. Лук’яненко потрактовує як земний Закон і Закон нашої Галактики, утворений енергетичною субстанцією. Моральний занепад нашого суспільства, його стрімке і загрозливе винародовлення зумовлені порушенням цілими поколіннями, особливо сучасної молоді, цього Закону, їх відходом від природного шляху свого розвитку. Застерегти українську школу, українське суспільство загалом від подальшого національного винародовлення, повернути їх становлення і розвиток у своє материнське лоно - основне завдання родоцентричної педагогіки.
Цитата, с. 46. Ще б хотілося зауважити: розширення джерельної бази дослідження основоположних підстав, ідей та змісту Родоцентричної педагогіки значно доповнить і поглибить уже зроблене О. Лук’яненком. Маємо тут на увазі, насамперед, козацьку педагогіку, виховання молоді в лавах січових стрільців, ОУН і УПА, адже їх формування, життєва позиція кожного ґрунтувались на спадкоємності моральних та ідейних цінностей, на розумінні України як матері, Берегині нації-роду, на усвідомленому обов’язку перед нею, отже й внутрішній потребі обороняти її від ворогів, що й гуртувало їх в одну велику українську Родину. Звичайно, тут постає ще багато і дуже багато нерозв’язаних проблем, пов’язаних з розбудовою національної освіти та виховання, на призначенні ідей Родоцентризму в них. Але перші кроки до цього уже зроблено. Тож бажаємо О. Лук’яненкові вірності своїм ідеям, незламної сили волі й успіхів на цьому шляху.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 679 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS